Rahsia dan Tips Kesihatan Tun Mahathir Cergas Umur 93 Tahun

Rahsia dan Tips Kesihatan Tun Mahathir Cergas Umur 93 Tahun
Rahsia dan Tips Kesihatan Tun Mahathir Cergas Umur 93 Tahun
Rahsia dan Tips Kesihatan Tun Mahathir Cergas Umur 93 Tahun | Asyik di tanya, macam mana jaga kesihatan. Tun Mahathir kongsi rahsia kekal sihat cergas beliau.

Menurut Tun Mahathir, rahsia dan tips kesihatan beliau ialah menjalani kehidupan dengan ringkas. Beliau tidak makan secara berlebihan dan menjalani pelbagai perkara di dalam kehidupan harian dengan sederhana. Tun M tidak mudah marah dan terasa hati dengan orang dan benda yang remeh-temeh.

Tun Mahathir turut menegaskan kita harus bersenam dan mendapatkan tidur yang cukup. Masalah utama kepada setiap lapisan masyarakat ialah pemakanan. Ramai orang makan dalam kuantiti yang banyak dan mengambil lemak berlebihan. Ini akan menambahkan beban kepada organ dalaman contohnya hati.

Sebab itulah kita disarankan untuk mengamalkan pemakanan suku suku separuh. Suku untuk makanan berprotein seperti ikan, ayam, daging dan kekacang. Suku untuk makanan berkarbohidrat seperti nasi, mi, bijirin, produk bijirin dan ubi. Separuh untuk makanan berserat tinggi seperti buah-buahan dan sayur-sayuran.

Rahsia dan Tips Kesihatan Tun Mahathir Cergas Umur 93 Tahun
Rahsia dan Tips Kesihatan Tun Mahathir Cergas Umur 93 Tahun
Tips tambahan untuk kekal cergas

Umi cadangkan kita melakukan program detox. Detox membantu tubuh kekal cergas.

Dengan Detox, kita akan mendapat 7 manfaat iaitu boleh menurunkan berat badan, kolon lebih sihat, meningkatkan tenaga, mengawal nafsu makan, kulit lebih cantik, menguatkan sistem imun dan tidur lebih lena.

DTX Complex - Dicipta untuk membekalkan nutrisi yang menyokong dan merangsang fungsi hati yang sihat.*

Herb-Lax - Digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit ringan dan untuk menyokong pergerakan usus yang lembut.*

Alfalfa Complex - Dikenali sebagai gudang nutrien. Akar tunjangnya mencecah sedalam 6 meter, membekalkan pelbagai nutrien dan mineral kepada tubuh.*

Peppermint-Ginger Plus - Membekalkan herba semula jadi untuk memberi kelegaan kepada sistem penghadaman.*

Vivix - Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu. Bertindak sehingga ke peringkat sel.

Berminat untuk dapatkan Set Detox Shaklee? 
Anda boleh berhubung terus dengan Umi


* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.
Ini adalah iklan produk ubat.

5 ulasan:

  1. Bila perhati rahsia orang yang sihat dan nampak muda adalah jaga makan, dan yang paling penting jaga kesihatan mental. Berlapang dada dengan orang.

    BalasPadam
  2. memang kagum dengan kesihatan beliau. semuanya berpunca dari pemakanan

    BalasPadam
  3. Kagum dengan cara beliau jaga kesihatan.

    BalasPadam
  4. Tun Mahathir adalah manusia luarbiasa yang mengubah sebahagian kepercayaan dunia terhadap intelek dan kesihatan tubuh manusia.

    BalasPadam
  5. semuanya dengan izin Allah. Alhamdulillah

    BalasPadam