Berpantang Dengan ESP Shaklee

Saya ingin berkongsi tentang amalan berpantang selepas keguguran pada Jun 2014 lepas.

Sebelum ini, saya tidak mengamalkan sebarang suplemen secara khusus selepas bersalin anak pertama mahupun yang kedua. Alhamdulillah, proses berpantang tetap berjalan dengan lancar.
Namun ditelan masa, lebih-lebih lagi selepas melahirkan anak kedua, tahap kesihatan agak surut. Letih mengerjakan kerja rumah dan kerja online.

Berita menggembirakan hadir, pada April 2014, saya sah hamil anak ketiga. Usianya 6 minggu ketika itu. Saya menjaga diri seperti biasa, mengambil suplemen untuk set hamil.

Rezeki sehingga minggu ke-10, saya keguguran dan menjalani proses cuci rahim. Sakit selepas cuci rahim seperti macam sakit selepas bersalin juga. Cuma pada waktu proses cuci itu, saya dibius dan tidak rasa sakit apa. Sakit rengat tetap ada.

Saya cadang untuk hamil lagi (sebab target bersalin 2015). Jadi harus berusaha untuk lekas sembuh.

Dalam tempoh berpantang, setiap hari saya amalkan bancuhan ESP bersama air coklat. Selain itu, saya amalkan juga Vitamin C Plus. Saya banyakkan makan sayur hijau dan buah-buahan saban hari. Tiada haruan atau gamat atau jamu seperti kebiasaan yang lain.

Alhamdulillah, perasaan sangat selesa. Badan jadi hangat dan masalah-masalah seperti lepas bersalin, tiada. Sakit rengat memang cepat hilang. Badan pulih dalam seminggu. Bertenaga dan mampu buat kerja-kerja rumah yang ringan.


Apa yang saya niatkan ialah pengambilan protein yang konsisten pada setiap hari dapat memulihkan luka dalam rahim dengan cepat.

Alhamdulillah, Ogos 2014, saya hamil bayi keempat. 'Dia' kuat dan sihat sehingga lahirnya. Bonusnya, kulit ibu bertambah baik dan mudah diurus.

Azam kami; mudah-mudahan kami berdua dapat menjayakan misi penyusuan ibu sepenuhnya sehingga Fadiah Uzayra 2 tahun seperti Aqil Farabi. Amiin.

[Gambar: Kami berdua pada hari ke-44]


Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup.


BERITA GEMBIRA

Jika anda mendaftar ahli Shaklee bulan ini dan membeli sebotol Ostematrix, anda akan mendapat multivitamin Vita-Lea yang sudah berusia 100 tahun daripada Shaklee secara PERCUMA !!


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


1 ulasan:

  1. Esp memang menjadi pilihan ramai para ibu mengandung dan berpantang. Bagi tenaga dan juga kesihatan yang baik untuk ibu dan baby.

    BalasPadam