7 tanda jika wajah anda tidak serasi dengan produk skincare


Anda sedang tercari-cari produk penjagaan wajah yang baharu? Tahukah anda tidak semua produk penjagaan wajah yang ada di dalam pasaran sesuai dengan kulit anda.

Bagaimanakah untuk mengetahui bahawa produk penjagaan wajah itu tidak sesuai dengan kulit wajah kita?

1. Muncul jerawat
Munculnya jerawat ini sememangnya akan berbeza-beza pada setiap orang. Ada yang jerawat tumbuh selepas sekali pemakaian produk dan ada juga yang jerawatnya baharu muncul setelah beberapa kali pemakaian produk tersebut.

2. Mata memerah dan berair
Mata yang memerah, pedih dan berair menjadi tanda bahawa kita tidak sesuai dengan produk seperti pembayang mata, penggaris mata dan juga maskara. Segera berhenti daripada menggunakannnya bagi mengelakkan masalah menjadi lebih serius.

3. Rasa perih dan panas
Jika ketika kita menggunakan produk penjagaan wajah dan kulit terasa panas dan perih, itu merupakan tanda-tanda kulit kita memberikan reaksi yang tidak sesuai. Kulit akan memberikan isyarat bahawa ia tidak sesuai dengan produk tersebut melalui simptom-simptom sedemikian.

4. Kulit memerah
Kulit yang memerah ini biasanya menjadi bukti bahan-bahan yang terkandung di dalam produk menyebabkan berlakunya iritasi pada kulit wajah.

5. Kulit menjadi sangat kering
Apabila kulit wajah disentuh akan terasa kasar kerana lembapan pada kulit telah hilang. Lebih menyakitkan apabila kulit wajah akan mengelupas dek kerana kurangnya lembapan pada kulit wajah. Lebih merimaskan ialah apabila kulit wajah terasa gatal sehingga memungkinkan kita menggaru kulit wajah.

6. Bibir pecah-pecah
Salah satu tanda yang wajah tidak sesuai dengan sesuatu jenis produk ialah berlakunya keadaan bibir yang pecah-pecah dan mengelupas.

7. Rasa gatal
Apabila berasa gatal dan terasa seperti ingin menggaru kulit wajah maka itu tandanya kita tidak sesuai memakai produk tersebut. Sepatutnya produk yang sesuai dengan kulit wajah mestilah tidak menyebabkan kulit menjadi tegang sehingga kulit wajah menjadi gatal.

Sejajar dengan permintaan yang tinggi terhadap produk skincare yang semulajadi, bebas bahan kimia merbahaya dan berkesan, Shaklee telah mengeluarkan skincare terbaru iaitu Youth.

Keistimewaan skincare YOUTH ini?
  1. Rangkaian skincare YOUTH adalah 100% vegan ( semulajadi ).
  2. Tiada ujian ke atas haiwan dijalankan.
  3. Bebas dari 2,500 bahan kimia dan bahan penjagaan kulit yang merbahaya yang biasa ada dalam mana-mana skincare. 2,500 ya, bukan 10, bukan 100.:)
  4. Bertindak 10x aktif dalam mempercepatkan pembaharuan sel.
  5. Sesuai untuk semua jenis kulit. ( termasuklah kulit yang sensitif )
  6. Hypoallergenic
  7. Non-comedogenic
  8. Dermatologist-tested
  9. Ophthalmologist-tested ( membuktikan bahawa skincare ini selamat untuk mata, tidak merengsakan walaupun pada mata yang sensitif )
Perbezaan skincare YOUTH dengan skincare yang lain adalah :

Keberkesanan YOUTH dibuktikan dengan melalui KAJIAN serta UJIAN KLINIKAL.
Keputusan menunjukkan :
  1. TERBUKTI secara klinikal 100% wanita yang mengikuti kajian ini berjaya memiliki kulit yang nampak lebih muda berbanding sebelumnya.
  2. TERBUKTI secara klinikal 2/3 daripada wanita yang mengikuti kajian ini telah berjaya mendapatkan kulit yang lebih muda 10 dari usia sebenar!
  3. TERBUKTI SECARA KLINIKAL TANPA KOMPROMI!
Bahan yang terkandung dalam skincare YOUTH ini adalah :
  1. Schisandra Chinensis Fruit Extract - menyokong struktur kulit lebih muda serta memberi khasiat kepada kulit.
  2. Apple Cell Extract & Gentle Vitamin A- mempercepatkan kadar pembaharuan sel kulit serta menyegarkan juga melembutkan
  3. Lotus Japonicus Extract - menyokong penghasilan kolagen dan elastin yang menegangkan kulit tanpa kedutan.
  4. Muscadine Grape Polyphenols - melindungi kolagen & elastin sekaligus memberi perlindungan pada kulit. Muscadine Grape juga merupakan bahan PREMIUM dalam VIVIX :)
  5. Vital Repair+ (Vitamins, Botanicals) - melawan radikal bebas serta memberi perlindungan pada kulit.

Promosi skincare semulajadi sempena Ramadhan
Youth Starter Set
Harga asal RM 850


Harga Promosi RM 612

Youth Starter Set ni mampu bertahan sehingga 3-4 bulan penggunaan. Untung ke untung?

Jika nak harga terlajak jimat promosi ni, boleh terus beli online

 Promosi Shaklee Mei 2019 Youth Starter Set

Atau jika nak sembang-sembang dulu dengan kami,
boleh Whatsapp


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. Saya pakai shaklee dah 5bulan tapi jerawat mudah naik dan kesan jerawat susah nak hilang . Kenapa ya ? adakah youth tak serasi dgn kulit saya

    BalasPadam