OsteMatrix; agar kalsium diserap dengan cepat oleh tubuh.

Apa yang meningkatkan penyerapan kalsium?

Kalsium yang diambil daripada diet anda atau sebagai makanan tambahan diserap oleh badan dalam usus kecil. Tidak semua kalsium yang anda makan akan diserap, sesetengah akan lulus melalui badan anda dan akan digolongkan sebagai sisa. Berapa banyak kalsium diserap oleh tubuh bergantung kepada jenis kalsium anda makan, bagaimana kalsium larut dalam usus, dan jumlah kalsium dalam badan anda.

Keadaan berasid di dalam usus - Kalsium karbonat memerlukan persekitaran berasid dalam perintah yang dilarutkan di dalam usus dan diserap ke dalam darah. Perut pengeluaran asid bertambah dalam kehadiran makanan, mewujudkan persekitaran berasid. Oleh itu, makanan tambahan kalsium karbonat perlu diambil dengan makan. Sitrat Kalsium tidak memerlukan kehadiran asid perut tambahan untuk membubarkan dan diserap dan boleh diambil ke atas perut kosong atau penuh.

Vitamin D - penyerapan Kalsium adalah bergantung pada tahap yang mencukupi bentuk aktif vitamin D. Selalunya vitamin D ditambah, bersama-sama dengan kalsium.


Vitamin D tambahan biasanya tidak perlu kerana vitamin D boleh didapati daripada susu diperkaya vitamin D, makanan seperti ikan dan kuning telur, dan pendedahan kepada cahaya matahari oleh kulit. Secara umum, anda hanya memerlukan 10-15 minit pendedahan cahaya matahari untuk mengekalkan tahap vitamin D yang mencukupi. Walau bagaimanapun, jumlah cahaya matahari bahawa kulit anda menyerap adalah bergantung kepada cuaca, latitud, masa tahun, jumlah kulit yang terdedah, dan penggunaan pelindung matahari.

Estrogen - Estrogen adalah hormon yang memainkan peranan penting dalam membantu meningkatkan penyerapan kalsium. Selepas menopaus, paras estrogen menurun dan sebagainya boleh penyerapan kalsium. Terapi penggantian hormon telah ditunjukkan untuk meningkatkan pengeluaran vitamin D sekali gus meningkatkan penyerapan kalsium.



Pengambilan kalsium yang rendah - Badan anda menyerap kalsium kurang cekap sebagai peningkatan pengambilan, oleh itu ia adalah yang terbaik untuk mengambil kalsium anda dalam dos yang lebih kecil sepanjang hari untuk membantu penyerapan. Anda tidak perlu mengambil lebih daripada 500 miligram kalsium pada satu-satu masa dan membenarkan 4 hingga 6 jam antara dos.

Kalsium darah yang rendah - Apabila tahap kalsium dalam darah anda adalah rendah, hormon paratiroid dilepaskan dan meningkatkan pengeluaran vitamin D. Vitamin D membantu meningkatkan penyerapan kalsium, mengembalikan jumlah kalsium dalam darah anda ke paras normal, dan membuat kalsium didapati dihantar dalam tulang.

Laktosa - Laktosa, karbohidrat utama dalam susu, membantu penyerapan kalsium, bagaimanapun, bagaimana ini berlaku dalam badan masih tidak diketahui.


Berminat? Untuk order @ pertanyaan, hubungi Umi Nazrah, facebook.com/nazrah umi.nazrah@gmail.com 019-4320059 Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan