Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia Poster Quotes

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia Poster Quotes | Selama tempoh dua minggu ini, saudara-saudari dan anak-anak hanya
perlu berada di dalam rumah.

Itu pesanan YAB TAN SRI MUHYIDDIN HJ MOHD YASSINP, PERDANA MENTERI MALAYSIA.

Status terkini wabak COVID 19 di negara kita. Hari ini terdapat 117 kes jangkitan baharu yang menjadikan jumlah
keseluruhan kes positif COVID 19 sebanyak 790.

Ini bukanlah perkembangan yang menggembirakan kita. Langkah-langkah
tegas perlu terus diambil untuk membendung wabak ini daripada terus
merebak.

Kerana itulah kerajaan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan yang
mula berkuatkuasa pada hari ini.

Just stay at home. Luangkan masa bersama anak,
isteri dan ahli keluarga. Tidak perlu keluar ke mana-mana. Dengan cara
ini saudara-saudari terhindar daripada jangkitan COVID 19 dan penularan wabak ini insyaAllah dapat dibendung. Inilah tujuan sebenar Perintah
Kawalan Pergerakan dilaksanakan oleh kerajaan.

Tujuannya bukan untuk membolehkan saudara-saudari balik ke kampung,
memenuhi jemputan kenduri, membeli belah di pasaraya, bersiar-siar di
taman atau bercuti di tempat peranginan. Bukan. Tujuannya ialah supaya
saudara-saudari duduk di rumah. Stay at home and protect yourself and
your family.

Kenapa tempoh Perintah Kawalan Pergerakan ini selama dua minggu?
Ini kerana COVID 19 mempunyai hayat inkubasi (incubation) dua minggu.
Terdapat kes di mana simptom hanya muncul selepas itu. Kerajaan berharap selepas habis tempoh dua minggu, mereka yang mempunyai simptom berjaya diasingkan untuk diberikan rawatan, menjadikan
Malaysia bebas dari COVID-19.

Virus ini berjangkit dari manusia ke manusia menerusi sentuhan. Kalau saudari-saudari bergerak ke sana-sini, apatah lagi bersesak di tempat awam, kemungkinan untuk bersentuhan adalah tinggi.

Jika saudara-saudari masih bergerak ke sana sini, kemungkinan saudara-saudari bersentuhan dengan orang lain dan mendapat jangkitan wabak ini adalah tinggi.

Jadi, tolonglah. Saya merayu sekali lagi. Duduklah diam-diam di rumah.
Stay at home and protect yourself and your family.

Prinsipnya mudah sahaja. Dalam tempoh dua minggu ini, duduklah diam-diam di rumah. Stay at home.

Nampak mudah dan remeh. Tetapi sebenarnya inilah perkara penting yang saudara-saudari mesti lakukan untuk bersama-sama membendung
penularan wabak COVID-19 di negara kita.

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia Poster Quotes

Tersentuh hati tengok kartun karya Bro Joe Majalah Gila-Gila ni

Stay At Home Tolong Sila Duduk DiRumah Malaysia Poster Quotes
Stay At Home Tolong Sila Duduk DiRumah Malaysia Poster Quotes

Stay At Home Tolong Sila Duduk DiRumah Malaysia Poster Quotes
Stay At Home Tolong Sila Duduk DiRumah Malaysia Poster Quotes

Stay At Home Tolong Sila Duduk DiRumah Malaysia Poster Quotes
Stay At Home Tolong Sila Duduk DiRumah Malaysia Poster Quotes

Stay At Home Tolong Sila Duduk DiRumah Malaysia Poster Quotes
Stay At Home Tolong Sila Duduk DiRumah Malaysia Poster Quotes

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia Poster Quotes di bawah ni pula adalah hasil kreatif Zulhafidz Yahaya

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia 

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah Malaysia
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah

Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah
Stay At Home Tolong Sila Duduk Di Rumah

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
Sila click gambar di bawah

Pengeposan dari HQ Shaklee
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

11 ulasan:

  1. betul tu, harap2 la semua nya akan terkawal. frust bila tgk ada yg still lepak sana sini, bawak anak jenjalan... adoi la.

    BalasPadam
  2. semoga kita smua dilindungi dr wabak covid19

    BalasPadam
  3. kalau bosan duduk di rumah, cubalah berdiri pula......hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam-macam orang kita ni, kreatif betul!

      Padam
  4. Cantik design! Boleh guna pada blog saya?

    BalasPadam
  5. Sampai macam tu skali nak kena mengingatkan rakyat Malaysia ni.
    Semua dah besar dah boleh faham, tapi masih selfish dan buat juga.
    Konon "risaukan family". kalau risaukan family, TOLONGLAH DUDUK RUMAH.
    Bukan suruh telan racun, suruh duduk melepet kat rumah je untuk 2 minggu. Take that as a family time detox.

    BalasPadam
  6. Haraap2 semua rakyat Malaysia ikut arahan.

    BalasPadam
  7. masih ada yg degil… ke hulu ke hilir dtg melawat kwn konon? baik dok umah senyap2. byk benda boleh dibuat d umah sebenarnya!

    BalasPadam
  8. duduk diam-diam kat rumah. benda mudah nak ikut tapi masih ada yang tak faham. huhu..

    BalasPadam
  9. Assalamualaikum....semoga semuanya cepat berakhir...

    BalasPadam