Vivix untuk turunkan paras kolestrol.


Penyebab kolestrol adalah disebabkan oleh
  1. Keturunan
  2. Gaya hidup (pola makan yang mengandungi terlalu banyak lemak tepu)
  3. Kurang bersenam
  4. Lebihan berat badan
Percaya tak walaupun ada keturunan, masalah tersebut boleh diselesaikan?
Keturunan sebelah mak dan ayah keduanya berisiko tinggi dengan penyakit darah tinggi dan stroke. 2 hari lepas personnel dari AGIH LAB datang ke rumah saya di Sungai Buloh untuk hantar result darah. Memang routine saya dan suami membuat full and extended (cancer & SLE test) setiap tahun untuk monitor tahap kesihatan kami. Alhamdulillah suka untuk saya kongsikan dengan anda semua improvement keputusan kolestrol saya. Total kolestrol JAHAT saya pada tahun ini telah turun ke paras normal dan sihat...dan kolestrol baik meningkat!! Alhamdulillah. Saya yakin dengan izin Allah, terus konsisten dengan pengambilan Suplemen Shaklee secara khususnya. Produk yang saya terus amalkan adalah
---》 VIVIX
---》 OMEGA GUARD
---》 GLA COMPLEX
Membantu saya untuk terus sihat. Result kolestrol suami juga melihatkan kemajuan yang positive

Kalau nak tahu, Iffah Anuar juga adalah salah seorang pesakit SLE seperti mana di dalam entri sebelum ini iaitu Vivix untuk pesakit sle autoimmune

Mencubanya kali pertama sudah terasa perubahan positive pada tubuh saya. Bukan saya seorang sahaja yg menjadikan VIVIX teman baik, ramai lagi yg sudah jatuh cinta mendapat manfaatnya. Tadi, dikhabarkan oleh Pak Peter, Sales Director Shaklee Indonesia : Di Indonesia produk terlaris adalah VIVIX, menjadi kegilaan mereka yang awet muda.. Saya tidak mahu tua sebelum umur saya.. Jadi saya invest untuk kesihatan dan memperlahankan process penuaan dengan VIVIX. Cukup puas hati bila ada yg kata.. " kamu ini kelihatan seperti student form 2 "
Orang kate pompuan cepat nampak tua dr lelaki walaupun sebaya.... Saya kahwin dengan Firdhaus Zulkifli yg sebaya malah muda 3 bulan dari saya... Haiii... Tak boleh jadi kalo dari sekarang tak jaga body... Tak nak la dah tua nnt org kate macam Mak dengan anak... Gawatttt

1 - Anggur Muskat

Anggur muskat yang juga dikenali sebagai anggur nombor satu di Amerika menimbulkan kekecohan di kalangan masyarakat kerana kebaikannya yang boleh membuatkan kulit bertambah muda serta memberi kesihatan berpanjangan. Anggur muskat dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri antiradang. Ini kerana sebatian phenolik tertumpu pada bahagian biji. Jika dibandingkan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terdapat dalam arak merah yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.



2- Elderberi
Selain anggur muskat, tumbuh-tumbuhan lain yang baik untuk kesihatan serta agen penuaan ialah elderberi. Ia adalah tumbuhan lasak tanah lembap di sepanjang tepi jalan dan sungai hanya di Eropah dan Amerika Utara. Elderberi sudah digunakan sekian lama dalam perubatan tradisional bagi mengubati asma, sembelit, artritis dan selesema. Tumbuhan ini adalah antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta tekanan.


3- Polygonum Cuspidatum

Polygonum cuspidatum sejenis pokok saka terbesar di Asia adalah sumber semula jadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada kulit anggur merah dan biji anggur merah. Tumbuhan ini mempunyai banyak faedah kesihatan dan sering terdapat dalam produk antipenuaan. Ini kerana kandungan resveratrol membantu memperlahankan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh.

4- Lobak Ungu

Akhir sekali lobak ungu adalah sumber vitamin A terbaik, mengandungi fitokimia yang mengandungi antioksidan, antibakteria, antiradang penyakit serta mengurangkan risiko penyakit jantung.

Polifenol:
Polifenol adalah kelompok zat kimia yang ditemukan pada tumbuhan. Zat ini memiliki tanda khas yakni memiliki banyak gugus fenol dalam molekulnya. Polifenol berperan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna daun saat musim gugur.
Pada beberapa penelitian disebutkan bahwa kelompok polifenol memiliki peran sebagai antioksidan yang baik untuk kesehatan. Antioksidan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit jantung dan pembuluh darah dan kanser. Terdapat penelitian yang menyimpulkan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit Alzheimer.
Polifenol dapat ditemukan pada kacang-kacangan, teh hijau, teh putih, anggur merah, anggur putih, minyak zaitun dan turunannya, cokelat hitam, dan delima.
Kadar polifenol yang lebih tinggi dapat ditemukan pada kulit buah seperti pada anggur, apel, dan jeruk.

Call / SMS / WA : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Fb : http://www.facebook.com/nazrah
Fb FanPage : http://www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan