Senaman Regangan Di Pintu Boleh Hilangkan Lenguh Badan?

https://www.pinterest.com/pin/569283209118757354/

Kalau dalam cerita P.Ramlee, pintu ni buatkan kita teringatkan Ahmad Albab. Ye la, bila ketuk pintu dia kan berenti menangis. Tapi tak sangka salah satu daripada cara untuk mengurangkan sakit-sakit atau lenguh-lenguh badan, termasuk sendi dan otot, terutamanya di bahagian dada, bahu, leher dan bahagian belakang/belikat adalah dengan melakukan senaman regangan di pintu. Macam tak percaya lah pulak. Hehehe

Biasanya, sakit/lenguh di leher, dada dan bahu dikaitkan dengan kedudukan badan (postur) yang salah, terutamanya apabila duduk menghadap komputer terlalu lama, serta disebabkan oleh tekanan perasaan (stres).

Jadi untuk anda yang mencari tips untuk hilangkan lenguh-lenguh badan ni, boleh la mencuba lakukan senaman regangan di pintu.

Kalau anda nak cuba, boleh la kan. Mana tahu berhasil. Hehehe






Tapi kalau anda takda masa macam saya, cara mudah adalah dengan menelan 4 biji Ostematrix yang lengkap dengan kalsium, magnesium, vitamin D, boron, kuprum yang diperlukan oleh tulang.

Kalsium menyokong stuktur tulang dan gigi. Ia juga penting dalam pengawalaturan pengecutan otot, pembekuan darah dan fungsi saraf.

Kepentingan Kalsium dan Vitamin D untuk Kesihatan Tulang
Vitamin D meningkatkan penyerapan Kalsium dan Fosforus serta membantu mengawalatur penyimpanan Kalsium dan Fosforus di dalam tulang. Ini membantu mengekalkan penyimpanan mineral di dalam tulang. Kekurangan Vitamin D mengurangkan penyerapan Kalsium dan penyimpanan mineral di dalam tulang, lantas menyebabkan tulang yang lembut dan tidak sempurna. Manifestasi ini dikenali sebagai rikets dalam kanak-kanak dan osteomalasia dalam orang dewasa. Vitamin D boleh dihasilkan di dalam badan melalui tindakan cahaya matahari ke atas kulit. Selain itu, Vitamin D juga boleh diperolehi daripada minyak hati ikan, kuning telur dan produk tenusu yang diperkuat dengan Vitamin D.

Kebaikan Kalsium dan Magnesium Bersama

Salah satu panduan memilih supplemen untuk kalsium pastikan dilengkapi dengan magnesium. Kenapa? Kerana apabila ianya bergabung POWERFULL! Kedua-duanya berperanan memantapkan lagi penyerapan kalsium dalam tulang. Sebagai contoh, kalsium menyebabkan penguncupan otot dan saluran, manakala magnesium menyebabkan relaksi. Jadi gabungan kedua-duanya boleh membantu tekanan darah yang sihat dan denyutan jantung yang stabil serta mengelakkan kekejangan otot dan kesakitan.

Mana nak cari produk yang ada kalsium, magnesium dan vitamin D di dalam 1 tablet? Saya ada penyelesaiannya.

Ostematrix Shaklee

Betul ke masalah lenguh badan boleh hilang dengan Ostematrix? Pengguna kami dah buktikannya










Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan: