Hamil Dengan Penyakit Thalassemia dan Anemia HB Darah Rendah

Hamil Dengan Penyakit Thalassemia dan Anemia HB Darah Rendah
Hamil Dengan Penyakit Thalassemia dan Anemia HB Darah Rendah
Hamil Dengan Penyakit Thalassemia dan Anemia HB Darah Rendah | Saya ada Thallasemia Trait dan kerap darah rendah. Kadang rasa pening-pening tapi buat tak tau je.

Tapi makin hari makin pening.

Alkisahnya saya ni tak tahu la ada darah rendah. Bila hamil yang ke-3 pada 2 tahun lepas, makin kerap pula peningnya.

Sekali saya check BP, saya dah kena darah rendah tahap disuruh rehat dan follow up doktor.
Tapi saya ni sejenis "rajin" nak tunggu kat klinik. Sudahnya, saya tak follow up pun .

Mujurlah saya dok teringat hari tu ada nurse syorkan saya ambil multivitamin. Saya dok fikir nak makan multivitamin apa.

Saya baru teringat. Shaklee ada MULTIVITAMIN PERTAMA DI DUNIA.

Formulasi zat besi yang terkandung dalam Vita-Lea mampu meningkatkan tahap hemoglobin dalam sel-sel darah merah yang penting untuk mengangkut oksigen ke seluruh bahagian badan.

Vitalea mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu. Ia juga mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi. Biotin dan asid pantotenik membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh. Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.

Selepas saya ambil Vitalea, memang tidur pun lena. Bangun pagi rasa badan segar dan pening semakin berkurang.

Kalau tak sebelum ni, bila duduk lama dan nak berdiri mesti rasa pening pitam. Sekarang saya rasa lega.

Bacaan HB saya pun cantik ja, tak la dok ulang-alik ke klinik dan tunggu lelama. Hehe

Alhamdulillah. Lega sangat.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Komen