Cara Hilangkan Sakit Belakang Pinggang Orang Tua dan Ketika Hamil

Cara Hilangkan Sakit Belakang Pinggang Orang Tua dan Ketika Hamil | Januari 2019, tiba-tiba rasa sakit sangat pada bahagian tulang belakang, pinggang ke atas.

Cara Hilangkan Sakit Belakang Pinggang Orang Tua dan Ketika Hamil
Cara Hilangkan Sakit Belakang Pinggang Orang Tua dan Ketika Hamil
Tak tahu lah apa sebabnya. Kalau duduk, nak bangun rasa sakit sangat. Duduk waktu memandu kereta pun sakit. Tidur lagi sakit.

Hampir 2 minggu juga saya bertahan. Pada masa itu, saya terfikir mungkinkah disebabkan saya sering buat kerja berat yang menyebabkan saya alami sakit sampai macam ni sekali.

Saya pun panggil kakak tukang urut yg biasa datang mengurut tu. Lepas urut sama juga, macam tak ada kesan. Saya masih berbelah bahagi nak berjumpa dktor atau tidak. Tapi disebabkan tak tahan dah sakit tu, akhirnya pergi la juga ke klinik panel depan rumah ni.

Bila doktor cek semua dia kata mgkn slip disc kesan hentakan atau insiden jatuh tangga masa mengandung anak sulung kira-kira 15 tahun yang lalu. Lepas tu pernah jatuh depan rumah hujung tahun lepas sampai terpeleot kaki tu.

Doktor sarankan saya menjalani MRI. Beliau hanya dapat bekalkan ubat tahan sakit je. 2 minggu lagi kena jumpa beliau semula untuk ajar fisioterapi katanya.

Balik rumah, saya tambahkan dos pengambilan vitamin-vitamin Shaklee yang saya sedia ambil seperti Ostematrix, Omega Guard dan B-Complex. Saya juga nekad untuk konsisten makan Collagen Powder dan Vivix setiap hari. Sebelum ni makan juga tapi culas, sebahagiannya tak konsisten pun.


Alhamdulillah. Dengan izin Allah, tak sampai seminggu saya konsisten ambil vitamin-vitamin tadi, sakit yang saya rasa sebelum ni dah makin kurang. Dan syukur sangat, selepas 2 minggu berikutnya, kesakitan teruk yang saya alami sebelum tu, terus hilang.

Ubat tahan sakit yang doktor bagi 1 pun saya tak makan. Plan nak pergi buat MRI pun ditangguhkan. Dan saya pun tak jadi teruskan temujanji dengan doktor untuk buat fisioterapi tu.

Sekali lagi saya amat bersyukur atas nikmat kesihatan yang Allah berikan ini asbab kenal Shaklee. Kepada anda semua yang belum amalkan suplimen, baik amal ketika sihat ni. Jangan nak tunggu masa sakit baru nak ambil suplimen.

Nak dapatkan produk Shaklee?
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

8 ulasan:

  1. Alhamdulillah, jumpa penawar yang serasi

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah... Ade juga penawar nyer 🌹

    BalasPadam
  3. alhamdulillah bila dah hilang sakit tu, rasa macam bebas giler.. huhu

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah, semoga sihat2 selalu ye kak.

    BalasPadam
  5. Oh very interesting darling
    xx

    BalasPadam
  6. alhamdulillah...syukur...semoga sihat berkekalan hendaknya...ameen

    BalasPadam