Cara Hilangkan Rambut Gugur Lelaki dan Wanita Selepas Bersalin

Cara Hilangkan Rambut Gugur Lelaki dan Wanita Selepas Bersalin
Cara Hilangkan Rambut Gugur Lelaki dan Wanita Selepas Bersalin
Cara Hilangkan Rambut Gugur Lelaki dan Wanita Selepas Bersalin | Kami akan kongsikan testimoni masalah keguguran rambut dah hilang dengan makan vitamin Shaklee.

Ramai cakap normal kalau rambut kita gugur selepas melahirkan. Selepas bersalin anak pertama, dalam umur anak tu 4-6 bulan, rambut saya gugur dengan banyaknya. Mitos mengatakan bila anak dah mula keluarkan air liur yg banyak, ibu bersedialah nak gugur rambut banyak.

Memang betul masa tu banyak sangat rambut gugur. Masa bersalin anak pertama, belum pun makan set Shaklee sepenuhnya. Masa tu cuma ambil ESP, Alfalfa, Lecithin dan Ostematrix. Masa tu makan untuk banyakkan susu dan nak kembali kurus. Memang tak berapa tahu dan kenal sangat fungsi fungsi produk Shaklee yang lain.

Cara Hilangkan Rambut Gugur Lelaki dan Wanita Selepas Bersalin
Cara Hilangkan Rambut Gugur Lelaki dan Wanita Selepas Bersalin
Sebenarnya masalah keguguran rambut selepas melahirkan adalah berpunca dari masalah hormon ibu yang tidak stabil. Ketika ibu hamil, keadaan rambut mereka berada di peringkat terbaik disebabkan akitiviti hormon pada peringkat yang optimum.

Semasa hamil, rembesan hormon wanita (estrogen) adalah lebih banyak yang menyebabkan rambut berhenti untuk tumbuh secara aktif yang menyebabkan tidak ada keguguran rambut. Selepas melahirkan, jumlah estrogen ibu berkurang dengan mendadak.

Masa inilah rambut gugur dengan banyaknya kerana sepanjang tempoh jumlah estrogen tinggi, rambut terhenti untuk gugur. Faktor stress dan kekurangan vitamin selepas melahirkan anak juga antara punca mudahnya rambut gugur.

Apabila hamil anak kedua, saya memang berpantang dengan mengambil set berpantang premium Shaklee termasuklah Zinc Plus. Alhamdulillah sepanjang melahirkan anak kedua dan ketiga memang tak ada masalah keguguran rambut.

Alhamdulillah sepanjang berpantang, barulah saya sedar, saya tidak lagi mengalami masalah keguguran rambut. Memang dah tak nampak helaian rambut yang bersepah di lantai. Syukur Alhamdulillah.

Masa ini saya sedar dengan asbab saya makan gabungan vitamin vitamin Shaklee, dengan B-Complex dan Zinc Plus juga vitamin2 lain, masalah keguguran rambut terus hilang.

Sehingga kini, selepas habis tempoh berpantang pun, saya dah tak jumpa rambut saya kat lantai. Terima kasih Allah. Terima kasih Zinc Plus yang saya rasa sangat membantu saya menyelesaikan masalah keguguran rambut saya.

Saya percaya kombinasi Set Hamil/Berpantang Shaklee dgn Zinc plus menjadi asbab masalah keguguran rambut saya selesai.

Jadi saya sangat rekomen kalau ada sesiapa yang mengalami masalah keguguran rambut ni, cubalah makan zinc plus ni. Lebih bagus ditambah dengan B-Complex, Vitalea, ESP dan Ostematrix.

Insha Allah, anda tak perlu mencari-cari syampoo apa yang sesuai untuk masalah keguguran rambut anda. Semuanya sebenarnya dari dalaman kita. Bila badan cukup nutrisi, insha Allah kurang segala penyakit datang.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. stress juga kalau rambut banyak gugur tu. mesti ada je bersepah kat lantai. tapi lepas tukar shampoo okaylah sikit. Ada rezeki lebih boleh cuba guna apa yang disarankan ni. Tq :)

    BalasPadam