Tips Hilangkan Mengantuk Lepas Makan Tengahari Pejabat Kelas

Tips Hilangkan Mengantuk Lepas Makan Tengahari Pejabat Kelas
Tips Hilangkan Mengantuk Lepas Makan Tengahari Pejabat Kelas

Tips Hilangkan Mengantuk Lepas Makan Tengahari Pejabat Kelas | Ramai antara kita akan rasa mengantuk selepas makan tengahari. Ada petua yang berkesan untuk menghilangkan keletihan dan mengantuk selepas kita makan tengahari.

Saya nak rekomen B-Complex untuk anda yang perlu kekal aktif di pejabat atau perlu hadir apa-apa kelas, tapi kerap mengantuk sangat selepas makan tengah hari. Ini antara langkah yang anda boleh guna.

B-Complex membantu tubuh kita menukar makanan kepada tenaga dengan lebih cekap, jadi takda lah kita rasa lesu dan mengantuk. Orang yang lesu mengantuk selepas makan tu sebab badan dia tak efisyen nak menukar makanan kepada tenaga. Jadi kita bantu lah badan kita ni dengan pengambilan B-Complex. 

Antara langkah kedua yang percuma saja ialah, berjalan laju 20 minit selepas makan. Itu pun membantu menukar makanan kepada tenaga dengan lebih efisyen. 

Kalau kita gabungkan pengambilan B-Complex dan berjalan laju 20 minit selepas makan tengahari, lagi lah mantap. 

Tips Hilangkan Mengantuk Lepas Makan Tengahari Pejabat Kelas


B-Complex Shaklee ni harga marhaein sangat, tapi sangat berkualiti tinggi. B-Complex Shaklee ada 8 jenis vitamin B yang penting dalam formulanya, termasuk ada asid folic.

Perbezaan & Kelebihan B-Complex Shaklee

✅ Mengandungi 8 Vitamin B iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik yang semulajadi dan 100% Biotin
✅ Asid folik yang digunakan adalah semulajadi dan dicipta oleh saintis Shaklee yang pertama seumpamanya di dunia. Ianya dihasilkan dengan kadar kebolehserapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti.
✅ Asid folik semulajadi biasa tidak mudah diserap oleh tubuh kita dan 99% asid folik di pasaran terkini bersifat sintetik, dan bukannya semulajadi seperti yang ada di dalam Vitamin B-Complex Shaklee.
✅ Vitamin B adalah vitamin larut-air. Oleh sebab itu, sebarang lebihan akan terus disingkirkan melalui sistem pencernaan (sebab itu air kencing kita akan berwarna kekuningan sekiranya mengambil vitamin B). Jika tidak berwarna kekuningan itu bermakna anda mengalami kekurangan Vitamin B.

Tips Hilangkan Mengantuk Lepas Makan Tengahari Pejabat Kelas
Tips Hilangkan Mengantuk Lepas Makan Tengahari Pejabat Kelas


Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau persoalan, hubungi Umi melalui Whatsapp

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan