Vitamin E untuk kecantikan wajah dan rambut.


Vitamin E merupakan sumber vitamin yang penting dari jenis vitamin lainnya karena vitamin E memegang peranan penting dalam pertumbuhan dan pembentukan tulang serta rambut lebih cepat dari yang biasanya. Sebuah penelitian mengemukakan bahwa vitamin E mampu mempercepat pertumbuhan dan perkembangan rambut bekerja lebih cepat, meningkatkan bekalan oksigen pada rambut, merangsang pertumbuhan rambut dengan lebih cepat, serta dapat meningkatkan kekebalan tubuh dan peredaran darah.

Vitamin untuk kulit kepala kering
Jika kulit kepala saja sudah bermasalah, pasti rambut juga akan bermasalah. Nah, jika kulit kepala rambut anda kering, sebaiknya anda gunakan vitamin E dan B3 yang banyak mengandung antioksidan untuk memperlancar sirkulasi peredaran dikepala anda.

Vitamin untuk rambut tipis
Rambut tipis juga menjadi masalah yang kurang memuaskan bagi kita. Rambut tipis membuat kita terlihat tidak menarik secara alami. Namun anda tak perlu khawatir untuk bagaimana cara memilih vitamin yang tepat untuk rambut tipis anda. Untuk rambut tipis ini ada baiknya anda guanakan vitamin B kompleks (vitamin B6), vitamin C dan vitamin E. ketiga vitamin tersebut mengandunng zat mangnesium, zink, betakaroten dan zat – zat lain yang berperan dalam pertumbuhan rambut anda. Sementara untuk vitamin E sendiri dapat meningkatkan penyerapan oksigen yang membuat sirkulasi darah dalam kulit kepala lancar.

Vitamin untuk rambut rontok
Masalah yang menjadi momok paling menakutkan bagi wanita ini harus anda atasi dengan segera. Untuk masalah rambut yang satu ini gunakan saja vitamin yang banyak mengandung biotin. Biotin ini akan merangsang metabolisme karbohidrat, lemak, protein serta berbagai zat pendukung yang dapat mecagah kerontokan serta mendukung pertumbuhan rambut. cara mengatasi rambut rontok lainnya yaitu dengan menggunakan minyak zaitun untuk rambut rontok. Selain itu pemakaian minyak zaitun bisa menyehatkan rambut.

Vitamin untuk rambut kasar dan bercabang
Masalah yang satu ini memang tidak terlalu terlihat kasat mata, namun tetap harus anda atasi. Karena jika dibiarkan dapat membuat rambut anda semakin parah rusaknya. Untuk masalah rambut kasar dan bercabang ini ada baiknya jika anda menggunakan vitamin C yang kaya akan kandungan antioksidannya. Kandungan antioksidan ini berperan dalam proses produksi kolagen untuk membantu metabolisme. Metabolisme ini berpengaruh baik untuk kesehatan rambut. Selain itu, vitamin C jugga dapat membantu melancarkan aliran sirkulasi darah pada kulit kepala anda.

Vitamin untuk rambut beruban
Usia anda sudah cukup lanjut usia? Dan sekarang ada uban dirambut anda? Anda tidak percaya diri dengan uban tersebut? Atasi segera uban tersebut dengan menggunakan vitamin A dan vitamin B12. Vitamin A merupakan sumber antioksidan yang sudah terbukti ampuh untuk menjaga tekstur dan warna rambut, menangkal radikal bebas serta melindungi dari kekeringan rambut. Sementara untuk vitamin B12 sendiri dapat meningkatkan oksign ke folikel rambut anda, dengan demikian rambut anda tidak mudah untuk beruban.

Vita-E Complex Shaklee diperbuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum ,ekstrak a-alpha tocopheryl,d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E alpha,beta,gama,delta ). Mengandungi 65mg selenium semulajadi yang menbantu tubuh kita menyerap Vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Vita-E Complex juga bertindak sebagai penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa,kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok. Lain-lain kajian mengesyorkan bahawa vitamin E dapat memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer. Sehingga hari ini vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan lebih kurang 80 jenis penyakit.

Jadi ahli Shaklee hari ini dengan hanya RM 65.00 (excluding postage RM 10) untuk lebih penjimatan pembelian dengan harga ahli seumur hidup.

Tunggu apa lagi? Dapatkan produk ini dengan menghubungi saya :

  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539 umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan