Set Ramadhan Bantu Ibu Hamil, Ibu Menyusu Dan Pesakit Gastrik Untuk Berpuasa Penuh


Set Ramadhan Shaklee, inshaAllah, dapat membantu mengurangkan keletihan, mengekalkan kecergasan dan tidak lesu sepanjang Ramadhan agar dapat memanfaatkan setiap waktu dan saat yang ada dengan amal ibadah. Perkongsian ini adalah berdasarkan pengalaman kawan-kawan dan ibu-ibu yang telah menggunakan set ini sepanjang berpuasa pada bulan Ramadhan tahun-tahun lepas. Inilah set kombo puasa yang banyak membantu ibu hamil, ibu menyusu, dan pesakit gastrik untuk berpuasa penuh di bulan Ramadhan dan kekal cergas sepanjang puasa.

Zaza (mom of syaura, baby dia baru 5 months ++, fully breasfeed)
"Rupanya penat berpuasa masa breastfeed baby adalah 8 kali penat puasa time pregnant. Zaza pun cuak juga before puasa, takut2 kalau bekalan susu merudum dan takut letih sangat-sangat ke. Jadi Zaza pun beli Performance Drink. Zaza start minum masa hari kedua, hari tu la hari Zaza tak puasa sebab Zaza rasa masa tu Zaza dehydrate kot tu yang pening-pening. Mana taknya, lepas berbuka pukul 8 malam terus tidur sampai sahur. Memang tak sempat nak minum air banyak-banyak. Alhamdulillah sejak tu Zaza rasa ok, dah tak berapa letih yang penting bertenaga sepanjang hari, boleh meeting sana sini, jalan sana sini. Tak macam first day puasa, pucat lesi, pening, nak tumbang la. First day puasa hoh lembik macam sotong"
note : Zaza beli Performance Drink hari ke-2 puasa, so memang rasa perbezaannya.

Puan Saadiah (berniaga dibulan Ramadhan)
"Alhamdulillah lain rasanya, lebih bertenaga selepas minum Performance Drink. Saya minum waktu sahur & berbuka. Beginilah berniaga, selalu terdedah tengah panas. Tak lah rasa kering sangat tekak & kepala pun tak pening. Alhamdulillah. Semua keluarga minum Performance Drink. Saya juga cadangkan pada kawan-kawan"

Kunaz (mom of Irfan 3 mons - fully breastfeed baby)
Sebelum bulan puasa saya dah try puasa sehari, puasa ganti time awal-awal pregnant dulu (morning sickness teruk). Dulu kan jadual pumping saya start kul 7 pagi lepas punch card. Sebelum pam, saya biasa minum malt drinks dulu, and after pam minum air masak. So masa 1st time pam masa puasa, habis pam je saya rasa resah. Resah sebab tak dapat nak minum air. Dah berkali-kali decide nak berbuka, dari pukul 7 pagi sampai kul 11 pagi, dok sibuk cakap kat ofismate nak berbuka. Pastu saya diperkenalkan dengan Performance
Drink dari Shaklee. Performance Drink tu bukan untuk banyakkan susu yer, tapi untuk keep us hydrated (ala2 100 plus) so that kite takdela haus yang melampau atau mati terjelir lepas pam. So 1st 3 days puasa memang mantap abih aah.
Hubby pun kesian gak. Terpaksa puasa 8 hari kat offshore. Penat kontraktor wireline puasa kat offshore, kalau client leh tahan lagi, setakat coordinate contractor. Hubby pun minum Performance Drink hari-hari dan Alhamdulillah penuh jek puasa dia kat offshore tue.


"....Perfomance Drink offers immediate hydration and sustained energy in a great-tasting, thirst-quenching Orange flavor. Just mix in water. Drink 8 ounces for each 15 to 30 minutes of activity for more energy, lasting stamina, and proper hydration. Shaklee Performance delivers that right amount of fluids, electrolytes, and carbohydrates so that it enters the bloodstream quickly and stays there longer. keeps your blood volume up, and your heart rate down, Equaling more stamina..."




Terdapat 3 pilihan set berpuasa. Berikut adalah harga runcit setiap set ;

SET KOMBO PUASA 1 : ESP + PERFORMANCE DRINK = RM 232.50
SET KOMBO PUASA 2 : MEAL SHAKE + PERFORMANCE DRINK = RM 196.25
FULL SET KOMBO PUASA : ESP + MEAL SHAKE + PERFORMANCE DRINK = RM 346.25

Jika merasa agak mahal, ini adalah harga runcit. Anda boleh mendaftar ahli dengan kami untuk menikmati harga ahli dan jauh lebih jimat. Boleh sms/whatsapp/call saya di 019-4320059 untuk pertanyaan tentang cara mendaftar sebagai ahli.






BAGAIMANA SET BERPUASA SHAKLEE INI DAPAT MEMBANTU ?
Mari kita lihat apa yang ada pada setiap set ini dan bagaimana set berpuasa shaklee bantu ibu hamil, ibu menyusu, dan pesakit gastrik berpuasa penuh.

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
  1. Mempunyai kandungan protein asli NON-GMO soya, 2 kali ganda kandungan protein dari daging
  2. ESP bersifat rendah indek glisemik. Sifat makanan dengan indeks glisemik yang rendah ini adalah, proses pencernaan dan penyerapannya lebih lambat dan secara perlahan-lahan. Jadi ibu akan mendapat tenaga lebih lama semasa berpuasa. 
  3. ESP Membekalkan tenaga berpanjangan, mengurangkan rasa lapar, sebagai milk booster bagi ibu menyusu, malah turut mencantikkan kulit
  4. ESP Diperkaya dengan kalsium untuk mengurangkan keasidan soya. ESP juga dapat mengurangkan risiko serangan gastrik bagi pesakit gastrik ketika berpuasa.

PERFORMANCE DRINK (PD) merupakan minuman isotonik semualajadi dan tidak berkarbonat. Mengawal dan mengurangkan kehilangan bendalir yang menyebabkan tubuh cepat letih dan mengelakkan penyahhidratan. Juga mengekalkan kelembapan kulit.

Selain itu PD juga :
  1. Meminimumkan kehilangan cecair untuk memantapkan hidrasi badan. Kurang rasa haus.
  2. Mengalirkan elektrolit sepenuhnya ke seluruh badan, termasuklah kalsium & magnesium (tiada pada minuman isotonik jenama lain).
  3. Menstabilkan paras glukosa di dalam darah untuk mengekalkan tenaga berterusan, serta menambah stamina.

MEALSHAKE SHAKLEE
  1. Membekalkan multivitamin yang diperkaya dengan protein lengkap dengan 9 jenis asid amino, kalsium, magnesium dan vitamin D untuk keperluan minda, tumbesaran serta untuk tulang dan gigi yang sihat. 
  2. Datang dengan perasa vanila sangat bagus untuk anak-anak yang mengalami sembelit, dan kurang selera makan. 
  3. Kandungan proteinnya juga akan membantu mengurangkan rasa lapar dan lebih bertenaga sepanjang berpuasa. 
  4. Bagus untuk anak-anak yang sedang belajar berpuasa.





Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

4 ulasan:

  1. okeh. kalau bini gua hamil..mungkin gua cari ini set nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. inshaAllah semoga manfaat Shaklee dapat dikongsikan dengan isteri anda ;)

      Padam
  2. kalu preg bleh cr ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya boleh, takda masalah. ibu hamil, ibu menyusu boleh amek :)

      Padam