GLA Complex Shaklee Ikhtiar tangani CYST

GLA Complex Shaklee Ikhtiar tangani CYST
GLA Complex Shaklee Ikhtiar tangani CYST

Arma panggil rakan sepejabat Kak N. Suatu hari Allah titipkan Kak N kepada Arma untuk membeli GLA Complex. Lalu Arma ceritakan fungsi dan kelebihan GLA Complex ini pada kak N. Lalu diriku bertanya lebih lanjut kepada Kak N, masalahnya yang sebenar.

Rupa-rupanya Kak N ada 2 ketulan Cyst di kedua payudaranya. Menitik air matanya dan ia telah disahkan oleh pakar di Kpj Perda, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Hilang wajah keceriaan pada Kak N yang padaku seorang wanita yang cantik dan ayu serta lemah lembut.

Selang keesokan harinya Kak N berjumpa denganku di dalam bilik pejabatku. Kak N berkongsi kisah kerisauan tentang ketulan cyst itu kerana ada rasa sakit bila lengan digerakkan. Sebagai rakan sepejabat. Diriku cuba sebaik mungkin memberikan motivasi dan kata semangat kepadanya.

Pesanku, apa yang berlaku adalah ketentuan Allah. Sebagai hambaNya kita perlu ikhtiar dan berusaha serta berdoa.
Pasti ada hikmah Allah nak bagi kepada kita.

Kak N mula makan suplemen secara konsisten . Untuknya Arma nasihatkan mengambil 2 biji GLA setiap hari dan jaga pemakanan. Hanya mengambil makanan yang berkhasiat sahaja.

Setelah dua minggu, Kak N membuat temujanji yang lain di Bertam. Ujian mamogram dilakukan pada kedua payudaranya. Kerana tak sabar untuk mengetahui temujanji dengan doktor pakar di KPJ
Alhamdulillah..

Pagi keesokannya Kak N memanggilku ketika Arma "punch card" pagi itu, Kak N dengan wajah ceria menunjukkan hasil pemeriksaan Mamogramnya. Gambar foto dari imbasan tersebut. (Gambar terpaksa saya simpan) atas permintaan Kak N. Hasil dari mamogram tersebut, jelas menunjukkan, Cyst pada payu dara sebesar 2cm-2.5cm, semakin mengecil menjadi 1cm.

Doktor pakar di Bertam yang melakukan Mamogram kepada Kak N, menasihatkan agar mengambil suplemen yang mempunyai EPO dan Kak N memberitahu dia mengambil Gla Complex. Alhamdulillah dan hingga kini Kak N istiqomah mengambil Gla Complex.

Seperti yang kita tahu, GLA COMPLEX shaklee mempunyai EPO, Vitamin E & Boringe Oils yang membantu untuk hormon kembali normal semula. Hanya lafaz kesyukuran yang dapat Arma ucapkan. Kak N dah mampu tersenyum ceria semula di pejabat.

GLA Complex Shaklee Ikhtiar tangani CYST
GLA Complex Shaklee Ikhtiar tangani CYST

Adakah EPO terdapat didalam sebarang produk Shaklee?


Kebiasannya produk GLA Complex daripada Shaklee di sama kan dengan EPO 'versi Shaklee'.

Sebelum itu, mari kita kenali apakah Evening Primrose Oil (EPO) ini.

EPO adalah sejenih minyak yang di perbuat dari bunga bernama Evening Primrose yang mempunyai pelbagai khasiat. EPO banyak digunakan untuk membantu menyelesaikan masalah sendi dan masalah berkaitan kewanitaan.

Ramai beranggapan bahawa EPO adalah nutrisi seperti Omega, DHA, EPA dan sebagainya sedangkan EPO adalah sejenis minyak.

Didalam EPO ini terdapat satu komponen yang dipanggil Gamma Linolenic Acid (GLA) dan GLA inilah yang membantu menyelesaikan masalah berkaitan kewanitaan dan sebagainya.

Apa yang menariknya, GLA bukan hanya terdapat didalam EPO, malah turut terdapat didalam bunga lain termasuk Bunga Borage (Borage Flower). Minyak dari bunga Borage inilah yang menjadi bahan utama dalam supplement GLA Complex keluaran Shaklee

GLA Complex Shaklee Ikhtiar tangani CYST
GLA Complex Shaklee Ikhtiar tangani CYST

Apakah perbezaan EPO dan Borage Flower Oil?


Borage Oil mengandungi paras GLA yang lebih tinggi berbanding EPO iaitu sebanyak 25% berbanding 10% yang didapati dari EPO

Kelikatan GLA adalah terbukti lebih baik dalam membantu masalah kesihatan berkaitan kewanitaan seperti Pre-Menstrual Syndrome (PMS) dan masalah sendi seperti arthritis.

Selain itu, GLA Complex juga dilengkapi dengan Vitamin E dan Minyak dari bunga matahari yang kaya dengan asid lemak Omega-6. 

GLA Complex Shaklee Ikhtiar tangani CYST


Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau persoalan, hubungi Umi melalui Whatsapp

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.



0 comments:

Catat Ulasan