Bahaya minuman berkarbonat - Brominated Vegetable Oil


Saya yakin kebanyakan orang akan memilih produk minuman isotonik seperti 100plus dan sebagainya. Tapi adakah kawan-kawan sedar selain daripada mempunyai gas karbonat, minuman bergas juga turut mengandungi BVO (Brominated Vegetable Oil).

BVO yang ditemukan dalam minuman rasa buah dan minuman olahraga Coca-Cola, seperti Fanta dan Powerade. Zat ini digunakan sebagai stabilisator karena dapat menyatukan bahan-bahan baku minuman dengan baik. Walau Coca-Cola mengklaim bahwa zat ini aman untuk kesehatan, ratusan ribu warga yang menandatangani petisi online khawatir jika zat ini merusak kesehatan. BVO mengandung zat bromin tahan api, yang menurut para peneliti di Mayo Clinic, dapat merugikan kesehatan seperti hilang ingatan, penyakit saraf, dan kulit jika dikonsumsi dalam jumlah besar. Coca Cola ganti bahan baku kerana diprotes


Tahukah kawan-kawan bahawa Performance Drink Shaklee TIDAK mengandungi BVO (Brominated Vegetable Oil)?

Brominated Vegetable Oil ialah bahan kimia sintetik yang dikenali sebagai minyak sayuran brominated (BVO) - mula-mula dipatenkan oleh syarikat-syarikat kimia sebagai perencat api - dikenal pasti sebagai ancaman kepada kesihatan tubuh badan tetapi syarikat-syarikat pembuat minuman berkarbonat masih belum lagi untuk membuang BVO sebagai ramuan minuman. BVO menjadikan warna minuman sedikit 'keruh' dengan mengekalkan campuran 'perisa buah-buahan' ke dalam minuman tersebut. Tanpa kehadiran BVO, perisa akan terapung ke permukaan dan terasing.

Performance Drink adalah produk serbuk hidrat di dalam rangkaian nutrisi ahli sukan. Performance Drink telah dibuktikan secara klinikal mampu hidrat lebih baik berbanding air. Selain itu, Performance Drink mengandungi lebih elektrolit dan membekalkan lebih tenaga daripada jenama produk lain. Campuran proprietari elektrolit OPTI-LYTE™ dan juga gabungan unik karbohidrat membekalkan tenaga yang segera dan berpanjangan serta menyokong hidrasi yang optimum.


Dicipta pada tahun1980an oleh saintis Shaklee dari Universiti Yale bagi membantu projek penerbangan Daedalus (Human Powered Flight Programme). Melalui perkasaan produk Performance dari Shaklee. Penerbangan Daedalus telah mencipta rekod sejarah sebagai penerbangan berkuasa manusia yang terjauh iaitu 72 batu dan rekod ini masih bertahan hingga kini.

Performance Drink Shaklee merupakan minuman sukan pertama direka bagi para atlet Amerika dan juga direka khusus bagi para angkasawan NASA. Menjadi pilihan utama para atlet bertaraf antarabangsa dan pengembara terkemuka kerana minuman ini telah banyak membantu mereka dalam mencipta rekod dunia dalam dunia sukan dan pengembaraan.

FAKTA PERFORMANCE DRINK:
Performance Drink mengandungi tiga jenis karbohidrat untuk tenaga dan stamina (kedua-dua karbohidrat ringkas dan kompleks), polimer glukosa, fruktosa, dan glukosa.
- Mengandungi keseimbangan elektrolit untuk mengelakkan dehidrasi; kalsium, fosforus, natrium, kalium, klorida, ion magnesium (elektrolit adalah ion mineral yang boleh hilang melalui peluh atau najis yang berlebihan).
- Datang dalam perisa semula jadi: Orange.
- Tidak mengandungi lemak, kolesterol, tiada bahan pengawet atau pemanis tiruan.

Saya mendapati bahawa apabila saya mula menggunakan Performance Drink - sementara saya berlari, ia tidak mengaduk-aduk di dalam perut saya, ia diserap segera. Saya tidak merasa loya seperti mana apabila saya minum Gatorade (minuman isotik lain) ketika berjogging dalam tempoh yang jauh.

Cara kegemaran saya adalah dengan mencampurkan hirisan Lemon bersama Delima dan ais. Campurkan kesemuanya di dalam botol air dan sedia untuk dinikmati. Sumber tenaga yang hebat bersama-sama dengan penghidratan.

Jika anda mahu mencuba, Perfomance Drink di datangkan di dalam bekas saiz 19 hidangan. Cukup untuk membuat 5 gelen minuman, semasa anda menjimatkan $ $.

==========================================
BAGAIMANA NAK ORDER PERFORMANCE DRINK?
==========================================
Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.



Peringatan : Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee. Bagi yg tidak memliki kedua card tersebut, boleh hubungi saya di

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

sumber gambar BVO http://livefreelivenatural.com/

0 comments:

Catat Ulasan