Ibu Hamil Dan Menyusu Tak Boleh Puasa Ke?


Di bulan Ramadhan ni, banyak kita perhati perkongsian demi perkongsian daripada beberapa pihak yang menyatakan bahawa IBU MENYUSU dan HAMIL tidak perlu puasa.. Bimbang nanti memudaratkan diri sendiri dan anak..

Tapi jujurnya, ramai para pengguna Shaklee dapat puasa sepenuhnya walaupun sedang hamil semasa bulan puasa yang lalu Alhamdulillah 😊

Walaupun ada yang masih dalam fasa MABUK.. Masih muntah-muntah. Tapi mereka MASIH BERPUASA DENGAN BERTENAGA..

Rahsianya? BERSAHUR DENGAN SET RAMADHAN INI 😊😊

Ikuti kisah master Nana

Waktu tu nana masih ingat, setiap kali sahur makan nasi, nana akan muntah di sekitar jam 9-10 pagi. Tapi magiknya, nana masih bertenaga sampai waktu berbuka! Walhal secara logiknya masa muntah tu memang habis semua keluar balik..

Secara logiknya sudah pasti nana tak mampu bertahan sampai berbuka kan? Tapi Alhamdulillah, nana berjaya jugak puasa sampai lah waktu berbuka dengan sangat bertenaga! 😊😊

Sebab tu nana nak rekemen sesangat dekat anda semua, baik IBU HAMIL.. Atau IBU MENYUSU.. Atau yang ada ANAK KECIK BARU NAK START BELAJAR PUASA.. STUDENTS.. Ataupun SESIAPA SAHAJA.. Pendek kata SEMUA orang perlukan set RAMADHAN ini untuk kekal bertenaga sepanjang hari..

And buat IBU MENYUSU, set ramadhan ini juga InshaAllah dapat bantu maintain production susu walaupun kita sedang berpuasa.

Penyelidikan yang dijalankan di Amerika Syarikat juga menunjukkan tiada kesan yang signifikan terhadap pengurangan susu ibu semasa berpuasa di bulan Ramadhan. Badan wanita yang menyusukan bayi akan membuat beberapa penyesuaian metabolik semasa berpuasa untuk memastikan agar pengeluaran susu ibu tidak terganggu. Sungguh hebat penciptaan Allah. (http://www.ikim.gov.my/index.php/ms/artikel/8002-ramadhan-dan-penyusuan-ibu)

Ahli panel pakar BabyCenter dan kaunselor penyusuan badan, Jennifer Hor, menyarankan anda makan makanan yang mempunyai indeks glicemik (glycemic index - GI) yang rendah. GI ialah unit pengiraan bagi kesan karbohidrat pada tahap gula dalam darah. Karbohidrat yang terurai dengan cepat semasa penghadaman mempunyai GI yang tinggi manakala karbohidrat yang terurai lebih lambat dan melepaskan glukosa secara beransur-ansur ke dalam darah mempunyai GI yang rendah. (http://www.babycenter.com.my/a1028909/menyusu-badan-dalam-bulan-ramadan#ixzz4B440ANfg)

Antara yang ada dalam Set Ramadhan ini ialah,

❤️ ESP ~ Berfungsi untuk memberikan tenaga yang berpanjangan sepanjang hari selain sangat baik untuk kulit. Indeks Glisemik rendah (39)
❤️ Performance Drink ~ Minuman isotonik yang sangat bagus untuk bantu hidrasi tubuh badan, kurangkan dahaga yang melampau. elakkan kehilangan banyak air serta menstabilkan kandungan gula dalam darah..
❤️ Mealshake ~ Multivitamin dalam bentuk SERBUK yang kaya dengan protein dan serat serta mempunyai rasa vanilla yang sedap dan wangi. Indeks Glisemik rendah (44)
❤️ Lecithin ~ Membantu emulsi lemak jahat dalam badan

Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik gambar di bawah untuk membuat pesanan atas talian (online).


 Set Puasa Shaklee



Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,

Hubungi saya
Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : shaklee.pengedar.sah
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan: