Vitamin E - vitamin seks lelaki?


Adakah anda tahu bahawa Vitamin E juga dikenali sebagai vitamin seks? Vitamin E mendapat jolokan ini kerana beberapa sebab.

Pertama, Vitamin E dikatakan membantu di dalam penghasilan hormon seks yang membantu dari segi tarikan, keinginan, dan mood.

Dua, Vitamin E melambatkan kesan pertambahan umur dan penyakit yang sudah tentu secara tidak langsung meningkatkan jangka hayat gaya hidup seksual sesiapa pun.

Vitamin E meningkatkan motiliti sperma
Mengambil vitamin E boleh membantu meningkatkan kualiti sperma. Penyelidikan yang diterbitkan dalam isu bulan Mac-April 2003 "Arkib Andrologi" menunjukkan bahawa peserta kajian yang mengambil 400 mg vitamin E beserta 225 mcg selenium menunjukkan peningkatan motiliti sperma. MayoClinic.com melaporkan bahawa bagaimana sperma anda dapat bergerak memberi kesan secara langsung terhadap kesuburan anda di mana sperma boleh bergerak ke arah telur perempuan untuk menyuburkan telur dan motiliti membantu sperma dalam bahagian ini.

Peningkatan Bilangan Sperma
Mempunyai bilangan sperma yang rendah boleh mengurangkan kesuburan. MayoClinic.com mentakrifkan bilangan sperma yang rendah adalah apabila seorang lelaki mempunyai kurang daripada 20 juta sperma setiap mililiter air mani. Ini boleh berlaku di atas beberapa sebab. Antaranya adalah sebab-sebab yang mudah iaitu penuaan dan jangkitan kepada komplikasi seperti tumor dan kecacatan kromosom. Vitamin E boleh membantu. Vitamin E yang berfungsi sebagai antioksidan melindungi tubuh daripada kerosakan akibat radikal bebas, menurut Medline Plus. Penyelidikan yang diterbitkan dalam isu Februari 2009 daripada "Jurnal Persatuan Perubatan India" menunjukkan bahawa bilangan sperma yang rendah mempunyai masalah untuk membebaskan kerosakan radikal dan vitamin E boleh digunakan dalam menjaga sperma terhadap kerosakan ini.

Mendorong Libido
Mengambil vitamin E boleh membantu meningkatkan daya seks. Laman web Kecergasan Lelaki melaporkan bahawa mengambil vitamin E membantu meningkatkan tahap testosteron dalam badan. Tanpa testosteron yang cukup dalam badan, stamina seksual anda dan kepentingan seksual boleh berkurang. Apabila tahap nafsu seks menurun. University of Maryland Medical Center mengesyorkan mengambil 400 IU sehari vitamin E untuk mencegah atau merawat disfungsi seksual seperti nafsu seks tertekan yang boleh mengakibatkan daripada ketidakseimbangan hormon.

Mencari-cari sumber Vitamin E? Dapatkannya melalui Vita-E Complex (with Selenium and Grape Seed Extract). Sebotol 120biji untuk penggunaan 4bulan. Malah boleh dikongsi suami isteri untuk kesan yang lebih menakjubkan!



Daftar sebagai ahli Shaklee hari ini dengan hanya RM 65.00 (excluding postage RM 10) untuk lebih penjimatan pembelian dengan harga ahli seumur hidup.

Tunggu apa lagi? Dapatkan produk ini dengan menghubungi saya :

  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. Salam sis... betul tu!..ekekekeke... bagus vitamin e shaklee ni... Saya suka shaklee!!.. Shaklee made my world rock!!!...ekekekekeke...

    BalasPadam
  2. waalaikumussalam. ye betoi. alhamdulillah, syukran dik ;)

    BalasPadam