Cara Untuk Halang Jerawat Agar Tak Tumbuh Semasa Datang Haid


Penatnya jerawat kat muka ni asyik tumbuh setiap kali datang haid. Bagai pokok yang diberikan baja pulak. Padahal takde pun kasi ubat penggalak ke apa kat dia.

Jerawat sering muncul terutamanya di bahagian muka. Kemunculan jerawat biasanya terjadi ketika waktu subur. Perkara ini terjadi disebabkan perubahan hormon.

Antara langkah untuk mencegah supaya jerawat ni tak tumbuh semula adalah

1. Minum Air Putih Secukupnya
Air merupakan pembersih semulajadi yang membantu tubuh membuang racun dan sisa metabolisme tubuh yang boleh menyebabkan tumbuhnya jerawat. Jika kita minum air putih secukupnya, sistem tubuh secara keseluruhan juga akan menjadi semakin baik dan lancar.

2. Jangan Picit Jerawat Dengan Tangan
Memicit jerawat dengan tangan hanya akan menyebarkan bakteria di kawasan sekitar jerawat. Ini juga akan menyebabkan kulit menjadi kemerahan dan memakan waktu yang lebih lama untuk proses penyembuhan.

3. Manfaat Zinc & Sulfur
Zinc dan sulfur membantu melawan dan menurunkan jumlah bakteria jahat yang boleh menyebabkan jerawat. Zinc membantu mencegah dan menghilangkan jerawat.

4. Pakai Masker seperti timun, betik, oatmeal, yoghurt dan lemon untuk kulit berjerawat

Pengambilan supplemen yang disyorkan adalah Vita-C Complex, Alfalfa Complex, Vitalea, Garlic Complex, GLA Complex dan ESP.

Vita-C membantu atasi masalah jerawat dengan menghasilkan kolagen yang cukup untuk kulit.
Alfalfa Complex bantu proses detoks iaitu menyingkirkan toksin dari badan dan usus. Usus yang kotor penyebab kepada jerawat.
Vitalea adalah multivitamin yang membekalkan 28 jenis vitamin penting dan mineral kritikal untuk perlindungan antioksidan.
Garlic Complex mengandungi sulfur dan bertindak sebagai antibiotik semulajadi untuk tubuh. Membantu membunuh bakteria pada kulit punca kepada jerawat.
GLA Complex sejenis asid protein Omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandis bagi mengawal selia hormon.
ESP membantu membekalkan protein yang secukupnya untuk kulit yang sihat

Vita-C Plus 180 tablet RM 97.50
ESP 850 gram RM 161.25
Garlic Complex 60 tablet RM 56.25
GLA Complex 60 softgel RM 91.25
Alfalfa Complex 330biji RM 57.50

Semoga perkongsian ini dapat membantu anda yang bermasalah untuk mencegah jerawat daripada tumbuh berulang kali di muka.
Cantik dan Sihat Semulajadi


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan