10 Tips Kulit Cantik Bebas Jerawat

10 Tips Kulit Cantik Bebas Jerawat
10 Tips Kulit Cantik Bebas Jerawat
10 Tips Kulit Cantik Bebas Jerawat | Kalau nak kulit wajah yang cantik, bersih dan glowing ni senang saja. Berikut 10 tips kulit cantik dan bebas tanpa jerawat.

10 Tips Kulit Cantik Bebas Jerawat
10 Tips Kulit Cantik Bebas Jerawat
1. Minum air putih sekurang-kurangnya 2 liter sehari. Air adalah agen Detox kulit terbaik!

2. Kurangkan makanan manis seperti dessert, minuman soda, minuman instant 3in1 dan dairy-rich food. Kandungan gula yang tinggi dalam darah adalah antara punca pencetus jerawat.

3. Apabila ingin membeli kosmetik, pilih yang tertera noncomedogenic atau nonacnegenic.

TAHUKAH ANDA
Youth Skincare Shaklee produk noncomedogenic

4. Kerap tukar sarung bantal. Kulit wajah kita melekap pada sarung bantal pada waktu yang lama semasa tidur dan ia adalah antara tempat yang banyak bakteria membiak.

5. Telefon bimbit. Lap screen dan belakang telefon dengan anti-bacterial wipes. Lebih-lebih lagi yang suka bawa phone masuk toilet. Dalam satu kajian mendapati telefon bimbit juga adalah antara tempat yang paling banyak bakteria membiak.

6.Minumlah air perahan lemon dan green tea kerana ia adalah minuman detox tinggi antioksida. Terbaik untuk lawan jerawat.

7. Rajin dan disiplin diri buat rutin asas skincare 1-2-3 : 1-cuci, 2-toner, 3-pelembap/sunblock

DAH TAHU KE?
Moisturizer Youth ialah produk 3in1 iaitu pelembap/sunblock/sunscreen

8. Kulit jenis kering, elak mandi air panas. Mandi air biasa atau sejuk.

WAJIB BACA
Skincare untuk kulit kering

10 Tips Kulit Cantik Bebas Jerawat
10 Tips Kulit Cantik Bebas Jerawat
9. Pakai homemade mask ringkas untuk detox. Yogurt + madu + green tea. Buat seminggu sekali untuk tarik kotoran dari dalam kulit keluar ke permukaan.

10. Wap muka. Ambil bekas dan letak air panas di dalamnya. Titik minyak essential 2-3 titis. Tutup kepala dengan tuala dan muka dihadapkan kepada bekas. Jarakkan muka daripada air, pastikan anda boleh bernafas dan kulit muka tidak rasa terlampau panas. Wapkan muka selama 15 minit. Kaedah ini sangat bagus untuk membuka liang pori dan mengeluarkan kotoran dengan lebih efektif.

Semoga perkongsian ini memberikan manfaat kepada semua pembaca untuk dapatkan Kulit Cantik Bebas Jerawat.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

4 ulasan: