Khazanah tersembunyi bagi seorang lelaki.

Kenapa zink dikatakan khazanah lelaki?

Dari sudut kesihatan seksual kaum lelaki, zink adalah sangat penting untuk kesihatan zakar dan prostat. Kelenjar prostat mengandungi lebih zink jika dibandingkan dengan organ-organ lain di dalam badan. Penambahan zink akan menghasilkan peningkatan dalam kadar testosterone bebas di dalam darah. Pada masa yang sama, penambahan ini akan menyebabkan peningkatan pada syahwat, mengurangkan keletihan, dan juga memperbaiki kesihatan seks. Kekurangan zink pada lelaki boleh menyebabkan hypogonadisma, di mana zakar mengecut dan kehilangan fungsi.

Satu lagi impak menarik tentang zink ialah air mani juga mengandungi kandungan zink yang tinggi, 700 kali lebih banyak dari plasma darah. Sebabnya tidak jelas namun dengan setiap pancutan, seorang lelaki dewasa akan kehilangan 0.7mg zink bagi setiap ml air mani. Jika tahap zink tidak diganti, kesannya ialah seseorang itu boleh kehilangan tenaga syahwatnya.

dipetik daripada badanlangsing.com


Zinc yang mencukupi penting untuk keupayan seks dan tenaga lelaki. Zinc juga berperanan dalam melindungi lelaki dari masalah prostat.

Bagi meningkatkan kesuburan wanita pula, zinc penting untuk proses ovulasi. Zinc juga penting untuk penguncupan uterus untuk mengembalikan ketahanannya.

Zinc Complex Shaklee merupakan rumusan terbaik dengan kalsium dan alfalfa untuk penyerapan Zinc yang lebih baik. Sumber vitaminsemulajadi.com

Zinc Complex  

Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.  Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.

Menyokong dan Memelihara Kesihatan yang Baik

Zink Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein.  Ia juga menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.*

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sitemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Berminat?
Untuk order @ pertanyaan, hubungi
Umi Nazrah,
facebook.com/nazrah
umi.nazrah@gmail.com
019-4320059

0 comments:

Catat Ulasan