5 Jenis Vitamin Untuk Kulit Kering


Vitamin Untuk Kulit Kering. Fungsi vitamin adalah untuk menjaga metabolisme tubuh yang memberikan kesan pada kesihatan kulit.

Merawat diri dalam dalam adalah dengan cara mengambil bahan makanan yang mengandungi vitamin-vitamin yang diperlukan oleh tubuh. Keperluan vitamin pada setiap orang juga berbeza, memandangkan jenis kulit setiap orang pun berbeza.Untuk mengetahui jenis vitamin yang diperlukan, anda perlu mengenali jenis kulit anda.

Berikut beberapa jenis vitamin untuk kulit kering yang wajar anda ambil tahu.

Vitamin A
Vitamin A merupakan kunci apabila anda ingin memiliki kulit yang sihat dan cantik. Vitamin ini akan memperbaiki dan memelihara jaringan kulit. Anda yang kekurangan vitamin A, lebih berisiko untuk mengalami masalah kulit kering dan bersisik. Pemakaian losyen kulit yang mengandungi vitamin A akan membantu mengawal jerawat serta mengurangkan kedutan dan garis-garis halus. Anda boleh mendapatkan vitamin A dengan cara menikmati lobak merah dan pelbagai sayuran hijau.

Vitamin B Kompleks
Vitamin ini boleh diperoleh dengan pengambilan oatmeal, pisang dan telur.Vitamin B kompeks mengandungi nutrisi, iaitu biotin yang sangat bagus untuk menjaga pertumbuhan dan perkembangan kuku, kulit serta sel-sel rambut.Kekurangan vitamin ini boleh menyebabkan rambut rosak.

Vitamin C
Vitamin C mampu meningkatkan pengeluaran kolegan yang cukup baik, mengatasi kedutan, memperbaiki tekstur kulit yang pada awalnya kering menjadi lebih lembab dan lembut serta mengurangkan kerosakan kulit. Jadi, untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik, anda perlu selalu mengambil makanan yang kaya dengan vitamin C.

Vitamin E
Vitamin E bagus untuk mengurangkan bekas luka, menjaga kesihatan kulit, keanjalan kulit , kelembutan kulit dan menjaga kulit daripada kerosakan. Anda disarankan menikmati kacang-kacangan, buah zaitun serta bayam yang kaya dengan vitamin E. Untuk perawatan luar, anda juga boleh memakai minyak atau losyen vitamin E untuk disapu pada wajah atau kulit.

Vitamin K
Merupakan vitamin yang cukup bagus untuk menghilangkan lingkaran hitam bawah mata atau mata panda dan mampu menyamarkan kedutan. Anda boleh mencari krim atau losyen yang mempunyai kandungan vitamin K ketika mempunyai masalah mata bengkak atau mata panda. Selain pemakaian krim, anda disarankan menikmati sayuran berwarna gelap untuk memenuhi nutrisi vitamin K di dalam tubuh dan kulit. - sumber http://www.wom.my


Apa yang Shaklee tawarkan untuk anda yang ada masalah kulit kering?

Vitamin A
CarotoMax sangat sinonim dengan vitamin A. Sebab itu ia digelar vitamin mata kerana ia sangat terkenal untuk masalah rabun. Ini kerana CarotoMax mengandungi campuran fitokimia semulajadi yang penting untuk kesihatan mata, kulit dan membran mukosa.

Apakah karotenoid?
Ia adalah pigmen yang membentuk warna pada sayur-sayuran seperti warna oren pada lobak dan tomato. Karotenoid adalah sumber vitamin A terbaik. Ia sangat penting untuk melindungi sel daripada radikal bebas, menguatkan sistem imunisasi tubuh dan membetulkan fungsi organ tubuh.

Apakah CarotoMax Shaklee? Apa yang ada dalam setiap kapsul CarotoMax Shaklee?
CarotoMax shaklee adalah hasil gabungan 6 varieti karotena yang diekstrak dari sayuran dan buah-buahan yang tinggi sifat antioksidan seperti biji anggur, brokoli, tomato, rumpai laut, kentang dan minyak sawit.

Satu kapsul CarotoMax juga membekalkan lebih 13mg kebaikan karotenoid semulajadi yang sangat bagus untuk kesihatan. Dalam setiap kapsul CarotoMax Shaklee ini kita akan mendapat semua khasiat 6 varieti karotena yang memberikan kebaikan karotenoid yang lengkap yang sukat untuk didapati daripada diet harian.

  • Alpha Carotene – untuk penglihatan malam, menjaga kesihatan mata, menghalang degeneragi penglihatan
  • Beta Carotene – memperbaiki kulit, mempercepatkan pemulihan luka, mempertingkatkan sistem imunisasi, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.
  • Astaxanthin – pigmen di dalam alga & fitoplankton yang memberikan warna pink pada ikan salmon, tetapi Shaklee telah menuai karotenoid astaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang tulen dan poten. Ia membantu melindungi oksidasi kolesterol LDL.
  • Lycopene – bersifat antioksida, menghalang penuaan organ, mengurangkan penyakit kelenjar prostat, untuk kesihatan serviks, jantung dan menguatkan sistem imun.
  • Lutien – menyekat katarak, glaucoma, AMD (penyakit macular berkaitan umur)
  • Zeaxanthin – melindungi mata, menurah cahaya gelombang biru pendek berbahaya, mengurangkan risiko kanser ovai & payudara termasuk endometrial & serviks.

