11 alasan kenapa saya jatuh cinta dengan ALFALFA

Manfaat Kebaikan Perbezaan Alfalfa Complex
Manfaat Kebaikan Perbezaan Alfalfa Complex
1. Merendahkan kolesterol
Terdapat klinikal bukti yang meyakinkan bahawa alfalfa merendahkan kolesterol dan meningkatkan panel kolesterol (HDL vs LDL) *.

Dalam beberapa kajian, suplemen alfalfa mengurangkan paras kolesterol darah, terutama bagi individu dengan jenis tertentu kolesterol tinggi dikenali sebagai hyperlipoproteinemia Jenis II. Ia ap
pear bahawa serat dan bahan kimia dalam kayu alfalfa untuk kolesterol, supaya ia tidak tinggal di dalam darah supaya ia tidak boleh disimpan pada dinding saluran darah. Malah yang lebih menarik adalah bahawa ia seolah-olah untuk menurunkan kolesterol buruk (LDL) manakala meninggalkan kolesterol baik (HDL) sahaja.

Untuk menurunkan kolesterol di kalangan orang dewasa, dos tipikal alfalfa adalah 5,000 mg hingga 10,000 mg (5 gram hingga 10 gram) alfalfa kering daun dan batang tiga kali sehari

2. Mengandungi enzim penting yang diperlukan untuk menghadamkan makanan dengan cekap

Mengandungi 8 enzim penting untuk membolehkan makanan untuk diserap dalam badan:

1 - Lipase - pemisahan lemak
2 - Amilase - bertindak atas kanji
3 - Coagulase - coagulates atau pembekuan darah
4 - Emulsin - bertindak apabila gula
5 - Invertase - menukarkan tebu Dextrose
6 - Peroxidate - kesan pengoksidaan darah
7 - Pectinase - bentuk sayur-sayuran jeli
8 - Protase - digests protein

3. Alfalfa pembantu pencernaan yang hebat

√ klorofil, enzim, mineral, vitamin semua pencernaan bantuan dan membantu merangsang selera ketinggalan.
√ 8 enzim penting membantu dalam mencerna semua 4 kelas makanan: protein, lemak, kanji dan gula.

4. Penawar dalam penyembuhan ulser peptik

√ Mengandungi Vitamin U, vitamin yang terdapat dalam sayur-sayuran hijau. Ia digunakan dalam rawatan ulser peptik, kolitis, dan gastritis dan mempunyai kesan ke atas yg, pembentukan asid, dan fungsi enzim saluran usus *.
√ Vitamin U berkesan sembuh 80% daripada ulser peptik mereka yang diuji di Stanford University, (seperti yang dinyatakan dalam "Rumput Penyembuhan Semulajadi").

5. Penawar buah pinggang dalam menghapuskan badan cecair yang berlebihan dan mengawal usus

Bahan kimia yang terkandung dalam alfalfa mempunyai sifat diuretik ringan, yang boleh menggalakkan kehilangan air dari badan. Oleh itu, alfalfa boleh melegakan bengkak disebabkan oleh pengumpulan air yang berlebihan.

6. Membantu tubuh melawan jangkitan

Klorofil yang terkandung dalam alfalfa membangunkan penghalang berkesan terhadap serangan bakteria oleh kesan rangsangan pada pertumbuhan tisu perantara dan tisu granulation.

7. Alfalfa mempunyai sejarah yang panjang manfaat kesihatan. Sesetengah menganggap ia satu Superfood!

AL-FAL-FA bapa makna semua makanan. Mereka begitu yakin bahawa ia adalah bermanfaat untuk kesihatan dan kekuatan badan.

Orang Yunani purba digunakan alfalfa untuk merawat pelbagai penyakit termasuk keadaan pundi kencing dan buah pinggang. Perubatan tradisional Cina menggunakan alfalfa untuk merawat batu karang.

Alfalfa telah digunakan sebagai makanan manusia dan perubatan herba untuk sekurang-kurangnya 1500 tahun.

8. Alfalfa kaya dengan vitamin

+ Vitamin A - untuk penglihatan malam dan penting untuk kesihatan mata. Membina ketahanan kepada jangkitan, terutamanya di saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan AND kecergasan; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting dalam kehamilan.
+ Vitamin E - melindungi sel-sel terhadap kerosakan akibat sinaran dan matahari pencemaran udara; menggalakkan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot dan fungsi imun yang bertambah baik; menggalakkan nada otot di dalam badan; membantu membawa nutrien kepada sel-sel dan membantu menguatkan dinding saluran darah, termasuk dinding kapilari; membantu betul memberi tumpuan mata.
+ Vitamin U - menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.
+ Vitamin B6 - membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan saraf dan kesihatan kulit; membantu gejala loya pertempuran.
+ Vitamin K - penting untuk pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; mungkin menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur. Alfalfa boleh meningkatkan keupayaan darah untuk membeku selepas kecederaan. Kelewatan Aspirin pembekuan darah, jadi mengambil alfalfa boleh mengganggu dengan kesan antikoagulan aspirin. Alfalfa tidak boleh digunakan manakala aspirin atau apa-apa ubat anti-pembekuan sedang diambil secara tetap melainkan jika doktor tahu tentang suplemen anda.
+ Vitamin D - mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan Oleh itu, adalah perlu untuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat yang betul.

