Cara Polifenol Tingkatkan Sistem Imunisasi Badan Yang Lemah

Cara Polifenol Tingkatkan Sistem Imunisasi Badan Yang Lemah
Cara Polifenol Tingkatkan Sistem Imunisasi Badan Yang Lemah
Cara Polifenol Tingkatkan Sistem Imunisasi Badan Yang Lemah | Sistem imun badan yang baik sangat penting dalam mengekalkan kesihatan ketika musim virus sekarang.

Sistem imun badan mampu memberi perlindungan kepada tubuh daripada pelbagai masalah kesihatan daripada jangkitan kecil hinggalah ke penyakit kanser.

Salah satu cara untuk membina sistem imun badan yang kuat adalah melalui pengambilan diet seimbang. Diet yang mengandungi vitamin dan mineral yang cukup boleh meningkatkan imun badan.

Badan yang mempunyai fungsi imun yang kuat boleh meningkatkan rintangan daripada pelbagai jangkitan virus dan bakteria selain menghentikan pertumbuhan sel kanser.

Kanser peringkat 4 anak akhirnya sembuh

Pengambilan makanan dengan pelbagai warna boleh membantu memastikan kita mendapat semua nutrien diperlukan tubuh.

Setiap kumpulan warna merah, ungu atau biru, kuning atau jingga, putih atau perang dan hijau mengandungi kimia melawan penyakit yang tersendiri dinamakan fitokimia.

Fitokimia yang memberikan sayur dan buah warna, bau serta rasa. Ia juga bertindak sebagai antioksidan, melindungi dan menjana semula nutrien penting serta menyahaktif sebatian penyebab kanser.

Kajian makmal mendapati fitokimia berpotensi merangsang sistem imun, menyekat sebatian yang kita ambil menjadi karsinogen, mengurangkan keradangan menyebabkan kanser membesar, menghalang kerosakan asid DNA dan membantu memulihkannya.

Fitokimia turut mengurangkan kerosakan oksidatif pada sel yang menyebabkan kanser, memperlahankan kadar pertumbuhan sel kanser, mendorong sel yang rosak untuk mati sebelum dihasilkan semula dan membantu mengawal hormon.

Jenis Fitokimia

1. Karotenoid (beta-carotene, lycopene, lutein, zeaxanthin) merencatkan pembesaran sel kanser, bertindak sebagai antioksidan dan meningkatkan tindak balas imun.

Bagaimana Antioksidan Karotenoid Bantu Kawal Penyakit?

2. Flavonoid (anthocyanins dan quercetin) merencatkan keradangan dan pembesaran tumor, meningkatkan imun, meningkatkan penghasilan enzim detoksifikasi dalam tubuh.

3. Indol dan Glukosinolat (sulforaphane) menggalakkan penyingkiran karsinogen, mengehadkan penghasilan kanser berkaitan hormon, sekat karsinogen dan mencegah pembesaran tumor.

4. Inositol (asid phytic) memperlahankan pertumbuhan sel dan bertindak sebagai antioksidan.

5. Isoflavone (daidzein dan genistein) merencatkan pertumbuhan tumor, mengehadkan penghasilan hormon berkaitan kanser dan bertindak sebagai antioksidan.

31 Perkara Akibat Keburukan Soya Isoflavone

6. Isothiocyanates menggalakkan detoksifikasi karsinogen, menyekat pembesaran tumor dan antioksidan.

7. Polifenol (asid ellagic, resveratrol) mencegah pembentukan kanser dan keradangan serta bertindak sebagai antioksidan.

8. Terpene (alkohol perillyl, limonene, carnosol) melindungi sel menjadi kanser, memperlahankan pertumbuhan sel kanser, menguatkan fungsi imun, mengehadkan penghasilan kanser berkaitan hormon, menentang virus dan antioksidan.

Polifenol Tingkatkan Sistem Imunisasi Badan dengan Vivix Shaklee

Shaklee hanya memilih secara spesifik bahan botani yang menyediakan polifenol berspektrum luas sahaja untuk Vivix Shaklee.

1) Muscadine Grapes
Anggur liar yang sangat istimewa. Ia mempunyai sumber terbaik antioksida dan anti radang. Ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terbukti baik untuk kesihatan kardiovascular, menurunkan tahap gula dalam darah, melambatkan proses penuaan, mencegah kerosakan sel serta antivirus dan antibakteria.

2) Purple Carrot
Mempunyai sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytochemical. Ia juga mengandungi anthocyanins (antioksidan mustajab) yang bertindak sebagai antiradang, antimikrob dan anticarcinogen yang membantu mengurangkan risiko penyakit jantung. Asid klorogenik didalamnya bertanggungjawab mengurangkan diabetes.

3) Elderberry
Mengandungi vitamin C yang tinggi dan sangat bermanfaat untuk jangkitan daripada virus dan bakteria. Ia mampu mencegah kerosakan sel, meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menurunkan kadar kolestrol, mengatasi masalah diabetes serta meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal.

4) Japanese Knotweed
Juga dikenali sebagai Polygonum Cuspidatum yang mempunyai sumber resveratrol yang sangat tinggi. Ia digunakan untuk melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, dan mengurangkan berat badan.

Beli 1 botol Vivix automatik free membership Shaklee dengan Vivix harga ahli 😁

Vivix
Harga bukan ahli RM475
Harga ahli RM380

Jika anda ingin mendapatkan Vivix Shaklee dengan harga ahli.
Click untuk belian di website Shaklee



Hubungi Umi melalui Whatsapp
Sila click gambar di bawah.

Pengeposan adlaah dari HQ Shaklee
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

3 ulasan:

  1. semoga bermanfaat buat yang memerlukannya UN

    BalasPadam
  2. menarik! dengan satu botol je banyak khasiat kan

    BalasPadam
  3. Terima kasih atas info ini, moga bermanfaat kepada semua

    BalasPadam