10 sebab kenapa ramai orang akhirnya memilih bisnes Shaklee


Pengedar shaklee rata-ratanya adalah daripada pengguna produk Shaklee itu sendiri. Mereka rela menjadi pengedar setelah jatuh cinta dengan keberkesanan Shaklee.

Berikut kami kongsikan 10 sebab kenapa blogger terkenal, Irene Nadia akhirnya memilih Shaklee

1. Pengguna tegar Shaklee sejak awal kahwin sebelum terfikir untuk menjual. Dah amalkan masa pregnant, masa berpantang dan seterusnya sejak dulu sampai sekarang dan so far supplement paling berkesan Irine pernah guna termasuk untuk tenaga dan skincare.

2. Yakin dengan kualiti product yang banyak memberi kesan positif pada diri Irine sejak dulu. Salah satunya luka czer lahirkan Medina yang cepat sembuh dari sangkaan dan tidak tanggung sakit dalam tempoh yang lama. Sangat bersyukur sebab dipermudahkan dengan ikhtiar cara ni.

3. Shaklee yang sudah bertapak di Malaysia sejak 20 tahun lalu telah banyak memberi manfaat pada pengguna samada yang menggunakan atau yang menjual. Sebuah company MLM yang paling teguh dan dipercayai. Company besar dari US dan juga dikenali di banyak negara besar termasuk Canada, China serta negara maju Jepun yang mempunyai kilang Shaklee sendiri di kaki gunung Fuji (Fujinomiya, Shizuoka)

4. Product yang bagus, disahkan selamat dengan kajian2 dari Shaklee Research and Development serta kolaborasi dari universiti2 yang menjalankan kajian dan eksperimen. Juga terbukti HALAL dan badan pemantauan halalnya disahkan oleh JAKIM. Product dah bagus, seterusnya cuma perlu fikir untuk share sama2 kebaikannya melalui bisnes. Dapat membantu menambah rezeki dalam masa yang sama membantu pengguna ke arah kesihatan dan kecantikan. Tidak salah bukan?

5. Bagi pengedar, tiada modal besar perlu dikeluarkan seperti bisnes MLM yang lain yang diragui di mana hasil jual belinya. Dengan RM80, anda diberi kit panduan berguna untuk memulakan bisnes. Selepas itu tiada istilah goyang kaki. Perlu berusaha berniaga seperti bisnes2 lain yang mempunyai akad jual beli seperti yang disaran dalam agama. Yang penting product yang dijual betul2 bermanfaat dan memberi kebaikan - (kecuali jika ada yang tidak sesuai, maka bukan rezekinya tetapi bukan bermakna product tak bagus sebab tidak semua orang sesuai dengan sesuatu product atau ubat).

6. System MLM Shaklee yang langsung tiada istilah menindas atau menipu. Dengan modal yang sangat rendah, anda usaha, anda belajar, anda berbisnes, dan anda tawakkal, maka anda berjaya. Menggunakan testimoni sebagai salah satu medium meningkatkan keyakinan bisnes juga adalah sesuatu yang diraikan dan majoriti perniagaan menggunakannya. Dengan menyebarkan kebaikan, bukankah bagus menyampaikan kepada yg lain? Dalam Shaklee, tiada istilah orang atas sahaja yang berpendapatan tinggi dan kaya raya, siapa yang usaha kuat dan tidak putus asa, dia akan dapat lebih dari orang atasnya. System yang adil dan sama seperti bisnes lain di luar bukan?

7. Tiada istilah “disebabkan bisnes MLM, pengedar cuma fikir kejar sale”. Product sudah terbukti bagus dan bermanfaat, jadi tidak salah sedikitpun untuk berusaha keras menjana pendapatan melaluinya. Pengedar sentiasa diajar dan diberikan ilmu dalam menjual produk2 berkaitan kesihatan dari segi info product, kebaikan product, cara penggunaan yang betul, perkara2 yang perlu diambil perhatian dan banyak lagi. Tidak wajib menjadi pakar dalam sesuatu bidang untuk menasihat atau berkongsi kebaikan kepada orang ramai. Pengguna sudah cukup bijak untuk memilih, meniliti, membaca dan melihat keberkesanan, serta membuat keputusan melalui pengalaman dan keadaan diri mereka. Tidak perlu menjadi Chef berijazah semata2 nak ajar orang memasak, tidak perlu menjadi mekanik semata2 nak ajar isteri anda isi minyak kereta. Yang penting, cari ilmu yang betul, amalkan dan manfaatkan bersama orang lain jika perlu.

8. Product yang bermanfaat, usaha dan strategi bisnes yang mantap, group support yang motivated, company yang kukuh, serta doa2 kepadaNya selepas berusaha, maka tiada sebab untuk anda tidak melakukannya hari ini. Cabaran tetap ada di mana2, perlu kuat dan yakin manfaatnya, serta belajar dan improve jika ada kekurangan atau salah dan silap.

9. Pendapatan yang mudah (dari segi pengurusan) diperoleh tanpa ada had maksimum. Bukan sahaja membantu orang, malah mampu mencapai impian2 yang diidamkan. Dari buat part time di rumah, pendapatan Shaklee lebih tinggi sekarang dari yang lain dan lebih mudah berbanding bisnes yang sudah diceburi.

10. Antara bisnes yang mendapat sokongan padu dari keluarga terutama suami, parents, dan kawan2 bisnes yang sentiasa bersama2 membantu antara satu sama lain dalam membina semangat serta keyakinan diri untuk lebih berjaya. InsyaAllah, tetap yakin dengan Shaklee selagi Allah izinkan.

catatan beliau di Facebook


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan