8 Ragam Pelik Ibu Hamil


Pelbagai ragam ataupun alahan orang mengandung yang akan anda rasai tak kiralah mengandung anak pertama, kedua ataupun ke sepuluh dan ragam tersebut ada coraknya yang tersendiri yang mana sedikit sebanyak akan menjadi kenangan manis dan pahit dalam menjalani hidup berumahtangga. Setiap orang mempunyai pengalaman yang berbeza ketika mengandung. Karenah orang mengandung nie juga kadangkala boleh memeningkan kepala.

Antara perangai pelik orang mengandung ialah:

1. Mengidam
Kerap yang berlaku adalah mengidam. Dalam keadaan ini, ahli keluarga yang terdekat akan menjadi “mangsa” dan biasanya si suamilah. Seboleh-bolehnya suami perlu memahami keadaan isteri dan bersedia mendapat apa yang dihajati selagi ia tidak melanggar syariat agama.

2. Bau suami
Tak boleh langsung bau atau berada dekat dengan suami. Tiba-tiba rasa bau badan si suami busuk sangat. Kesihan si suami sehinggakan ada yang merajuk.

3. Bau masakan
Tak boleh memasak. Kebanyakan orang mengandung alah pada bau seperti bau tumisan bawang.

4. Air suam
Tak boleh minum air suam. Air suam adalah sangat baik untuk kesihatan orang mengadung. Akan tetapi mungkin pada awal kehamilan, rasa mual yang menyebabkan orang mengandung tak nak minum air suam.

5. Memilih makanan
Ini adalah perkara biasa kerana orang mengandung mengalami perubahan hormon pada awal waktu mengandung dan menjadikan seleranya akan menurun. Jadi pada ketika ini, orang mengandung akan teringin untuk makan apa yang terlintas dibenaknya.

6. Pemalas
Orang mengandung bersikap malas mungkin kerana keadaannya yang cepat berasa letih. Tetapi ada juga sesetengah orang mengandung berasa sangat rajin.

7. Mengubah tempat tidur
Orang mengandung berasa amat tidak selesa ketika tidur. Hal ini adalah kerana mereka mempunyai batas untuk bergerak. Mungkin ada yang meminta untuk tidur di tempat suami.

8. Tak suka bersolek dan berdandan
Orang mengandung memang dinasihatkan untuk tidak menggunakan kosmetik kerana dikhuatiri kosmetik tersebut mempunyai bahan kimia yang berbahaya kepada bayi. - wom.my

Jika anda mengalami morning sickness, ianya juga salah satu anugerah Illahi yang tidak ternilai kepada anda. Kerana dengan mengalami morning sickness, anda akan menghargai pengalaman mengandungkan cahaya mata yang tidak semua dapat diperolehi oleh wanita.

Produk Shaklee boleh membantu mengatasi alahan semasa mengandung dengan cadangan SET MORNING SICKNESS.

Set Morning Sickness Shaklee ini terdiri daripada B-complex dan PepperMint Ginger Plus

B-Complex
  • Kajian menunjukkan bahawa 1/3 daripada wanita yang mengambil Pyridoxine berjaya mengurangkan masalah morning sickness.
  • Pyridoxine ini adalah salah satu komponen dalam Vitamin B iaitu Vitamin B6.
  • Kebaikan Pyridoxine ini akan diperolehi secara optimum jIka diambil bersama Asid Folik (B9), Niacin (B3) dan Cobalamin (B12).
Mana kita nak dapatkan semua vitamin ini? Jawapannya, semua ini terdapat dalam B-complex Shaklee. B-complex juga vitamin yang boleh membantu kita berasa gembira dan anti stress.

PepperMint Ginger Plus
  • Ia tidak akan mengganggu bayi kerana ia dibuat dari bahan semulajadi seperti pudina, haliadan mempunyai sijil KKM. Direka khas oleh pakar herba untuk mengurangkan morning sickness ibu hamil.
  • Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-siri semulajadi yang nyaman dan dan dapat melegakan dan menyamankan perut.
  • Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.
  • Pengambilan vitamin ini akan membantu mengurangkan loya yang dihadapi.
Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

 hilangkan morning sickness



Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee
BERITA GEMBIRA Jika anda mendaftar ahli Shaklee bulan ini dan membeli sebotol Ostematrix, anda akan mendapat multivitamin Vita-Lea yang sudah berusia 100 tahun daripada Shaklee secara PERCUMA !!

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan