Ibu, adik tak sanggup lagi tanggung sakit asma ni.

Asma adalah satu proses yang radang dalam saluran pernafasan kronik yang sering diburukkan lagi oleh reaksi alahan kepada pencetus alam sekitar (seperti hama) atau pencetus fizikal (seperti selsema atau senaman).

Faktor-faktor risiko asma termasuk sejarah keluarga terhadap alahan, ekzema, asma atau pendedahan kepada asap, debu rumah dan hama, serta kelahiran pramatang (lahir kurang daripada 36 minggu kehamilan).

Asma sering disebabkan oleh persekitaran berikutan reaksi alahan di dalam saluran pernafasan. Dalam usaha untuk menghapuskan bahan asing, sistem imun mengeluarkan histamin, menyebabkan orang akan bersin, batuk, dan mengalami mata berair dan penyempitan otot licin bronkial. Mereka yang terjejas juga mengalami pengalaman kesukaran untuk bernafas.

Gejala asma

Gejala asma dan kesengsaraan penghidapnya boleh menjadi perkara yang sangat peribadi. Walau bagaimanapun, asma umumnya dapat dilihat sebagai satu atau lebih daripada empat gejala seperti berdehit, batuk, rasa sesak nafas, dan / atau sesak di dada.

Ia adalah penting untuk diingat bahawa gejala asma boleh menjadi ringan atau teruk, mereka boleh berbeza antara individu lain, mereka boleh hilang untuk tempoh masa yang panjang, dan mereka boleh berbeza dari serangan asma yang sebelumnya. Mukus dihasilkan dan ianya berkumpul menyebabkan berlakunya penyempitan saluran udara dan membuatkan kanak-kanak sukar untuk bernafas. Bagi kanak-kanak yang lebih muda, batuk secara kerap adalah satu-satunya gejala asma.


Mendiagnosis asma

Dalam usaha untuk mendiagnosis anak anda dengan asma, ia adalah penting untuk melawat pengamal penjagaan kesihatan anda untuk menguji anak anda dengan betul. Sejarah Am dan pemeriksaan fizikal akan memberikan maklumat awal dan akan memberikan petunjuk kepada pengamal penjagaan kesihatan anda untuk mencadangkan keperluan bagi ujian lanjutan. Kanak-kanak berumur lima dan ke atas boleh diuji dengan spirometry, ujian pernafasan mudah untuk menentukan fungsi paru-paru mereka.

Kadang-kadang, reaksi asma kepada alergen boleh ditangguhkan. Ini adalah jenis alahan yang lebih sukar untuk ddiagnosis kerana gejala asma mungkin tidak muncul sehingga berjam-jam lamanya berikutan pendedahan kepada alergen. Terdapat ujian di pejabat didapati melalui pengamal penjagaan kesihatan anda yang boleh membantu untuk menentukan punca reaksi asma.

Supplemen dan gejala asma



1. Minyak ikan Omega-3

Omega-3 sering disyorkan dalam perubatan naturopathic sebagai penyelenggaraan tambahan sepanjang tahun untuk membantu laluan keseimbangan keradangan. Kesan anti-radang EPA (sejenis asid lemak omega-3) boleh mengurangkan radang paru-paru asas yang mencetuskan serangan asma.



2. Vitamin C

Vitamin C bertindak sebagai antioksidan yang boleh membantu untuk mengatasi keradangan dan tekanan oksidatif yang dikenakan ke atas tisu paru-paru.




3. Zink

Zink adalah penting bersama-faktor dalam peraturan limfosit T-sel (yang memainkan peranan dalam tindak balas alahan). Ia juga boleh bertindak pada peringkat gen untuk mengurangkan ungkapan proinflammation.


Omega Guard adalah supplemen Omega-3 pilihan saya untuk anak-anak saya yang pernah dikatakan asma satu ketika dulu. Pilihan saya pastinya yang TERBAIK!



Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:
Call / SMS : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Add Fb saya : Umi Nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : Cantik Sihat Semulajadi untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

2 ulasan:

  1. kalau asma nih yang paling teruk time tidor... selalu sesak nafas.. saya ada kawan kena sesak nafas...

    BalasPadam
    Balasan
    1. dulu anak2 saya sampai bunyi kucing lagi. memang risau masa tu. alhamdulillah masalah tu dah takda

      Padam