Sumber sarapan berkhasiat untuk otak cerdas dan aktif


Khasiat daripada sarapan telah terbukti memainkan peranan penting dalam membantu perkembangan minda dan sahsiah manusia terutama bagi kanak-kanak.

Satu daripada kajian yang menyentuh isu tersebut ialah Relationship Between Hunger and Psychosocial Functioning in Low-Income American Children yang disiar dalam Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry pada Februari 1998. Ia membuktikan bahawa pelajar sekolah yang bersarapan setiap pagi mendapat keputusan yang lebih baik dalam ujian standard, bersikap lebih sopan dan kurang hiperaktif berbanding pelajar-pelajar yang tidak bersarapan. kosmo.com.my

Kebanyakan ibu bapa merasa pelik kenapa anak mereka sukar mengambil sarapan pagi sebaliknya mengambil makanan ringan menjelang tengahari atau waktu rehat di sekolah. Puncanya adalah kerana kanak-kanak yang tidak mengambil sarapan pagi tidak mendapat nutrisi dan tenaga yang diperlukan oleh tubuh untuk mereka menumpukan pembelajaran di sekolah.

Ada sesetengah ibu bapa mengabaikan sarapan pagi untuk anak-anak mereka dengan alasan sibuk menguruskan urusan tugas atau rumahtangga. Kini dengan MealShakes, kanak-kanak dapat mengambil sumber yang berkhasiat yang rendah lemak dan rendah glisemik.

Dengan setiap shake, boleh membekalkan 19 vitamin dan mineral penting serta kaya dengan sumber kalsium dan sumber protein. MealShakes juga merupakan nutrien asas untuk tumbesaran kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar untuk kekal kuat dan sihat. Hidangan MealShakes rendah kolestrol, lemak dan sodium.

Protein baik membantu untuk menyuburkan otak. Asid amino yang diperolehi daripada protein diperlukan untuk neurotransmitter. Protein juga merupakan blok-blok sel yang terbina di dalam tubuh termasuklah sel-sel imun, sel-sel darah merah, enzim, otot-otot dan tulang yang diperlukan untuk tumbesaran yang sihat.



Call / SMS / WA : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Add Fb saya : http://www.facebook.com/nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya Klik Like di FanPage saya : http://www.facebook.com/cantiksss untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

3 ulasan:

  1. Sarapan pagi mmg penting sangat2...paling tak kurma/kismis utk anak2 ambe tu..

    thanks nazra berkongsi info ni

    BalasPadam
  2. sarapan itu penting..tapi ramai yang mengabaikannya..

    BalasPadam
  3. Terima kasih saudari Nazra atas info berguna ini.

    Ya, sarapan sangat penting untuk tubuh badan di waktu pagi.

    Asyrof paling takut jika tak makan pagi.

    Risau sakit perut terutama bila nak masuk kuliah or exam.

    BalasPadam