Jerebu : Omega-3 Omega Guard Untuk Pesakit Asma

Asma adalah penyakit kronik berpunca daripada kekejangan otot di cabang tenggorok yang menyebabkan saluran pernafasan bengkak dan sempit.

Meskipun ia tidak boleh diubati, asma boleh dikawal dengan cara mengurangkan serangan melalui penjagaan rapi.

Walaupun ia tidak berjangkit, asma boleh diwarisi, di mana anak-anak kepada penghidap penyakit ini mempunyai risiko yang lebih tinggi.

Berdasarkan perangkaan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), terdapat lebih daripada 100 juta penghidap asma di seluruh dunia.

Daripada jumlah tersebut, kira-kira 1 juta adalah penduduk Malaysia dan 340,000 merupakan kanak-kanak di bawah 15 tahun.

Meskipun kanak-kanak lebih terdedah kepada asma, ia boleh dikurangkan dengan memastikan mereka mendapat pemakanan yang dapat mencegah penyakit tersebut.


Satu kajian di Hospital Diraja Prince Alfred, Australia menunjukkan mereka yang makan ikan lebih dari sekali seminggu dapat mengurangkan risiko yang berkaitan dengan masalah pernafasan.

Hasil kajian itu mendapati tidak wujud kumpulan makanan atau khasiat lain yang mempunyai kaitan dalam meningkat atau mengurangkan risiko asma kecuali ikan.

Ini memberi gambaran bahawa bahawa pengambilan minyak ikan dapat mencegah penyakit asma terutama semasa kecil.

Bagi mereka yang menghidap asma kronik pula, pengambilan dos tinggi minyak ikan dapat mengurangkan serangannya.

Ikan atau minyak ikan mengandungi Omega 3 yang kaya dengan Asid Lemak Essential (EFA) dan Asid Docosahexanoic (DHA).

Omega 3 inilah yang bertindak mencegah penyakit asma ketika kanak-kanak, serta dapat mengurangkan serangan bagi mereka yang menghidapinya.

Antara sumber Omega 3 terbaik ialah ikan laut sejuk seperti tuna, kod, halibut, salmon, sardin dan mackerel.


Anda tercari-cari sumber Omega-3 yang lengkap dengan sumber ikan yang diperlukan oleh tubuh?

Semestinya ia adalah Omega Guard.

Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana di dalam hati, kandungan toksik adalah tinggi

Minyak ikan Shaklee diekstrak daripada ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis-jenis ikan dan tahap merkurinya. Ikan-ikan yang digunakan oleh Shaklee adalah ikan yg tahap merkurinya terendah.

Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain.

Ditambah dengan proses penyulingan 3 kali yang mana hasilnya memang terbaik.

Omega Guard Shaklee lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega-3 yang perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni utk proses metabolisme dan sebagainya. Jadi kita kena dapatkan asid lemak Omega-3 daripada sumber makanan dan suplemen.


Omega Guard dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yg dpt memekatkan asid lemak Omega3 paling tulen.

Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan-bahan berbahaya yang terdapat dalam ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri dan sebagainya. Kebanyakan brand lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan seperti plumbum, merkuri dan sebagainya.

Info tambahan yang saya dapat daripada Pakar Nutrisi Shaklee, katanya tidak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul.

Kalau ada pun hanya penyulingan 1 kali atau 2 kali sahaja.

Kenapa?

Sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal. Shaklee sahaja yang melalui penyulingan 3 kali sebab nak berikan yang terbaik untuk penggunanya.

Wahhh! Shaklee memang terbaik. Sebab tu harganya setara dengan kualiti bukan jauh melampau mahal ye. Harga masih mampu milik.


Satu sajian Omega Guard (Recommended daily serving is 3 capsules ) membekalkan 900mg asid lemak omega-3 yang perlu iaitu EPA dan DHA. Berdasarkan jadual, kandungan EPA dan DHA di dalam Omega Shaklee antara yang tertinggi berbanding jenama lain.


Para ibu yang berpuas hati memberikan Omega Guard kepada anak kesayangan mereka.


Dapatkan Omega Guard dengan keistimewaan yang tersendiri pada bulan ini!


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


0 comments:

Catat Ulasan