Kelebihan dan khasiat ESP Shaklee membekalkan tenaga berjam-jam lamanya


ESP Shaklee dikata mampu membekalkan tenaga untuk berjam-jam lamanya. Yang cuba pasti dah tau kehebatan ESP Shaklee ini dan ianya bukan hanya cakap kosong. Mungkin ada yang tertanya-tanya, bagaimana ESP Shaklee ni boleh membekalkan tenaga untuk berjam-jam lamanya?

Kunci untuk keupayaan membantu individu bertenaga berjam-jam lamanya adalah berkaitan dengan respons glisemik. Glisemik respons menerangkan mengenai kesan sesuatu makanan terhadap gula dalam darah. Makanan seperti hot-fudge sundae boleh menyebabkan gula dalam darah meningkat dengan mendadak dan kemudian menurun dengan pantas.

Selepas seketika habis makan, individu akan merasa letih, teruk dan lapar dengan tidak dijangka berdasarkan jumlah kalori yang telah diambil. Situasi ini berbeza dirasai dengan ESP Shaklee.

Dalam kajian klinikal, subjek mengambil 110 kalori daripada karbohidrat sahaja dan gula dalam diuji setiap setengah jam. Seperti yang dijangkakan, gula dalam darah meningkat dengan mendadak dan kemudian menurun dengan cepat. Ini adalah simptom 'roller coaster' respons yang akan membuatkan individu merasa cepat marah, lapar dan gementar/kejang pada sesetengah anggota badan yang berkaitan dengan sistem saraf.

Walaubagaimanapun, selepas subjek mengambil 110 kalori daripada ESP Shaklee, keputusannya sangat berbeza. Gula dalam darah tidak meningkat secara mendadak atau pun menurun dengan cepat. Sebaliknya, parasnya kekal di tahap yang sepatutnya. Keseimbangan metabolisme semulajadi badan tidak diganggu.






Berminat? Untuk Info dan Order :

  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
(Shaklee Independent Distributor)
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. setuju dengan khasiat ESP.. ianya memang bagus untuk memberi tenaga berpanjangan..

    BalasPadam