Kenapa produk kolagen lambat memberikan kesan?


Pernah ada orang tanya, kenapa makan/minum berkotak-kotak kolagen tapi dapat kesan yang sangat lambat? Macam mana nak dapat kesan kolagen ni dalam masa yang boleh diterima dek akal pemikiran? Jika anda pernah ada pertanyaan sedemikian, mungkin apa yang anda cari ada di sini.

Sebelum tu, kenapa perlunya kolagen dalam badan kita?


Kolagen adalah sekumpulan protein yang menghubungkan dan menyokong tisu badan yang lain, seperti kulit, tulang, saluran darah, tendon, otot, dan tulang rawan. Ia juga menyokong organ-organ dalaman dan juga terdapat dalam gigi. Kolagen membentuk 30% daripada 100,000 jenis protein yang wujud di dalam tubuh manusia.

Apakah fungsi kolagen? Fungsi kolagen adalah untuk
  • Menkonfigurasikan tubuh badan secara selamat dengan menggabungkan sel.
  • Membekalkan oksigen dan nutrien.
  • Mengumuhkan bahan sisa di dalam badan.
Semakin berusia, kolagen semakin hilang.


Graf ini adalah daripada kajian antarabangsa. Graf menunjukkan jumlah kulit dan tulang, dan perubahan kulit di kalangan wanita berusia antara 20 dan 69 tahun. Bukti ini membuktikan bahawa tanda-tanda penuaan hadir kerana kekurangan kolagen. Sintesis kolagen aktif sehingga awal 20-an, namun akan mula menurun sekitar usia 25 tahun.

Mengambil sumber collagen berkualiti tinggi → sumber collagen menggalakkan sintesis kolagen dalam badan → mengembalikan kolagen kepada yang asal → meningkatkan penampilan kulit dan tulang / kesihatan saluran darah → menangani kesan-kesan penuaan

Kesan anti-penuaan dengan kolagen

Kolagen yang berkualiti tinggi dijangka dapat menggalakkan kesan anti-penuaan yang berikut

1. Meningkatkan ketumpatan tulang
2. Pertumbuhan rambut
3. Menghilangkan sakit sendi
4. Menyegarkan dan menyuburkan kulit
5. Mengukuhkan payudara
6. Mengurangkan sembelit

Dengan kemajuan terkini dalam teknologi perubatan serta R & D yang telah berkembang dengan pesat, produk kolagen bukan sahaja boleh digunakan dalam menyembuhkan penyakit tetapi juga dalam cara untuk mengekalkan perasaan menjadi muda dan kelihatan muda. Inilah yang telah ditakrifkan sebagai "Anti-Penuaan", yang kini merupakan istilah umum yang diterima secara meluas dan digunakan. Cara yang paling mudah dan yang paling pasti mempunyai kesan-kesan anti-penuaan adalah untuk mengambil kolagen adalah dalam bentuk makanan tambahan.

Berapa Banyak Collagen Yang Kita Perlukan?

Dalam usaha untuk meningkatkan sintesis kolagen dalam badan, kita perlu mengambil 2.5g - 5g kolagen setiap hari. Walaupun mengambil 2.5g setiap hari akan mengekalkan kesihatan kitaa, kita digalakkan untuk mengambil 5g kolagen setiap hari untuk akan meningkatkan kesihatan. Jika kita mengambil jumlah 2.5g - 5g kolagen melalui pemakanan makanan yang kaya kolagen, badan kita akan memerlukan antara 250g - 500g makanan kaya kolagen tersebut setiap hari.

Makanan Kaya Kolagen

Ia adalah sukar untuk mendapatkan jumlah yang diperlukan kolagen dari pemakanan harian kita. Dan adalah MUSTAHIL untuk makan 250 gram-500 gram sehari makanan tertentu seperti: sirip ikan yu, kaki babi atau sayap ayam.

Sudah tentu, kita harus mengelak daripada berbuat demikian kerana makanan ini mengandungi tahap kolesterol yang tinggi. Penyelesaian optimum adalah untuk mengambil kolagen melalui dietary supplement.

Kolagen dari haiwan adalah tidak sihat kerana kandungan lemak yang tinggi.





Penyelesaian optimum adalah untuk mengambil kolagen melalui makanan tambahan.



Supplemen adalah cara yang mudah untuk membekalkan kolagen kepada tubuh sambil kita boleh mengelakkan lemak dan kalori yang tidak diingini.



MITOS PRODUK KOLAGEN

Meletakkan kolagen secara langsung pada kulit kita sama sekali tidak mempunyai kesan. Kolagen dijangka mengurangkan iritasi kulit dan memberi kelembapan, namun ia dikatakan bahawa molekul kolagen adalah terlalu besar untuk dapat menyerap ke dalam kulit. IANYA ADALAH MITOS kerana terdapat produk kolagen yang mempunyai molekul yang rendah!


Collagen Powder

Untuk rasa lebih sihat, kulit lebih muda menawan

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

* Berat molekul diukur dalam unit Dalton


sumber gambar utama http://www.suisseplus.comhttp://www.dr-wellness.net, www.shaklee.com.my

Call / SMS / WA : 019-4320059 Email : umi.nazrah@gmail.com Fb : http://www.facebook.com/nazrah Fb FanPage : http://www.facebook.com/cantiksss * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. tak mampu lagi nak beli ni rasanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. inshaAllah satu hari nanti pasti akan mampu. ameeen :)

      Padam