Siapa yang tak nak kulit sehalus bayi, kan?


Masa bayi baru lahir, tubuh bayi ni penuh dengan kolagen, sebab tu lah comel dan gebunya baby-baby ni sampaikan kita naik geram. Dah tu bila kita umur 25tahun, tubuh mula memperlahankan penghasilan kolagen. Yang seterusnya pada umur 35tahun, tubuh terus berhenti menghasilkan kolagen. Jadi semakin berusia, kolagen semakin hilang.

Graf kat bawah tu adalah daripada kajian antarabangsa. Graf menunjukkan jumlah kulit dan tulang, dan perubahan kulit di kalangan wanita berusia antara 20 dan 69 tahun. Bukti ini membuktikan bahawa tanda-tanda penuaan hadir kerana kekurangan kolagen. Sintesis kolagen aktif sehingga awal 20-an, namun akan mula menurun sekitar usia 25 tahun.

Mengambil sumber collagen berkualiti tinggi → sumber collagen menggalakkan sintesis kolagen dalam badan → mengembalikan kolagen kepada yang asal → meningkatkan penampilan kulit dan tulang / kesihatan saluran darah → menangani kesan-kesan penuaan


Sebab itu lah ramai yang berebut nak makan produk kolagen. Nak lambatkan proses penuaan katanya. Umur memang tak boleh nak disekat ketuaannya (sila baca: peningkatannya)



Dan kolagen bukan berkisar tentang kulit dan kecantikan sahaja, tetapi melibatkan kesihatan keseluruhan tubuh manusia. Kulit yang anjal, tubuh yang sihat, sendi selesa tanpa rasa lenguh-lenguh, rambut dan kuku yang cantik masih boleh dijaga apabila kita ambil suplemen kolagen.

Apakah kriteria pemilihan produk kolagen?

1) Lebih baik pilih dalam bentuk makanan dari di suntik untuk memastikan sistesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan
2) Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana saiz ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.
3) Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.
4) Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan
5) pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri
6) Kolagen juga penting bukan sahaja untuk kekal cantik tapi kesihatan sendi juga perlu dijaga maka adanya kandungan glucosamine adalah bonus point untuk mendapat sendi yang sihat
7) pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin
8) Last but not least pastikan ia SELAMAT dan tidak bertoxin kerana we want MAGIC potion into our body not TOXIC!!

Yang paling penting, semak kandungan ramuan collagen anda sekarang. Jika ramuan pertama yang tersenarai mengandungi collagen ini bermaksud YES ia memang mengandungi collagen yang tinggi.

TAPI jika ramuan pertama yang tersenarai ialah soya, koko, kopi, ekstrak buah buahan & sebagainya, ini bermaksud collagen yang anda minum tidak mempunyai collagen yang tinggi tapi perisa lain yang lebih tinggi.

Collagen Powder Shaklee adalah collagen yang saya ambil ternyata kaya dengan collagen sebab ia tersenarai sebagai ramuan pertama, lihat "fish scale extract (red snapper)". Itu adalah bukti collagen diambil daripada sisik ikan merah.

Saya survey banyak collagen kat luar ramuan utama dia ialah perisa tambahan termasuk gula dan krimer, kuantiti collagennya sikit sangat sebab tu harganya jauh lebih murah. Pilihan terbaik? Semestinya Collagen Powder Shaklee


http://www.shoppersbase.com
http://mxmato.com
















Call / SMS / WA : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Fb : http://www.facebook.com/nazrah
Fb FanPage : http://www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan