13 FUNGSI DAN KEBAIKAN OMEGA-3

1. Omega-3 merupakan salah satu jenis lemak tak tepu yang sangat diperlukan tubuh. Sayangnya, tubuh tidak dapat menghasilkan sendiri lemak jenis ini sehingga keperluan lemak jenis ini harus didapati melalui pengambilan makanan.

2. Para ahli gizi menyatakan bahawa tubuh memerlukan sekitar 300 mg Omega-3 setiap hari. Omega-3 sebahagian besar dapat ditemui pada ikan seperti ikan Salmon, ikan Tuna, ikan air tawar, Makerel, Hering, ikan Tenggiri, dan ikan sardin.

3. Selain itu, Omega-3 dapat ditemui juga pada makanan yang berasal daripada tumbuhan seperti minyak dari Raps, kacang Kenari, Walnuts, Alpukat, Bayam, minyak Canola, dan kacang Kedelai.

4. Dalam Omega-3 sendiri terdapat komponen-komponen zat yang penting bagi tubuh seperti DHA (Docosahexaenoic acid), EPA (Eicosapentaenoic acid), dan LNA (Linolenic acid). DHA dan EPA banyak ditemui pada ikan sedangkan LNA pada tumbuh-tumbuhan termasuk sayuran yang berwarna hijau.

5. Setiap jenis komponen memiliki fungsi masing-masing yang berbeza dalam tubuh. DHA berfungsi sebagai jaringan pembungkus saraf yang berperanan dalam melancarkan perintah saraf dan menghantarkan rangsangan saraf ke otak.

6. EPA berfungsi dalam membantu pembentukan sel-sel darah dan jantung, menyihatkan sistem peredaran darah dengan melancarkan sirkulasi darah dan LNA berperanan dalam menghasilkan tenaga daripada makanan yang diambil dan kemudian membawanya ke sel-sel tubuh yang memerlukannya.

7. Secara umum, Omega-3 bermanfaat bagi pertumbuhan sel otak, organ penglihatan dan tulang, serta menjaga sel-sel pembuluh darah dan jantung agar tetap sihat. Omega-3 sangat penting bagi perkembangan sel-sel otak kerana 40% asid lemak di otak terdiri atas asid lemak Omega-3.

8. Omega-3 ini sangat diperlukan dalam membantu pertumbuhan dan perkembangan sel-sel saraf otak agar optima terutama pada anak-anak sampai sekitar usia 5 tahun. Ini penting untuk membolehkan mereka menghadapi pertumbuhan otak anak yang cepat dan pesat pada masa tersebut.

9. Omega-3 bahkan tetap diperlukan sampai usia dewasa. Kurangnya kadar Omega-3 akan membuat sel saraf di otak kekurangan tenaga untuk proses perkembangan otak sehingga dapat mengganggu kerja dan fungsi otak seperti hilangnya daya ingat dan penurunan fungsi otak lainnya secara drastik.

10. Tidak hanya bagi otak, Omega-3 juga memegang peranan penting bagi organ penglihatan dan tulang. Sekitar 60% retina pada mata dibentuk dari Omega-3. Kekurangan Omega-3 dapat mengakibatkan mata menjadi kabur. Omega-3 juga baik untuk tulang kerana di dalam Omega-3 juga mengandungi kalsium.

11. Kepada janin, Omega-3 diperlukan untuk membentuk sel-sel pembuluh darah dan jantung. Pada saat dewasa, Omega-3 membantu dalam menyihatkan darah dan mekanisme kerja pembuluh darah serta jantung.

12. Dengan mengambil Omega-3, tubuh akan dibantu dalam menurunkan kadar trigliserida dan LDL dalam darah sehingga mengurangkan penimbunan lemak darah yang tidak baik pada saluran darah yang memicu aterosklerosis dan tekanan darah tinggi. Risiko seperti strok dan penyakit jantung pun dapat dihindari.

13. Omega-3 juga dapat membantu mengatasi penyakit radang sendi. Manfaat lain dari Omega-3 ialah kemampuannya dalam menjaga dan mempertahankan kesihatan kulit.


PERBEZAAN OMEGA GUARD SHAKLEE

1. Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yg dpt memekatkan asid lemak Omega3 paling tulen.

2. Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan2 berbahaya yg terdapat dlm ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri,etc . Kebanyakan brand lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi utk mengekstrak minyak ikan. kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesiahatn seperti plumbun,merkuri,etc . (Info tambahan yg sy dapat daripada nutrionist Shaklee, katanya tak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul, Kalau ada pun hanya penyulingan 1x atau2x… Kenapa? sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal.. Shaklee sahaja yg melalui penyulingan 3x sbb nak berikan yg terbaik utk pembeli2nya.. yer tak) Wahhh ..Shaklee mmg terbaekk…sbb tu harganya setara dgn kualiti bukan jauh melampau mahal yer.. masih mampu milik.

3. Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana di hati kandungan toksik tinggi

4. Minyak ikan Shaklee diekstrak daripada ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis2 ikan dan tahap merkurinya. Ikan yg digunakan oleh Shaklee adalah ikan yg tahap merkurinya terendah . Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain. Ditambah dengan proses penyulingan 3 peringkat oleh Shaklee

5. Omega Guard Shaklee lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 yg perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni untuk proses metabolisme. Jadi kena dapatkan daripada sumber makanan dan suplemen.

6. Satu sajian Omega guard Shaklee (Recommended daily serving is 3 capsules ) membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yg perlu seperti EPA dan DHA. EPA dan DHA didalam Omega Shaklee antara yg tertinggi berbanding jenama lain.


Nak menikmati discount 20-30% harga produk?

Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup


PENJIMATAN OFFER OMEGA GUARD ===============================

Retail Price rm864.96
Beli 6 dapat 7 botol
Free 1 botol rm144.20
Free postage rm10
Free Keahlian rm69
Bonus Next Month rm5+.++
Retail Profit rm1++.++


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


0 comments:

Catat Ulasan