Apa itu Collagen Powder Shaklee?

Ada kawan-kawan yang tanya, apa tu Collagen Powder Shaklee? Ye la, alang-alang bulan ni promo CP (Collagen Powder) kan, harga semestinya jatuh tergolek. Beli 6 kotak free 1 kotak, semestinya berbaloi. Okay, berbalik semula ke persoalan apa itu CP Shaklee? Shaklee Collage Powder ialah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4,000mg kolagen daripada sumber sisik ikan merah (Red Snapper Scale - kata omputih), sejenis kolagen yang tulen dan bermutu tinggi.


Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1,000 Dalton (berat molekular kolagen diukur dalam unit Dalton). Ia amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada dermis dengan berkesan.


Kolagen merupakan protein yang paling banyak terdapat di dalam badan manusia. Ia menyumbang kepada kira-kira 75% berat di dalam lapiran kulit yang sihat. Tahap kolagen yang sihat menyerlahkan rupa yang sihat dan menampilkan susuk tubuh yang muda. Sayangnya semakin meningkat usia, semakin kurang kolagen yang dihasilkan.


Semakin meningkat umur, semakin kurang kolagen dihasilkan oleh tubuh, semakin banyak kedutan dan garis pada wajah. Kulit menjadi kendur hilang elastik serta tidak anjal.


Sumber produk Collagen paling sesuai diambil dalam bentuk oral daripada sumber marine iaitu ikan lautan dalam. Secara umumnya, sumber collagen daripada 3 sumber iaitu

1-Haiwan
- seperti lembu, ayam atau b*bi
- banyak digunakan untuk suntikan kolagen
- kurang selamat dan kurang bersih
- terdedah kepada pelbagai jenis pencemaran kimia

2-Tumbuhan
- paling murah (mudah je nak petik tumbuh-tumbuhan kan)
- daya serapan ke tubuh badan paling rendah
- kesan lambat

3-Marine
- kolagen paling berkualiti tinggi
- kadar penyerapan yang cepat
- kesan lebih cepat berbanding daripada 2 jenis sumber lain tadi
- agak mahal tapi berbaloi (cuba imagine nak pergi laut dalam, mesti memerlukan kos yg besar dengan segala equipment nya lagi. Berbeza dengan sumber lain, nak tumbuhan petik saja, nak ayam ambil di ladang saja.)

Kenapa Shaklee guna ikan merah (red snapper)?

Cuba kawan-kawan tengok kat mana kedudukan ikan merah ni di dalam kawasan laut. Ikan ni berada di kawasan laut tekanan tinggi. Sebab tu lah sisik ikan merah ni sumber kolagen yang tulen.


Paling penting, kesan penggunaan Collagen Powder Shaklee ni disokong oleh kajian klinikal yang dibuat oleh saintis. Fragrance Journal 2007 May, page 75-79. The effects on the skin and hair of eight-week oral administration of collagen peptides from fish scales. Yuzo Fujimoto (article in Japanese only)


Sebelum tu, layan dulu Testimoni Collagen Powder Shaklee ni.


Harga asal Collagen Powder 15sachet adalah RM 298.00 tapi untuk harga offer murah, sila hubungi Umi ye
  milkysmile

=========================================
BAGAIMANA NAK ORDER COLLAGEN POWDER?
=========================================

Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Bagi yg tidak memliki debit kad tersebut, boleh hubungi saya di

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. Salam...

    Saya yang contact En Hafez Zahruddin sebentar tadi untuk order set promosi beli 6 percuma 1. Just nak inform yang kami nak order 5 set promo kesemuanya. Nanti saya bank-in duit ya!

    Terima kasih!

    BalasPadam