5 Kesalahan Jika Gagal Menurunkan Berat Badan dalam Seminggu


Anda dalam mood diet tapi gagal menurunkan berat badan dalam seminggu. Nak tahu sebab apa anda masih gagal menurunkan berat badan walaupun sudah berdiet?

1. Terlalu Stress
Hormon ‘kortisol’ yang keluar ketika kita stress akan merangsang nafsu makan, memperlambatkan metabolisma dan meningkatkan penggumpulan lemak di perut. Cuba relaks dan bertenang. Lakukan aktiviti menyenangkan seperti mendengar muzik, ketawa bersama kawan-kawan, yoga, bersiar-siar di tempat terbuka, minimum 10-15 minit pada setiap hari.

2. Kerap Mengambil Makanan Yang Masin
Bukan hanya makanan berlemak dan manis sahaja yang perlu dikurangkan, makanan yang banyak mengandungi garam juga perlu dikawal. Selain boleh menyebabkan hipertensi, terlalu banyak garam di dalam tubuh juga akan membuatkan cecair tubuh bertahan. Akibatnya, berat badan tidak turun-turun!

3. Kurang Akitiviti
Sambil bekerja/belajar pun boleh bersenam, misalnya dengan melakukan peregangan kaki dan tangan. Cuba silang-silangkan atau ayun-ayunan kaki dan tangan sambil duduk di kerusi, minimum 2-5 minit setiap selang satu jam. Aktiviti ini mampu memberikan pembakaran tenaga berbanding hanya duduk diam di kerusi.

4.  Tidak Mengambil Menu Susu!
Wanita yang mengambil yoghurt bebas lemak, keju atau susu rendah lemak 3-4 kali sehari mampu mengusir 70% lemak daripada tubuh. Kalsium daripada susu berfungsi sebagai ‘suis’ yang memerintahkan tubuh membakar kelebihan lemak. Minumlah segelas susu bebas lemak ketika bersarapan, segelas yoghurt rendah lemak di siang hari, dan segelas susu bebas lemak di petang hari.

5. Makan Tidak Di Tempat Yang Sepatutnya
Makan sambil menonton televisyen, membaca buku, menaip di komputer hanya akan membuatkan anda tidak dapat menikmati makanan dengan sepenuhnya. Akhirnya, anda akan mencari sesuatu makanan yang lebih nikmat untuk dikunyah. Kalori yang masuk dalam tubuh akhirnya sukar untuk dikawal. Jadi, usahakanlah untuk selalu makan dan duduk di meja makan.

Saya sudah berjaya turunkan 1kg seminggu.
Jun 2018 saya 68kg dan September 2018 kini saya 56kg.


Nak tahu rahsia saya, anda boleh baca DI SINI

Kepada para pembaca yang ingin mendapatkan consultation percuma,
boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan