Cantik dengan Supplemen Semulajadi Shaklee, bukannya produk pemutih merkuri & paraben.


Nak tau samada produk yang anda guna mengandungi merkuri, sila check senarai di bawah

1) Kulit berubah warna menjadi putih kurang seminggu. You all yang suka putih cepat ini, tolonglah hentikan. Sudah-sudahlah merosakkan kulit wajah. Produk itu mungkin mengandungi merkuri yang banyak. Kulit putih yang anda perolehi itu putih pucat dan sememangnya anda kelihatan putih lain macam.

2) Krim yang digunakan itu bersifat melekit. Ada kemungkinan bahannya kasar dan terpisah, seperti minyak dengan air.

3) Apabila krim ini disapu pada lengan, terasa panas dan gatal. Pada awalnya, kulit mudah menjadi merah apabila berada bawah sinar matahari.

4) Warna kosmetik yang mengandungi bahan berbahaya ini biasanya berwarna terang hasil penggunaan warna tekstil.

5) Jika berhenti memakainya, jerawat halus timbul, kulit seolah berbiji, warna kulit yang cerah berubah menjadi kelabu, timbul bintik hitam, terasa gatal.

6) Kesan memakai produk mengandungi merkuri menyebabkan liang pori mengecil dan lebih halus. Ini adalah kerana kulit menjadi nipis akibat dimakan oleh merkuri. Anda boleh test sendiri. Apakah yang anda rasa apabila berada di tempat yang terdedah kepada matahari? Selalunya kulit ini terbakar dan menjadi merah serta berasa gatal.

7) Kadang-kala kulit anda tidak lagi berjerawat sepanjang tempoh memakai kosmetik yang mengandungi merkuri kerana kuman pun tidak ingin hinggap di kulit wajah yang penuh dengan racun ini! Sebenarnya lapisan epidermis anda sudah rosak. Dalam keadaan biasa (kulit tidak diracun), jerawat bertindak sebagai petunjuk jumlah protein dalam kulit. Ia memudahkan kita mendapatkan rawatan dan penjagaan kulit yang sesuai untuk kuit.

Bahaya penggunaan Krim mengandung Merkuri, iaitu:

1. Membuat gangguan kerusakan pada saraf, terutamanya seperti Alzheimer & parkinson, dengan ciri sbb: menggigil (gemetar), Insomnia (susah tidur), Gangguan penglihatan, Ataxia (Gerakan tangan tak normal) Gangguan Emosi, Pikun, kemurungan, Disorientasi Ruang (Rasa bingung & gelisah di awal pemakaian).

2. Dapat memperlambat pertumbuhan janin. Bahkan menyebabkan anak mengalami Autisme.Merkuri yg tidak boleh terbuang oleh ginjal, terkumpul di badan, dan masuk ke janin ketika ibunya hamil. coba Google tentang hubungan merkuri dan autisme. Dulu disalahkan kerana imunisasi mengandung merkuri utk pengawet, padahal yang nyata merkuri ada di krim kosmetik yang dipakai sang ibu.

3. Mengakibatkan keguguran (Kematian janin dan Mandul)

4. Flek hitam pada kulit akan memucat (seakan pudar) dan bila pemakaian dihentikan, flek itu dapat / akan timbul lagi & bertambah parah (melebar).

5. Efek REBOUND (efek balik) iaitu memberikan respon berlawanan yakni Kulit akan menjadi gelap/kusam saat pemakaian krim dihentikan.

6. Bagi Wajah yang tadinya bersih lambat laun akan timbul flek yang sangat parah (lebar).

7. Dapat merosakkan lapisan kulit bawah. Jadi kalau disinari dgn lampu diagnostik, kulit yg memakai krim merkuri akan terlihat biru dibawahnya, kerana sel kulit tsb mati. Selanjutnya bs mengakibatkan kanser kulit (basal cell carcinoma, malignant melanoma, malignum melanoma, dsb).

8. Kerosakan pada saluran pencernaan.

9. Kerosakan pada ginjal yang dapat menyebabkan kematian akibat gagal ginjal. Perhatikan bau air urin anda setelah pemakaian krim merkuri, bau urin akan menjadi tajam. Orang yg pakai krim merkuri biasa nya merasakan sakit pinggang. Bukan kerana kelelahan tp kerana merkuri adalah logam berat yg menumpuk di ginjal (ginjal letaknya di pinggang). Ginjal itu ibarat nya saringan santan. Merkuri itu ibarat nya batu2 kerikil, kl ginjal disuruh nyaring logam berat seperti merkuri, lama2 ginjal nya jebol (gagal ginjal).

Tak perlu bersusah-susah dengan produk pemutih yang mengandungi merkuri/paraben dan seangkatan dengannya. Gunalah produk semulajadi yang sentiasa berkesan, sentiasa selamat dan halal. Dengan Shaklee, uols bukan saja boleh dapat kulit yang gebu malah badan lebih cergas, kurang mengantuk di waktu pagi, penghadaman lebih lawas, sistem pertahanan badan boleh melawan anti-oksidan yang terhasil akibat stress/pencemaran/makanan tak seimbang yang mengakibatkan badan tua daripada usia.



Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / SMS : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Add Fb saya : Umi Nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : Cantik Sihat Semulajadi untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Catat Ulasan