Tips Cuci Muka Dengan Betul Untuk Kulit Muka Berminyak Bersih

Tips Cuci Muka Dengan Betul Untuk Kulit Muka Berminyak Bersih
Tips Cuci Muka Dengan Betul Untuk Kulit Muka Berminyak Bersih

Tips Cuci Muka Dengan Betul Untuk Kulit Muka Berminyak Bersih
| Tips cara yang betul mencuci wajah untuk mendapatkan kulit wajah flawless berseri breakout licin.

Tips ini boleh dipratikkan oleh setiap wanita.

1. Cuci tangan
Sebelum mula menyentuh atau mencuci wajah, pastikan basuh dulu tangan. Jika tangan kotor, tak guna lah mencuci wajah kerana kotoran seperti debu, habuk dan kuman masih ada di tangan.

2. Buang kotoran pada wajah
Buang kotoran dan kesan mekap di muka dengan menggunakan make-up remover. Jika mekap tidak dicuci dengan betul, liang-liang pori akan tersumbat dan akan menyebabkan kulit yang bermasalah seperti jerawat dan berminyak.

3. Pilih pencuci muka yang sesuai
Kenali kulit wajah. Kemudian, ratakan pencuci muka ke suluruh muka. Cara urutan yang betul boleh dilihat di gambar dibawah dengan fokus kawasan dahi dan t-zone. Urut perlahan-lahan dan jangan menekan kulit dengan kuat.

Tips Cuci Muka Dengan Betul Untuk Kulit Muka Berminyak Bersih
Tips Cuci Muka Dengan Betul Untuk Kulit Muka Berminyak Bersih


4. Cuci dengan air suam
Ia lebih menyegarkan dan dapat menyingkirkan segala kotoran. Elakkan daripada menggunakan air dengan suhu ekstrem, terlalu sejuk atau panas kerana ia menyebabkan saluran kapilari darah (salur darah yang paling halus) pecah dan memberi kesan kulit kemerahan di sekeliling hidung dan pipi.

5. Jangan lap dengan tuala
Selepas mencuci muka, biarkan wajah kering dengan sendiri. Elakkan daripada terus mengeringkan muka kerana kain yang digunakan akan menyerap lembapan dan khasiat daripada pencuci muka menyebabkan kulit wajah tidak sempat menyerap semua kebaikan yang ada dalam pencuci muka.

6. Pelembap
Lengkapkan rutian cucian muka dengan sapuan krim pelembap pada muka untuk mengembalikan kelembapan kulit muka kerana penggunaan pencuci muka boleh menghilangkan kelembapan pada kulit wajah.




Pencuci muka dengan make-up remover Youth Cleanser Shaklee (Luminous Gel Oil Cleanser) ialah pencuci muka 3-dalam-1 yang lembut.

Bahan-bahan utama cleanser youth shaklee
1. Muscadine Grape Extract – Kaya dengan polifenol untuk melindungi dan memperbaiki DNA sel dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin
2. Vital Repair+® Complex – Kaya dengan nutrien anti-oksida dan vitamin-vitamin penting ntuk menghalang radikal bebas dan menggalak tumbesaran sel sihat.
3. Exfoliating Green Algae Complex – Menghaluskan kulit daripada sel mati secara lembut tanpa penggunaan microbeads yang boleh merosakkan sel kulit. Green Algae Complex membuang kotoran pada kulit wajah tanpa mencedera.

Bau pun wangi daripada avokado semulajadi.

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, 
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. Nice sharing. Fiza kekadang nak cepat semua main bantai je cuci muka tak ikut step. 😊

    BalasPadam