Usus kotor - punca penyakit

Soalan : Apakah yang dimaksudkan dengan detoksifikasi usus? Mengapakah ia perlu dilakukan? Apakah manfaatnya kepada kesihatan? Siapakah yang perlu melakukannya?

Jawapan : Detoksifikasi usus ialah cara membersihkan usus. Ia penting kerana sebagaimana diketahui hampir 80 peratus penyakit bermula di usus besar. Disebut juga pembersihan kolon, diakui ramai yang terpengaruh dengan rawatan ini bermula sekitar abad ke 21. Namun kebanyakan yang melakukannya untuk tujuan menurunkan berat badan.

Menurut Dr. Siti Aishah dari Klinik Komplementari Sam Shifa, beliau kurang setuju kalau ia dilakukan secara drastik. Maksud saya, secara normal kita membuang air besar dua kali sehari. Tapi bila buat pembersihan kolon, pengguna jadi cirit birit sebab dicampurkan dengan laksatif dan daun cina maki. Cara ini termasuk dalam detoksifikasi kolon. Tegasnya, beliau menjelaskan agar mereka yang di luar sana dapat membezakannya.

Ia perlu berlangsung secara semulajadi yang mana usus dibekalkan dengan bakteria baik, bakteria jahat dikurangkan dan selaput pada dinding usus yang tebal dibuang.

Siapakah yang memerlukan detoksifikasi kolon? Sebagaimana dijelaskan di atas tadi, kaedah ini sangat bermanfaat. Untuk individu normal, pembersihan kolon penting kerana kita mengambil pelbagai jenis makanan yang berminyak, pedas dan kurang serat.

Detoksifikasi kolon disarankan 3 hingga 6 bulan sekali. Individu normal membuang air besar satu atau dua kali sehari. Tapi jika anda hamil, baru lepas melahirkan atau kerja syif lewat malam, pembersihan kolon sangat penting. Manfaat detoksifikasi kolon bagi individu sememangnya tidak dapat dinafikan kerana kajian mendapati 90 peratus jangkitan dalam saluran penghadaman dan 99 peratus penyakit buasir sembuh dengan rawatan pembersihan kolon.

Jangan tak tau, offer murah bulan ni iaitu Alfalfa Complex Shaklee pun boleh membersihkan usus anda! Secara semulajadi lak tu. Alfalfa juga berfungsi mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan buah pinggang, meneutralkan asid dalam badan, merawat masalah keputihan pada wanita, membantu masalah penghadaman dan pencernaan serta turut melegakan sembelit.



Hubungi saya untuk mendapatkan HARGA ISTIMEWA!

Berminat? Untuk order @ pertanyaan, hubungi Umi Nazrah, facebook.com/nazrah umi.nazrah@gmail.com 019-4320059 Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan