Tips Bersih Darah Dengan Buah Peria

Detoks Darah

Tak semua orang sanggup makan peria kerana rasanya yang pahit, malah pahit yang boleh dikatakan seperti ubat. Walaubagaimanapun, peria atau nama saintifiknya Momordica charantia diakui sejak zaman dahulu lagi akan khasiatnya dalam perubatan tradisional berasaskan herba.

Untuk pengetahuan anda, terdapat dua jenis peria iaitu peria biasa yang berbentuk panjang dan juga peria katak bersaiz lebih kecil. Kebiasaannya, pokok peria ini mudah didapati di negara-negara beriklim tropika yang panas dan khatulistiwa seperti di negara kita, Indonesia, Sri Lanka, India dan Filipina.

Sayur peria amat diminati oleh masyarakat Cina. Walaupun pahit tetapi mempunyai banyak khasiat. Bagi mengurangkan rasa pahit, peria direndam dalam air garam terlebih dahulu sebelum dimasak.

Antara kebaikan sayuran peria :-

1. Setiap 100 gram peria mengandungi 0.8 gram protein untuk membina tisu badan, 2.9 gram karbohidrat untuk tenaga, 0.9 gram fiber untuk penghadaman dan 56 miligram kalsium untuk menguatkan gigi dan tulang.

2. Peria juga boleh mencuci darah kotor yang menyebabkan bisul, kudis buta dan gatal-gatal. Caranya ialah dengan meminum segelas perahan buahnya yang dicampur dengan perahan limau nipis. Lakukan amalan ini selama tiga hingga empat bulan. Ini boleh membantu mereka yang mengalami masalah gout, lelah, darah tinggi dan kencing manis. Bagi mereka yang mengalami masalah ketagihan alkohol, anda boleh cuba meminum perahan daunnya.

3. Perahan yang sama juga boleh digunakan untuk mengubati buasir. Caranya ialah mencampurkan perahan air daun peria dengan segelas susu dan amalkan selama sebulan; manakala akarnya dilumatkan dan airnya disapukan pada bahagian buasir.

4. Walaupun pahit, peria mengandungi tonik yang bertindak sebagai julap dan membuka selera makan. Selain itu, ia juga boleh dijadikan ulam oleh wanita yang baru bersalin untuk menambah susu badan. - wom.my

Anda nak cara yang lebih senang untuk membersihkan darah? Apa kata anda cuba produk Alfalfa Complex dan Ostematrix.

Magnesium Oksida yang ada di dalam Ostematrix membantu anda untuk buang air besar dengan membersihkan usus dengan lembut dan tanpa kesan sampingan.

Selepas toksin yang terkumpul pada dinding usus tadi dibersihkan menggunakan magnesium oxide, seterusnya ialah kita memerlukan fiber untuk menyatukan semua toksin ini supaya membantuk najis yang sihat. Kita tak lah rasa macam nak cirit birit dan keluar najis cair kan. Sebab itulah kita perlukan serat. Serat ini akan combine semuanya dan menjadikan semua toksin dan bahan buangan akan mudah keluar melalui usus tanpa menjadikan perut luka.

Produk serat adalah Alfalfa Complex. Serat seperti yang ditemui pada alfalfa dapat membantu menurunkan gula darah oleh perlambatan laju pada kalori yang akan dibebaskan dari makanan. Serat juga memiliki efek positif pada tingkat kolesterol dan kesehatan jantung.

Selain serat, alfalfa suplemen yang baik adalah sumber dari: zat hijau, beta karotin, kalsium, dan vitamin D, E dan K.

nutritiondata.com

Seperti kebanyakan makanan hijau, alfalfa membantu memberikan tenaga kerana bergizi tinggi.

Keunikan dari tumbuhan ini adalah akarnya menghujam sangat dalam sehingga perolehan mineral yang diserap lebih efektif dan bernilai di bandingkan dengan tumbuhan yang lainnya. - terapipenyembuhan.blogspot.com

Jangan tunggu lagi, anda harus memulakan proses detoks sekarang. Apatah lagi jika anda hanya membuang air besar seminggu sekali!

mamafaiz.com

Detox penting bagi memastikan kadar penyerapan vitamin dan nutrien daripada pemakanan seharian kita adalah 100% berkesan. Detox bukan sahaja sistem pelawasan, usus dan untuk kurus saja. Detox darah dan hati pun penting juga. Barulah rasa lebih sihat dan bertenaga. - lianaajwa.com

Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

Detoks Hati

 Detoks Usus
 Detoks Darah

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan