4 Tips Pilih Skincare Yang Sesuai Dengan Jenis Kulit Anda


Memilih skincare yang tepat untuk kulit agak susah. Jika tersalah pilih, boleh menimbulkan masalah kerana kulit wajah lebih sensitif berbanding bahagian lain.

Memilih skincare yang tepat untuk kulit agak susah. Jika tersalah pilih, boleh menimbulkan masalah kerana kulit wajah lebih sensitif berbanding bahagian lain.

Terdapat beberapa perkara yang perlu diperhatikan dalam memilih skincare sesuai dengan kulit.

1. Kulit Berminyak
Kulit berminyak dikatakan memiliki kelebihan iaitu wajah tidak mudah berkedut dan lebih awet muda. Namun perlu diingatkan bahawa kulit berminyak lebih terdedah kepada masalah kulit seperti jeragat, jerawat, dan pori-pori besar. Skincare yang sesuai untuk kulit berminyak adalah yang tidak mengandungi minyak. Kulit berminyak juga perlukan pelembab namun kadarnya tidak banyak seperti yang diperlukan kulit kering. Kulit berminyak sesuai dengan skincare yang bertekstur gel.

2. Kulit Kusam
Kulit kusam biasanya terjadi pada individu yang mempunyai kulit kering. Kulit kusam harus selalu menggunakan sunblock. Pilih jenis skincare yang boleh melembabkan kulit dan juga mencerahkan. Jadi wajah tidak akan kelihatan kusam lagi.

3. Kulit Kering
Kulit kering lebih terdedah kepada kedutan, jadi garis halus lebih mudah terlihat dan kulit juga kelihatan kusam tidak berseri. Kulit kering biasanya terjadi kepada individu yang mengalami perubahan hormon dan yang sering mencuci wajah dengan air suam. Jadi pilih skincare dengan bahan yang melembabkan, misalnya hydrating toner. Untuk kulit kering, pelembab dengan tekstur krim lebih sesuai. Hindari produk dengan bahan asas alkohol yang menyerap air sehingga menjadikan kulit wajah makin kering.

4. Kulit Sensitif
Jenis kulit sensitif boleh juga memiliki kulit kering atau berminyak. Yang menjadikannya berbeza adalah tindakbalas kulit dengan bahan di dalam produk. Jika kulit mudah kemerah-merahan disaat memakai produk skincare sebaiknya hindari produk dengan kandungan alkohol. Pilih jenama yang menggunakan bahan-bahan semulajadi.

Bagi membantu kita memilih skincare yang sesuai dengan jenis kulit, Shaklee menggunakan Teknologi Patent-Pending Youth Complex yang mengaktifkan protein untuk menjana semula sel-sel kulit untuk menghasilkan lebih banyak kolagen dan elastin yang membantu kulit menjadi lebih muda lebih lama.


7 Kelebihan Dan Keistimewaan Youth Shaklee

1. Dihasilkan selepas 8 tahun kajian dan mempunyai 8 ‘patent pending’.
2. Terbukti melalui kajian klinikal bebas daripada 2500 jenis bahan kimia berbahaya.
3. Sesuai untuk semua lapisan usia dan semua jenis kulit.
4. Keputusan ujian klinikal menunjukkan 100% wanita yang menggunakannya memiliki kulit yang lebih muda.
5. Produk ‘Vegan’ – tidak mengandungi bahan berasaskan haiwan.
6. Bebas kekejaman ke atas haiwan. Shaklee tidak menjadikan haiwan sebagai bahan ujian.
7. Bebas Gluten



Acane lepas tengok testimoni tu, rasa teringin ke nak dapatkan Youth Starter Set?

Promosi sempena Ramadhan
Youth Starter Set
Harga asal RM 850


Harga Promosi RM 612

Youth Starter Set ni mampu bertahan sehingga 3-4 bulan penggunaan. Untung ke untung?

Jika nak harga terlajak jimat promosi ni, boleh terus beli online

 Promosi Shaklee Mei 2019 Youth Starter Set

Atau jika nak sembang-sembang dulu dengan kami,
boleh Whatsapp


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan: