Umur Berapa Sakit Jantung Kini Umur Muda 20 Tahun Dah Kena

Umur Berapa Sakit Jantung Kini Umur Muda 20 Tahun Dah Kena
Umur Berapa Sakit Jantung Kini Umur Muda 20 Tahun Dah Kena
Umur Berapa Sakit Jantung Kini Umur Muda 20 Tahun Dah Kena | Tekanan darah, paras kolesterol tinggi dan kencing manis semakin membimbangkan dikalangan anak muda.

Malas bersenam, gagal kawal selera dan enggan buat pemeriksaan kerana rasa umur masih muda antara faktor mudah mendapat penyakit yang sering menyerang orang tua.

Sakit Jantung Menyerang Umur Berapa?

Data terkini menunjukkan golongan peringkat usia 20-an sudah mula mendapat sakit jantung, meskipun penyakit itu menyerang individu berumur 40 hingga 60 tahun ke atas.

Menurut pengamal perubatan am, Dr Zubaidi Ahmad, ramai tidak menyedari berat badan berlebihan boleh menyebabkan mereka mudah diserang penyakit kronik seperti tekanan darah tinggi, tahap kolesterol tinggi dan diabetes.

Umur Berapa Sakit Jantung Kini Umur Muda 20 Tahun Dah Kena
Umur Berapa Sakit Jantung Kini Umur Muda 20 Tahun Dah Kena

Sebelum ini, obesiti hanya menggambarkan masalah berat badan berlebihan, tetapi kini ia dikategorikan sebagai penyakit membimbangkan.

Sambil kita menjaga makan dan melakukan aktiviti fizikal, badan juga memerlukan nutrisi yang cukup bagi membolehkan organ seperti jantung dapat berfungsi dengan baik.

Supplemen berikut dikenalpasti antara supplemen yang dapat membantu membekalkan nutrisi yang cukup kepada jantung kita.

Phytocol-ST – Membantu Mencegah Sakit Jantung
☑ Membekalkan 2,000mg fisosterol tumbuhan sehari. Fitosterol tumbuhan telah terbukti melalui kajian secara klinikal dalam lebih daripada 80 kajian dapat menurunkan kolesterol LDL. Sterol dan stanol tumbuhan membantu mengurangkan penyerapan kolesterol daripada makanan ke salur darah.
☑ Apabila salur darah bebas daripada mendapan kolestrol, maka risiko salur darah (arteri) tersumbat dan risiko sakit jantung menjadi semakin rendah
☑ Jumlah pengambilan harian membekalkan 100% keperluan harian bagi fitosterol seperti yang disyorkan oleh Institut Kesihatan Jantung.

CoQ10-Trol Plus - Menguatkan Jantung
☑ CoQ10 semulajadi tubuh terdapat banyak di sel jantung. Ianya membantu dalam penjanaan tenaga di dalam sel jantung yang sememanganya memerlukan banyak tenaga untuk bekerja.
☑ Oleh sebab paras CoQ10 berkurangan apabila usia meningkat, paras CoQ10 perlu ditambah dari luar iaitu melalui pengambilan supplemen.
☑ Suplemen CoQ10 ini digabungkan dengan resveratrol dan tocopherol yang amat bagus untuk meningkatkan tenaga otot jantung untuk mengepam darah.
☑ Antioksidan kuat yang menghalang kerosakan sel dan tisu otot jantung juga untuk seluruh tubuh badan.
☑ Tanpa enzim CoQ yang cukup, jantung menjadi lemah dan mudah diserang penyakit jantung.

Omega Guard – Menurunkan Risiko Sakit Jantung
☑ Asid lemak omega-3 bertindak menurunkan paras LDL (kolestrol jahat yang menjadi punca utama sakit jantung) dalam darah dengan cara meningkatkan paras HDL (kolestrol baik) secara semulajadi.
☑ Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan laut dalam (jauh daripada pencemaran) paling tulen dan pembekal HDL terbaik untuk mencegah penyakit jantung.

Semoga kita semua di mana pun peringkat umur, menitikberatkan kesihatan jantung kita.

Jika anda berminat ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

19 ulasan:

  1. Kena jaga pemakanan dan bersenam.

    BalasPadam
  2. semoga kita dilindungi dari penyakit berbahaya ni..

    BalasPadam
  3. takutnya..ayuh, kekal aktif..

    BalasPadam
  4. Terima kasih...ilmu ni. Penyakit tidak kenal usia. Doakan yang baik-baik agar kita dijauhkan daripada penyakit merbahaya.

    BalasPadam
  5. kene selalu buat checkup n screening..

    BalasPadam
  6. Terima kasih.. good sharing..

    BalasPadam
  7. Kena amal pemakanan sihat dah sekarang ni. Kemudian buat pemeriksaan secara berkala.

    BalasPadam
  8. Risau kan. Amalkan pemakanan sihat dan semoga kita semua dihindari dari penyakit yang memudaratkan

    BalasPadam
  9. alhamdulillah...

    setakat ini saya belum ada tanda-tanda seperti itu.

    itupun saya amat menjaga pemakanan agar kesihatan tersu terpelihara

    BalasPadam
  10. Lagi2 yg ada genetik dan keja berhempas pulas di mlm hari.

    BalasPadam
  11. This is too common these days. stay healthy everyone

    BalasPadam
  12. Banyakkan bersenam dan minum air kosong. Semoga sihat selalu semuanya. :)

    BalasPadam
  13. Seperti mana ajal tidak menjadikan sakit dan tua itu syarat..begitu juga dengan penyakitkan..moga kita sentiasa Allah permudahkan urusan dalam menjaga kesihatan.

    BalasPadam
  14. penyakit yang membunuh dalam senyap...

    BalasPadam
  15. serangan jantung ni tak kira usia skrg ni..dalam berjaga pun boleh kena kan..

    BalasPadam
  16. bagi saya pola pemakanan tak terurus serta campuran bahan kimia dalam makanan antara punca ramai meninggal di awal usia tanpa mengira penyakit

    BalasPadam
  17. sekarang dah jadi penyakit modern tanpa mengira usia dah... dulu2 orang panggil penyakit orang kaya.

    BalasPadam
  18. sekarang ni faktor pemakanan kita ni yang sebabkan ramai orang muda boleh diserang penyakit ni..Makan macam-macam, bersenam kurang..Jadi kena jaga kesihatan dengan cara pengambilan makanan kita..

    BalasPadam