Kepentingan dan tips pemilihan suplemen DHA untuk ibu hamil.


Semua wanita hamil wajib ambil suplemen DHA untuk bayi dalam kandungan. Ini kerana DHA (asid dokosaheksaenoik) asid lemak omega-3 membentuk lebih 90% daripada lemak omega-3 dalam perkembangan otak, mata dan sistem saraf pusat, yang bermula daripada dalam rahim ibu lagi!

Semasa hamil, bayi memperolehi DHA daripada rahim ibu. Kajian menunjukkan ibu hamil yang mengambil suplemen DHA akan melahirkan bayi yang mempunyai paras DHA lebih tinggi dalam otak mereka.

Ibu yang baru melahirkan anak juga memerlukan DHA yang membantu mewujudkan kesihatan dan kesejahteraan emosi ibu selepas bersalin.

Suplemen DHA untuk ibu hamil dan berpantang yang terbaik semestinya Omega Guard Shaklee.

Omega Guard Shaklee lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA yang diperlukan oleh badan. Satu sajian Omega Guard Shaklee membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yang perlu iaitu EPA dan DHA. Berdasarkan jadual, kandungan DHA dan EPA di dalam Omega Guard adalah yang tertinggi berbanding yang lain.


Omega Guard Shaklee dihasilkan melalui kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal, satu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang dapat memekatkan asid lemak Omega 3 paling tulen. Teknologi ini juga dapat menyingkirkan bahan-bahan berbahaya yang terdapat dalam ikan seperti raksa, plumbum, arsenik, kadmium, dioxins dan lain-lain bahan cemar.

Omega Guard juga tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana organ hati mempunyai kandungan toksik tinggi. Minyak ikan yang digunakan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Ikan-ikan yang digunakan oleh Shaklee adalah ikan yang tahap merkurinya terendah.

Lihat 7 Perbezaan Omega Guard Shaklee

Istimewanya bulan ni ada promosi beli 3 botol dapat diskaun 5%
Jadi boleh lah para ibu dapatkan Omega Guard ni untuk kegunaan disepanjang waktu kehamilan, berpantang dan menyusui anak.

Buat pilihan bijak demi kebaikan anak kita bermula dari dalam kandungan.
InshaAllah anak soleh solehah idaman kita.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan