Vitamin untuk tingkatkan kuasa otak berfikir kanak-kanak

 

Vitamin untuk Tingkatkan Kuasa Otak

Vitamin C
Bukan sahaja vitamin C penting untuk sistem imun untuk membantu anak-anak anda kekal sihat, ia juga mempunyai manfaat khas untuk otak. Otak sebenarnya mempunyai mekanisme yang menarik mana-mana vitamin C berlebihan daripada darah untuk digunakan di dalam otak. Vitamin C adalah roadblock kepada radikal bebas sebelum mereka menyebabkan apa-apa kerosakan kepada otak. Vitamin C juga membuat neurotransmitter dalam otak, yang adalah apa yang memproses rangsangan (seperti, maklumat yang dipelajari di sekolah).

Vitamin B12
Kekurangan dalam B12 boleh membawa kepada kehilangan ingatan dan lambat mental, jadi ia adalah penting untuk kesihatan otak bahawa badan menerima cukup vitamin ini untuk mengelakkan ini daripada berlaku. Vitamin B12 adalah dijumpai dalam daging atau dengan menambah dengan B kompleks atau makanan tambahan B12 berdiri.

Vitamin B6
Tanpa cukup vitamin B6, anda akan berasa marah dan penat. Jika anda mempunyai cukup, otak anda mampu untuk membuat dopamin yang cukup (satu lagi jenis neurotransmitter). Satu peningkatan dopamin boleh membantu meningkatkan kecerdasan supaya kanak-kanak boleh memberi perhatian yang lebih kepada pelajaran yang diajar di sekolah.

Besi

Besi adalah juga penting dalam pengeluaran dopamin. Ia telah ditemui dalam kajian [2] bahawa 84 peratus daripada kanak-kanak ADD / ADHD mempunyai tahap rendah besi, yang berkait rapat dengan tahap tahap perhatian yang rendah mereka.

Zink

Zink juga mempunyai kaitan dengan dopamin tetapi tidak suka bagaimana vitamin B6 dan besi do - zink memastikan bahawa otak menggunakan dopamin cekap. Tahap yang rendah zink bermakna bahawa otak tidak bertindak balas serta untuk tahap dopamin dan rendah hasil pengabaian.

HelpGuide.org [3] mencadangkan bahawa kanak-kanak menerima 20 mg zink, lima hari seminggu untuk membantu dengan prestasi akademik.

Vitamin E

Vitamin E adalah antioksidan. Antioksidan membantu fungsi otak dengan betul dan menyimpan toksin jauh, mengikut ke Klinik Keluarga Anda [4]. Ia membantu banyak fungsi badan dengan melindungi sel daripada kerosakan. Peranan utamanya adalah menjaga sel-sel darah merah yang sihat supaya mereka dapat membawa oksigen ke otak, mengikut KidsHealth.org [5].

Minyak Ikan

Omega 3 adalah penting untuk fungsi otak dan boleh meningkatkan daya ingatan. Menurut ke Klinik Keluarga Anda, kanak-kanak yang tidak mendapat omega 3 yang cukup awal dalam kehidupan mungkin mempunyai skor IQ yang lebih rendah kemudian dalam kehidupan.


Selenium
Selenium tidak adalah vitamin tetapi ia mempunyai kesan otak bermanfaat supaya ia menyebut bernilai. Ia sebenarnya mineral dan biasanya ditemui dalam bijirin sihat, kacang bawang putih, daging, makanan laut dan Brazil. Dalam kajian yang disebutkan di laman web Klinik Keluarga Anda, peserta merasakan lebih cerdas, yakin, ceria dan mempunyai lebih banyak tenaga selepas mengambil selama tiga bulan.

Sumber

[1] - The top 5 vitamins and minerals to boost your brainpower, Nourishing Your Noggin, MedicineNet.com
[2] - Brain Tip: Vitamins and ADD/ADHD Brain Power, ATalentedMind.com
[3] - Healthy Eating for Kids and Teens, Education.com
[4] - Foods and Vitamins that Help Brain Development and Repair Damage, YourFamilyClinic.com
[5] - Vitamins, KidsHealth.org

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi




Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Catat Ulasan