Kenapa Saya Beli, Pilih & Makan Vitamin Shaklee Semasa Menyusu

Kenapa Saya Beli, Pilih & Makan Vitamin Shaklee Semasa Menyusu
Kenapa Saya Beli, Pilih & Makan Vitamin Shaklee Semasa Menyusu
Kenapa Saya Beli, Pilih & Makan Vitamin Shaklee Semasa Menyusu | Pengguna Shaklee majoriti ibu hamil, berpantang dan menyusu kerana kesan yang diri mereka dapat.

Ini perkongsian Master Iffah Anuar yang juga adalah pesakit SLE.

Masa kecil, emak dan ayah pernah join bisnes Jualan Langsung, dan mereka ada berikan kami anak-anak dengan vitamin dan beberapa suplemen lain. Pernahlah ikut mereka ke perjumpaan malam, bertemu sponsor dan home party. Kiranya vitamin ni takdelah perkara asing dalam kehidupan saya.

Pertemuan saya dengan Shaklee, bukan asbab untuk berbisnes. Waktu diperkenalkan dengan Shaklee saya hanya tahu ianya vitamin, produk kesihatan untuk bantu saya yang tengah down gile sebab susu untuk baby Faheem takde.

Waktu dalam pantang, serangan sakit relapse menyebabkan doktor tingkatkan intake steroid pada dos yang tinggi. Baby Faheem waktu tu tak boleh adapt dengan dos tinggi steroid, terus eczema nya meletus kat kiri kanan muka.

BACAAN LANJUT 5 Tips dan Kebaikan Berpantang 100 Hari Untuk Ibu Bersalin

Bila refer pada Paed, paed minta stop dulu breastfeed kan Faheem. Jadi fahamlah mak-mak sekalian bila kita stop BF, dengan tak sihat, pump just untuk release bengkak susu makanya, susu drop sangat-sangat.

Bila mula kerja, stok susu baby takda. Bila pump takat dapat cover dasar botol, mau tak stress! Dipendekkan cerita dari situlah saya kenal vitamin-vitamin Shaklee ni. Sekitar Julai/Ogos 2010 saya bermula sebagai pengguna.

Saya memang tidak nafikan bila saya mula ambil set menyusu Shaklee waktu tu, ditambah dengan buat Power pumping, konsisten pam setiap ⅔ jam, memang hasil dia superb tau. Mak-mak yang nak boost kan susu ibu patut give a try ambil set menyusu Shaklee.

Dari tutup dasar botol, sampai boleh buat stok 20-30 oz sehari, terbaiklah! Repeat order vitamin dengan kawan, ambil yang full pack punya dan saya mula perasan badan rasa best, selalu nak berjalan sakit, dah boleh mula speeding pagi-pagi nak pergi kerja.

Ini sudah bagus, nak buat relaktasi menyusukan baby Faheem, tapi dapat improve tahap kesihatan. Jadi saya teruskan menjadi pengguna setia Shaklee sebab saya sukakan kesan yang saya dapat.

Bagaimana Shaklee bantu ibu menyusukan bayi dengan susu ibu?

Melalui set postnatal ini, nutrisi yang diperlukan ibu menyusu dalam menyokong proses baik pulih, mendapatkan semula fungsi tubuh yang normal, menambah tenaga dan kesihatan semasa menyalurkan nutrisi kepada bayi untuk membesar dengan kuat dan sihat.

Di dalam set ini mengandungi :

1. ESP - Potein adalah bahan asas binaan sel dan tisu badan. Ia merupakan komposisi yang penting di dalam susu ibu. Protein membantu tubuh dengan membekalkan tenaga berpanjangan.
2. Alfalfa Complex - Tumbuhan yang telah digunakan sejak 2500 tahun dahulu untuk merawat pelbagai masalah kesihatan ini juga mempunyai kesan yang bagus sebagai 'milkbooster'
3. Ostematrix - memberi khasiat dalam pembentukan tulang dan gigi yang kuat dan sihat para ibu pada masa akan datang.
4. Vitamin C - mempercepatkan luka sembuh dan melindungi infection di kawasan luka.
5. Vitalea - sebagai multivitamin lengkap dalam memenuhi ruang dalam diet harian.
6. Omega-3 - menyokong pembentukan daya ingatan dan otak yang sihat serta sistem sel bayi.
7. B-complex - mengurangkan risiko postnatal depression, membina sel darah merah dan sel fungsi sistem. Selain itu, B-Complex juga menukarkan makanan kepada tenaga.

Set ni bukan je untuk ibu dan baby tapi satu family boleh berkongsi makan produk Shaklee.

Bagi membantu para ibu untuk menghasilkan susu ibu yang lebih berkhasiat disamping membantu tubuh ibu kembali bertenaga, Shaklee menawarkan set postnatal dengan harga merudum.

Kenapa Saya Beli, Pilih Makan Vitamin Shaklee Semasa Menyusu
Kenapa Saya Beli, Pilih & Makan Vitamin Shaklee Semasa Menyusu

Harga asal RM 740.70
Harga ahli RM 666.25
Harga promosi RM 479.70

Free membership Shaklee RM 65
Free postage dari HQ RM 10
Cashback

Jika anda berminat ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

7 ulasan:

  1. tq sharing ,,, mesti ramai yang cari info ni .. :)

    BalasPadam
  2. Kalau ianya sesuai dengan tubuh..boleh teruskan..moga kebaikkan itu tersebar pada diri sendiri dan jika anak menyusu,,moga kebaikkan itu diterima oleh anak juga.

    BalasPadam
  3. Jimat sampai RM300 lebih. Bagus juga.

    BalasPadam
  4. jemput join giveaway Umi ^^
    https://www.siinurul.com/2020/02/giveaway-wang-tunai-rm1000-by-mamapipie.html

    BalasPadam
  5. Masa saya minum ESP Shaklee tu saya ba cuh dengan sunkist. Memang sedap

    BalasPadam
  6. Ena pon amalkan shaklee. Hehe. Suka oste tu mmg lawaskan pembuangan. Pantang pon nak truskan dgn shaklee

    BalasPadam
  7. sy consume juga beberapa jenis..
    for me ok je elok amek supplement ni..

    BalasPadam