Inilah Evening Primrose Oil (EPO) versi Shaklee


Suplemen Evening Primrose Oil, atau dengan nama singkatan nya EPO, amat masyhur di kalangan wanita. Ada yang menggunakan sejak dari muda, ada yang mengamalkan bila dah berusia, terutama apabila hampir-hampir menopause, dan tidak kurang juga yang menggunakan setelah berumah tangga, untuk menstabilkan hormon kewanitaan. Pendek kata, ada sesetengahnya yang berkata, “Kalau tak ambil suplemen lain pun takpalah, asalkan jangan skip makan EPO“. Begitu sekali impak EPO kepada kaum wanita!

GLA atau nama penuhnya Gamma Linolenic Acid berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Majoriti GLA di pasaran dihasilkan daripada Evening Primrose Oil, EPO. EPO adalah minyak yang diekstrak dari biji benih pokok bunga Evening Primrose yang mengandungi gamma-linolenic acid (GLA) iaitu sejenis asid lemak Omega-6.

EPO vs GLA Complex Shaklee
Di Shaklee, kami tidak mempunyai vitamin yang di panggil EPO, namun Shaklee ada vitamin yang lebih baik daripada EPO, yang dikenali sebagai GLA Complex. Manakala Shaklee GLA Complex bukan hanya terdiri daripada GLA semata-mata tetapi hasil kombinasi dari minyak borage sebagai bahan utama yang mengandungi gamma-linolenic acid (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan juga vitamin E. GLA Complex Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage adalah 3 kali lebih dari segi biovailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. borage

Seperti produk di sebelah, kandungan GLA di dalam EPO nya hanyalah 10% sahaja. Sedangkan kandungan GLA didalam minyak borage adalah sebanyak 17-25%

GLA Complex Shaklee mengandungi lebih 300mg GLA dalam setiap kapsul. Ia merupakan sumber terbaik Omega-6. GLA Complex menggabungkan minyak bunga matahari dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.

GLA Complex Shaklee boleh diambil oleh sama ada lelaki mahu pun wanita. Ia amat berkesan dalam menangani masalah jerawat, mempunyai masalahdan amat membantu kaun wanita yang mengalami masalah menstrual, sindrom monopause, darah tinggi dan kencing manis. Satu Kelebihan Utama vitamin GLA Complex Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.

Rata-rata pengguna wanita yang mengamalkan GLA Complex adalah kerana kitaran haid mereka yang tidak teratur. Hasil yang mereka dapat daripada penggunaan GLA Complex ternyata sangat membanggakan

testimoni haid teratur GLA Complex

======================================
BAGAIMANA NAK ORDER GLA COMPLEX?
======================================

Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.


Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.


Bagi yg tidak memliki debit kad tersebut, boleh hubungi saya di 

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. Ohh bagus juga ke untuk mereka yang baru nak alami monopos?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya sangat bagus untuk wanita daripada usia remaja sehingga ke warga emas termasuklah yang baru nak alami monopos :)

      Padam