9. Alfalfa kaya dengan mineral

+ Kalsium - membina dan mengekalkan tulang dan gigi, membantu darah beku, membantu dalam kecergasan dan ketahanan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.
+ Besi - diperlukan dalam hemoglobin pembuatan; membantu membawa oksigen dalam darah.
+ Mangan adalah elemen surih yang dianggap terlibat dengan penggunaan badan karbohidrat dari makanan. Ini membantu alfalfa gula tahap darah rendah. Kerana alfalfa mungkin mempunyai kesan merendahkan gula darah, alfalfa boleh meningkatkan keberkesanan ubat yang digunakan untuk rawatan diabetes. Hubungi doktor anda sebelum memulakan penambahan dengan alfalfa jika anda sedang dirawat dengan ubat untuk kencing manis.
+ Kalium - perlu untuk nada otot saraf, biasa, tindakan jantung dan tindak balas enzim; digests lemak.
+ Fosforus - diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkaitan dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan khasiat tisu saraf.
+ Klorin (klorida) - elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.
+ Sodium - mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan; meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah; mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.
+ Magnesium Silikon - membantu badan untuk berurusan dengan sembelit; steadies saraf; mempunyai kesan perlindungan pada kulit dan badan, merangsang fungsi otak.

Akar umbi Alfalfa + mencari mineral dalam subtanah, yang tidak kesampaian kepada tumbuhan lain. Kilang alfalfa purata mempunyai akar 10 hingga 20 kaki panjang atau lebih.

10. Alfalfa adalah tinggi dalam protein

Alfalfa mempunyai 18.9% berbanding dengan daging lembu pada susu 16.5%, pada 3.3% dan telur pada 13.1%. (Otot terdiri daripada protein dan kekurangan ia menyebabkan keletihan dan kelemahan.)

11. Mengandung dan Pemulihan Laktasi

Diambil dari "The Amazing Alfalfa," oleh Lisa Goldstein, CPM, CNM; dalam Kebijaksanaan Lahir: Trik Perdagangan Vol III (buku Perbidanan Hari ini)

Ramai ketidakselesaan kehamilan dikurangkan oleh penggunaan tablet alfalfa, termasuk loya, pedih ulu hati, sembelit dan anemia.

Alfalfa tablet meningkatkan tahap vitamin K wanita hamil, mengurangkan pendarahan selepas bersalin di kedua-dua kuantiti dan tempoh, dan mereka meningkatkan vitamin K kedai dalam bayi yang baru lahir, mengurangkan masalah pendarahan bagi mereka serta.

Mereka menyokong kejayaan dalam laktasi kerana mereka membantu meningkatkan dan mengekalkan bekalan susu. Mereka sering membantu meringankan loya, hampir selalu melegakan sembelit, dan mereka membawa tuduhan darah merah dengan cara yang berfaedah. Mereka juga seolah-olah untuk membantu mengurangkan bengkak dan meningkatkan tahap gula dalam darah yang tidak menentu.
Kerana tablet alfalfa adalah sangat tinggi dalam vitamin K, mereka boleh menjadi berbahaya untuk mengambil untuk sesiapa sahaja yang memerlukan untuk menjadi pencair darah seperti Heparin. Penggunaan mereka harus dihentikan buat sementara waktu jika seseorang mendapat jangkitan saluran kencing dan memotong kembali, sekurang-kurangnya buat sementara waktu, jika seseorang mendapat cirit-birit.

Orang yang mempunyai flora usus yang sangat miskin mungkin mempunyai serangan sementara gas minggu pertama atau jadi apabila mereka mula mengambil mereka, maka mereka harus bermula pada kadar yang lebih beransur-ansur. Saya mempunyai ibu-ibu selepas bersalin mengambil hak beberapa selepas kelahiran untuk membantu dengan kehilangan darah dan pergerakan usus, maka tidak mengambil apa-apa lagi sehingga hari selepas bersalin keempat atau kelima, secara beransur-ansur membina kembali sehingga kira-kira 4-8 hari bergantung kepada diet dan memerlukan. Mereka boleh menggunakan tablet bran oat jika mereka perlukan untuk fungsi usus dalam masa yang sama. Sebab bagi kursus ini adalah dua kali ganda: tahap yang alfalfa menggalakkan laktasi boleh menjadi terlalu banyak untuk keselesaan sehingga reda kebengkakkan, dan jaundis yang baru lahir mengambil masa yang lebih lama untuk pergi jika ibu mengambil tablet alfalfa.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan