Tips Mudah Untuk Hilangkan Bekas Jerawat!


Ada pelbagai jenis petua, tips dan rahsia yang bukan lagi rahsia untuk individu yang nak hilangkan bekas jerawat samada petua moden atau pun petua tradisional. Umi akui tak semua orang rajin untuk buat petua tradisional yang kena tempek-tempek semua tu kan. Tapi petua yang berikut ni elok sangat untuk diamalkan selalu. Antaranya adalah dengan

1. Rajin Bersihkan Muka
Membersihkan muka secara teratur akan membuatkan sel-sel kulit mati tertanggal dan digantikan oleh kulit yang baru. Lapisan kulit yang berbintik-bintik hitam pun akan terhakis sedikit demi sedikit mengikut sel kulit dibuang. Jadi sebab itulah jangan abaikan rutin mencuci muka.

2. Gunakan Pelembab
Biarpun kulit anda mungkin jenis berminyak, namun anda tetap perlu memakai pelembab. Kulit berminyak juga memerlukan pelembab yang mampu memberikan nutrisi kepada kulit, mencegah regenerasi serta mengawal kulit kusam. Jadi, pilihlah pelembab yang mengandungi bahan asas daripada air dan anti jerawat agar tidak menimbulkan jerawat. Kulit yang sihat membuatkan bekas-bekas jerawat tersebut segera hilang.

3. Pilih Bedak Yang ‘Oil Free’
Bedak dapat menyamarkan bekas-bekas jerawat. Anda disarankan untuk memilih bedak yang ‘oil free’ ataupun tanpa minyak agar kulit muka anda yang berjerawat itu boleh bernafas, tidak menimbulkan bintik-bintik hitam serta membantu menyamarkan bekas jerawat.

4. Guna Produk Yang SPF Tinggi
Untuk melindungi kulit adan daripada pengaruh sinaran matahari yang boleh memparahkan lagi bekas-bekas jerawat, sebaiknya anda gunakan kosmetik yang memiliki perlindungan sinaran matahari, SPF > 20. Cara ini juga dapat mengurangi bekas-bekas jerawat di wajah anda.

5. Pengambilan Makanan Yang Bervitamin & Berprotein
Makanan yang tinggi vitamin seperti yang terkandung di dalam buah-buahan segar serta sayuran hijau dapat membantu menjaga kesihatan kulit daripada dalam. Untuk mempercepatkan regenerasi sel, sebaiknya makanlah makanan yang tinggi protein. Apabila sel kulit cepat diganti, maka kulit yang ada bekas-bekas jerawat itu akan segera hilang. - wom.my

Atau kawan-kawan boleh cuba cara yang telah dibuktikan untuk hilangkan bekas jerawat seperti yang telah dilakukan oleh para pelanggan berikut. Mereka telah buktikan dengan mengamalkan pengambilan vitamin E yang diperkaya dengan Selenium & Ekstrak Biji Anggur, Vitamin C 500mg serta ESP, bekas jerawat mereka akhirnya hilang daripada wajah.

hilangkan parut jerawat
Testimoni penggunaan Vitamin E dan ESP Shaklee. Dulu kulit wajah kusam, tak bermaya dan kusam. Dengan pengambilan untuk kesihatan dalaman, berjaya mengubah tekstur dan rona kulit.

hilangkan parut jerawat
Pengambilan Vitamin C Sustained Release 500mg dan Vitamin E Shaklee selama sebulan menampakkan hasil dengan jerawat dan parut jerawat yang berkurangan

hilangkan parut jerawat
Pengambilan Vitamin E dan ESP Shaklee secara konsisten mengembalikan keremajaan kulit serta menghilangkan jerawat dan parut jerawat akibat hamil

hilangkan parut jerawat
Pengambilan Vitamin E dan ESP Shaklee secara konsisten mengembalikan keremajaan kulit serta menghilangkan jerawat dan parut jerawat akibat hamil

hilangkan parut jerawat
My acne scars have been haunting me for years.

After consuming Shaklee's Family Wellness Set (ESP+Vita-Lea+Vita-C+B Complex) along with Vita-E, I saw significant improvements within a month ! My skin is now smoother -all over, not only on my face - and my acne scars are slowly fading ! Alhamdulillah.











Untuk set kecantikan wajah, cadangan produk adalah

 ESP Shaklee
 B-Complex
 GLA Complex
 Vita-C 500mg
 Vita-E
























Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

5 ulasan:

  1. muka mmg ada jerawat dulu masa remaja bimbang juga beli mcm2 pembersih muka...skrg dah berumur sikit jerawat timbul pun biar je..hehe

    BalasPadam
  2. cantiknya wajah tanpa jerawat ya...poduk shaklee tntu mmbntu...

    BalasPadam
  3. Produk Shakleee mmg bagus!

    BalasPadam
  4. benar2 berkesan ni!

    BalasPadam
  5. Nak hilangkan parut jerawat memang take time haihh

    BalasPadam