Kesan negatif soya kepada wanita?!


Soya dikatakan memberikan kesan negatif kepada wanita. Tauhu dan tempe yang dihasilkan daripada soya mampu melambatkan proses penuaan kaum wanita menjelang menopouse. Ini kerana soya mengandungi isoflavones. Selain untuk menjaga kecantikan, soya juga boleh didapati dengan murah.

Wanita dewasa memerlukan kira-kira 50-100 mg isoflavones setiap hari. Apabila setiap 60 gram tempe mengandungi 10 mg isoflavones, maka wanita dewasa harus lebih banyak mengambil tauhu dan tempe. khasiat isoflavones bukan hanya berguna bagi wanita. Bagi lelaki, isoflavones boleh mencegah kanser prostat.


Sumber isoflavones pada protein soya di dalam 14gram mengandungi 30mg isoflavones. Dengan dua kali pengambilan ESP sehari, sumber harian isoflavones dapat dipenuhi. Isoflavones adalah salah satu jenis flavonoids, dibentukkan secara semula jadi dalam soya, mudah diserap oleh badan. Ia juga dikenali sebagai phytoestrogen kerana ia diekstrak daripada tumbuhan dan strukturnya semacam dengan hormon wanita. Ia boleh merendahkan risiko kanser payudara dan rahim. (kredit gambar kepada healthsachoice.com)

Apabila menopause, hormon wanita akan semakin kurang, maka Isoflavones boleh dijadikan sebagai alternatif,  meringankan gejala menopause. Isoflavones juga berfungsi sebagai anti-penuaan yang berkesan dapat mengawal dan mengelakkan kemunculan dan penyebaran sel kanser.

Soya yang mengandungi Isoflavones dikatakan negatif kerana selain mampu untuk memudarkan parut jerawat di wajah, ianya juga boleh memberikan tenaga berpanjangan kepada tubuh badan.


Protein Shaklee mengandungi protein berguna dan isoflavones yang tidak hadir di dalam protein soya lain yang dihasilkan melalui proses menggunakan haba atau bahan kimia. Shaklee menggunakan proses pembersihan air untuk mengekalkan isoflavones di dalam protein. Isoflavones adalah bahan pencegah kanser semulajadi yang wujud secara alami di dalam soya. (kredit gambar kepada Hafez Zahruddin)

Kawan-kawan boleh lihat testimoni berikut, hasil KONSISTEN amalkan Shaklee selama setahun lebih. Beliau mula consume dari Feb 2013 sampai sekarang. Apa yang beliau KONSISTEN consume adalah cadangan suplemen untuk kurus dan kulit. Tapi dah 3 bulan beliau stop vitamin untuk kurus setelah beliau dapat hasil yang di idamkan.


Selalu orang tanya, 'bila makan Shaklee untuk turunkan berat pastu berat dah okay, boleh tak nak stop?

Jawapannya BOLEH! Lihat saja testimoni ni. Dah dapat berat yang diidamkan, stop pengambilan suplemen. Diteruskan dengan Vitamin C, Vitamin E dan protein soya ESP yang diamalkan dari memula ambil Shaklee sehingga sekarang dengan hasil yang sangat menggalakkan!

No wonder lah glowing sesangat kulit muka beliau sekarang!!!

(Beliau adalah yang berjubah hitam dalam gambar 2011 dan yang bertudung hitam dalam gambar 2014.) kredit gambar kepada Baizura.


======================================
BAGAIMANA NAK ORDER ESP + Vita-E + Vita-C?
======================================
Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.


Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Bagi yg tidak memliki debit kad tersebut, boleh hubungi saya di 


Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. ada terbaca jg kesan soya tp bkn dr sumber ilmiah laa

    BalasPadam