Gastrik : Testimoni Pengguna ESP

Secara mudahnya, perut kita ni umpama kipas, berlipat-lipat sepanjang 25cm dan mampu menampung hampir segelen air dan makanan. Bila perut kosong, tisu perut tadi berlipat-lipat dan akan mengembang bila ada makanan atau minuman masuk. Disinilah makanan dan minuman akan diproses dan disimpan sebelum dikumuh melalui usus. Ketika proses pencernaan berlaku, kelenjar pada dinding perut akan merembeskan jus gastrik, enzim dan asid perut utk bantu pencernaan dan antara asid yang dirembes ialah asid hidroklorik. Asid ni seperti yang kita maklum bersifat menghakis dan jika tidak ada keseimbangan keasidan dalam perut, boleh sebabkan radang yang lebih teruk.

Jadi untuk mengawal kadar keasidan dalam perut, tentulah kita digalakkan mengambil produk yang beralkali.

Cadangan Supplemen Shaklee untuk Merawat Gastrik


1) Energizing Soy Protein - ESP

ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

Selain ESP, anda juga mengambil tambahan supplemen Ostematrix dan Peppermint Ginger Plus untuk merawat masalah gastrik.



2) Ostematrix

Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut.








3) Peppermint Ginger Plus

Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.




Keinginan suami untuk merokok pun boleh berkurangan? Alhamdulillah

Alhamdulillah dah boleh menunaikan kewajipan yang Allah perintahkan iaitu berpuasa.
Masalah pedih perut makin beransur hilang dengan pengambilan ESP + Performance Drink + MealShakes Shaklee. Alhamdulillah dengan izin Allah
Alhamdulillah selepas mengambil ESP, gastrik terus hilang dengan serta merta.





Menderita sakit gastrik hampir 10 tahun. Ambil ESP Shaklee dan keesokan harinya gastrik kurang. Selalunya kalau mengambil ubat, makan masa 5 hari untuk gastrik hilang.














Anda bila lagi? Tak terasa ke nak cuba ESP Shaklee. Jangan dok tunggu lama-lama. Sekarang ni musim promo harga jatuh ESP. Dapatkan harga promo terendah sebelum 1 April 2014



Berminat? Untuk Info dan Order :

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539 umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan