Produk Shaklee Di Malaysia Sokong Israel Ke Boikot 2023

Produk Shaklee Di Malaysia Sokong Israel Ke Boikot 2023
Produk Shaklee Di Malaysia Sokong Israel Ke Boikot 2023

Produk Shaklee Di Malaysia Sokong Israel Ke Boikot 2023 | Shaklee sokong Israel? Alhamdulillah isu ini sudah selesai dengan penjelasan daripada Shaklee. Shaklee tidak terlibat dengan pemberian bonus kepada Israel.

Isu ni dah lama diperjelaskan oleh pihak Shaklee melalui cawangan Shaklee Malaysia sejak tahun 2014 lagi.

Pengakuan Roger Barnett sendiri & company statement sebelum ini mengatakan Shaklee tidak menyokong keganasan, tidak terlibat dgn politik dan TIDAK MENYUMBANG PADA ISRAEL ZIONIS.

Boleh lihat video di sini



Shaklee memang berasal dari "Amerika", diasaskan oleh Dr. Forest C. Shaklee. 
Sekarang pun HQ Shaklee di Amerika.
Facebook, Google, Blogspot... semua dari Amerika.

Produk Shaklee Di Malaysia Sokong Israel Ke Boikot 2023
Produk Shaklee Di Malaysia Sokong Israel Ke Boikot 2023


Perlu diingat, selagi tiada edaran khusus, specifik dan rasmi oleh syarikat terbabit yang menyatakan mereka menyokong dan membantu serangan atas nama syarikat, selagi itu hukum asal iaitu harus berurusniaga dengan syarikat itu akan tetap terpakai.

Sekadar salah seorang pemegang saham bertindak sendirian membantu pembinaan kuil, atau membantu serangan oleh Yahudi juga belum cukup kuat untuk mengubah hukum harus tadi kepada haram. Ini kerana ia adalah tindakan peribadi salah seorang pemegang saham sahaja dan bukannya polisi sebuah syarikat itu.

Jika sekadar maklumat tidak rasmi dan khabar angin sahaja yang menyebut kaitan syarikat dengan gerakan ganas Yahudi. Tatkala itu, kaedah fiqh ini masih terpakai :-

أن اليقين لا يزال بالشك

Ertinya : Keyakinan tidak akan diketepikan hanya kerana suatu syak ( iaitu tidakpasti kebenarannya) ( Al-Majmu, Al-Nawawi, 1/266 )

Produk Shaklee Di Malaysia Sokong Israel Ke Boikot 2023
Produk Shaklee Di Malaysia Sokong Israel Ke Boikot 2023


Perlu difahami hukum asal harus berurusniaga dan membeli dari bukan Islam dan Yahudi adalah termasuk dalam bab yakin, ia tidak akan tergugat hanya dengan khabar-khabar angin penglibatan mereka dalam aktiviti serangan ke atas Islam. Keyakinan asal tadi hanya akan berubah bila dua sebab yang disebut di atas muncul. Wallahu'alam

Kami buat Shaklee pun dgn niat utk jihad ekonomi n bantu umat Islam. Selagi produk halal, sistem patuh syariah n JELAS Shaklee tidak menyumbang pd Israel Zionis, selagi tu kami rasa blm timbul kewajaran yg munasabah utk boikot.


Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau persoalan, hubungi Umi melalui Whatsapp

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. Reading customer reviews and testimonials is a crucial step in the decision-making process. Positive comments and testimonials build trust, indicating that the plumber has a track record of satisfying customers with their services.

    BalasPadam
  2. Additional info provide a fascinating glimpse into the odds and probabilities inherent in such draws. Notably, the winning numbers show an interesting distribution, with a mix of high and low numbers, suggesting a truly random outcome. It's intriguing to see how certain number patterns, like consecutive numbers or numbers from the same decade

    BalasPadam