Resdung boleh menyebabkan kita PEKAK

Masalah resdung boleh menyebabkan kita pekak? Ya tak syak lagi.


Sinus adalah jangkitan yang menjejaskan rongga hidung kita. Ini adalah rongga yang terletak dalam tulang berhampiran hidung dan antara mata. Sinus boleh disebabkan oleh alahan, jangkitan biasa sejuk atau bakteria, virus, dan kulat. Dalam beberapa kes, mencabut gigi atau prosedur pergigian yang tertentu juga boleh menyebabkan resdung.

Terdapat dua jenis resdung, akut dan kronik. Gejala biasa masalah resdung termasuklah kesesakan hidung, hidung berair, sakit kepala sinus, dan batuk. Resdung akut boleh menyebabkan kehilangan pendengaran berkaitan resdung. Walau bagaimanapun, keadaan ini tidak akan membawa kepada pekak kekal dan sekalipun resdung akut sembuh, pendengaran takkan kembali menjadi normal. Sebaliknya, sinusitis kronik biasanya menyebabkan kehilangan pendengaran sementara yang boleh berkembang menjadi keadaan kekal. Ini berlaku apabila resdung kronik membawa kepada komplikasi lain seperti jangkitan telinga.

Kehilangan pendengaran akibat resdung boleh berlaku apabila jangkitan merebak ke telinga. Pendengaran akan terjejas apabila gegendang telinga mendapat tekanan yang disebabkan oleh keradangan sinus. Tekanan terbentuk disebabkan oleh pengeluran cecair dari bahagian yang berlainan, termasuklah sinus.

Di Shaklee, untuk para penghidap resdung, kami mengesyorkan pengambilan Alfalfa Complex, B-Complex dan NutriFeron.

1. Alfalfa Complex membantu mengurangkan keradangan sakit resdung, kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan resdung, alergik dan gatal-gatal
2. Vitamin B6 membantu pengeluaran antibodi badan, membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh, memelihara saraf dan berfungsi sebagai anti-stress
3. NutriFeron MENINGKATKAN INTERFERON semulajadi badan dan sekaligus MENGUATKAN TINDAK BALAS IMUN badan.

Resdung boleh menyebabkan kita PEKAK
Resdung boleh menyebabkan kita PEKAK
Berikut adalah testimoni daripada pengguna NutriFeron dan Alfalfa Complex;
Saya telah menggunakan NutriFeron daripada Shaklee sejak ia dikeluarkan dan rasa tak selesa kalau tak ambil NutriFeron. Setelah menderita mendapat selsema dengan kerap, jangkitan sinus dan sakit telinga, saya dapati dengan menggunakan NutriFeron perkembangan semula jadi produk ini amat saya sukai.

Pada masa itu, saya telah mengambil preskripsi anti-histamin, dekongestan preskripsi, inhaler preskripsi, preskripsi utama anti-Antibiotik tetapi saya masih sakit! Gejala yang saya alami adalah mudah berasa mengantuk dan rasa perut serta saluran usus yang menjengkelkan. Semua ubat-ubatan yang saya telah ambil tidak menghilangkan resdung dan masalah sejuk saya.


Kemudian dengan pengambilan NutriFeron dan Alfalfa Complex Shaklee, masalah resdung saya hilang. Tiada lagi antibiotik! Tiada histamin anti-lebih, tiada dos dekongestan yang lebih.
 
Saya boleh bernafas tidak kira di mana saya berada. Perniagaan saya memerlukan saya bergerak dari satu tempat ke satu tempat, jadi saya perlu masuk dan keluar dari semua jenis tempat yang berbeza dengan keadaan debunga, kuman, virus dan sebagainya. Tetapi sistem imun saya sangat baik dengan NutriFeron, saya jarang mendapat sakit tekak. Dan apabila saya mendapati gatal-gatal kerongkong, saya terus mengambil NutriFeron untuk beberapa hari dan disertai dengan beberapa biji Alfalfa Complex.


Nak dapatkan produk Shaklee? 
 
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. 
Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 
Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. 

6 ulasan:

  1. uih, sampai boleh buat pekak ye? bahaya ni resdung tahap ni...

    BalasPadam
  2. Saya kalau balik Johor, pagi-pagi masa bangun subuh mesti kena sinus. Tidur tak pasang kipass. Ni sebab alahan ataupun udara yang tak bersih?

    Sekarang ni saya tinggal di utara Kedah. Di perkampungan Sintok.

    BalasPadam
  3. wow, blog kesihatan nih

    BalasPadam
  4. erm bahaya gak resung ni ye rupanya..

    BalasPadam
  5. thaqibzaki, mungkin sebab udara kot. Sebab balik Johor ja kan jadi macam tu

    BalasPadam
  6. lebih baik berubat dan buat pencegahan sebelum jadi pekak kekal.

    BalasPadam