7 kebaikan CarotoMax Shaklee untuk anda :

  1. CarotoMax lebih selamat daripada Vitamin A - Kenapa? Pengambilan Vitamin A secara berlebihan akan menyebabkan toksisiti. Ahli saintis telah menemui beta karotena pada tahun 1932. Satu prekursor Vitamin A dan beta karotena didapati selamat pengambilannya.
  2. CarotoMax membantu mempertingkatkan penglihatan - Ia akan menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan dalam gelap. Ia juga mempertingkatkan masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bag dan gegelung hitam mata.
  3. CarotoMax juga menggalakkan perkembangan normal dan sihat - Ia membantu merangsang perkembangan kanak-kanak & remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kuku, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem teproduksi serta membantu dalam penghasilan sperma yang sihat.
  4. CarotoMax melindungi Epithelia - Ia memelihara lapisan luar korna,rongga oral,usus,perut,paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semsa disintegrasi tisu dan merawat ulser saluran usus.
  5. CarotoMax meredakan penyakit kulit - Pengambilan yang konsisten dan banyak akan melegakan masalah kulit seperti psorisis ,senile palgue ,kulit kering,kulit gugur ,jerawat dan akne. Penggunaan luaran boleh membantu merawat pustule,scabies,akne dan ulser kulit.
  6. CarotoMax menghalang Infeksi - Ia merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit respiratori paru-paru, batu, hepatitis, ashtma, flu dan selsema.
  7. CarotoMax melawan kanser dan oksidasi - Pengambilan beta karotena mampu mengukuhkan sisitem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini mengurangkan risiko kanser,terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia megurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mat yang teroksida.


Vitamin B
Terdapat 8 jenis vitamin B dalam supplemen B Complex Shaklee dan kesemua hadir pada nisbah yang tepat untuk tindak balas yang seimbang.

B2(Riboflavin)
B1 (Thiamin)
B6 (Piridoksin )
B3 ( Niasin )
Biotin
Asid Pantothenic
Asid Folik
B12 ( Sianokobalamin)

Perbezaan Vitamin B Complex Shaklee Berbanding Jenama lain.

1. Shaklee B-Complex mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh anda bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang. Kesemuanya berada pada kandungan yang tepat untuk bertindak bersama dengan lebih berkesan. B Complex Shaklee merupakan pilihan Vitamin B yang tepat dan seimbang.
2. Mengandungi biotin yang mahal yang sering diabaikan oleh vitamin B jenama lain.
3. Folic Asid adalah komponen vitamin B yang sukar diserap tubuh. Namun, B Complex Shaklee dicipta supaya mudah diserap. Jangan mushkil, jika anda ambil vitamin B lain tetapi tidak dapat merasakan kesan yang positif. Folic Asid sangat penting untuk mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang untuk mengandung dan perlu diambil sejak sebelum konsepsi lagi sehingga 12 minggu kehamilan.
4. Hanya Shaklee mempunyai "Patented Bioactivated Absorbtion System "
Sistem Penyerapan Bioaktif Berpaten adalah ciptaan Shaklee dimana Shaklee menghasilkan selaput asid folik yang unik untuk membantu zat asid folik mudah diserap dan digunakan badan.
5. Tablet B Complex yang lebih mudah ditelan.


Vitamin C
Mengapa Vitamin C Shaklee Perlu Menjadi Pilihan Anda?

Shaklee telah menambah tablet Sustained Release Vita-C Plus dengan 120mg Citrus Bioflavonoids Complex.

Fungsi Bioflavonoids untuk meningkatkan penyerapan vitamin C, dan memanjangkan keberkesanannya.

Apakah Kelebihan Vitamin C Shaklee Berbanding Vitamin C yang Lain?
Bagi memastikan supaya vitamin C boleh didapati apabila badan anda memerlukannya. Shaklee mengeluarkan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee yang mana dilepaskan melalui sistem pelepasan berterusan secara beransur-ansur ke dalam badan kita dalam tempoh sehingga 5 jam. Ia adalah bersamaan dengan 1 setengah biji oren setiap jam selama 5 jam.


Vitamin E
Vitamin E Shaklee asli semulajadi (alpha tocopherol)

Kerana ia lengkap dengan unsur selenium(membantu penyerapan lebih optimum)

Kerana ia mengandungi ekstrak grape seed (Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vit E dan 50 kali lebih baik daripada vitamin C

Dalam erti kata lain minyak biji anggur ni amat berkesan mengatasi masalah kanser,memelihara kecantikan, terbukti menguatkan sistem imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul dan melambatkan penuaan awet muda)

Inilah yang membuatkan Vitamin E Shaklee BERBEZA dengan yang lain
1 capsule vitamin E Shaklee mengandungi 400IU vitamin E (as-d-alpha tocopherol), 65 mcg SELENIUM dan 39.4mg grape seed extract

Mana nak dapat , bonus 3 in 1 dalam satu kapsul Vitamin E Shaklee. Takyah susah2 nak gi bli vitamin E satu, selenium satu, ekstrak grape seed satu.


Vitamin K
di Shaklee terdapat supplement yang mengandungi sumber vitamin K bersesuaian dengan keperluan harian tubuh kita. Tidak lain tidak bukan ia adalah Vitalea Iron Formula.

VitaLea kaya dengan Vitamin A, D, E, C, asid folik Vita B1, B2, B3, B6, B12, Biotin, Vita B5, kalsium, fosforus, iodine, zat besi magnesium kuprum dan zink.

Vitalea Iron Formula merupakan multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif kerana mengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal dalan jumlah yang seimbang untuk memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon, hati, mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang.

Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik gambar di bawah untuk buat belian terus dengan Shaklee.

 vitamin shaklee kulit kering



Anda berminat nak dapatkan harga PROMO bulanan bagi produk Shaklee? Ada cara mudah untuk dapatkan harga PROMO


 cara mudah dapatkan harga ahli shaklee


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,
Hubungi saya
Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
Whatsapp saya terus di : http://shakleepengedarsah.wasap.my/
Instagram : shaklee.pengedar.sah
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan