Fungsi Cara Makan Ostematrix Shaklee Untuk Gastrik Ibu Hamil

Fungsi Cara Makan Ostematrix Shaklee Untuk Gastrik Ibu Hamil
Fungsi Cara Makan Ostematrix Shaklee Untuk Gastrik Ibu Hamil

Fungsi Cara Makan Ostematrix Shaklee Untuk Gastrik Ibu Hamil
| Gastrik idalah satu penyakit keradangan atau ulser yang seringkali dikaitkan dengan pedih atau sakit pada lapisan permukaan bahagian perut atau hulu hati.

Tanda gastrik mudah dikesan kerana ia menyebabkan ketidakselesaan pada perut antaranya sakit perut, pada bahagian atas abdomen atau hulu hati, perut senak, berangin atau pedih, kembung, sendawa, loya dan muntah, muntah darah atau najis berwarna hitam.

Sel perut menghasilkan asid hidroklorik dengan pH1 hingga 2 yang mencerna makanan secara semula jadi manakala sel perut pula menghasilkan lapisan mukosa sebagai perlindungan terhadap kesan asid itu. Asid hidroklorik terlalu banyak dalam perut akan menyebabkan ketidakselesaan pada perut. Jika sakit perut selepas makan pula, ia menandakan masalah ulser perut kerana lapisan mukosa yang lemah.

Fungsi Ostematrix Shaklee Untuk Gastrik

Ostematrix adalah suplemen kalsium dengan magnesium dan vitamin D. Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang telah memasuki asofagus dan menyebabkan pedih ulu hati.

Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Sebab tu tak pernah kita lihat bayi dan kanak-kanak yang banyak minum susu tak de sakit gastrik. Tambah pulak ubat kapur gastrik yang hospital bagi tu mengandungi kalisum jadi lebih baik kita ambil Ostematrix Shaklee yang lebih semulajadi dan selamat dari ubat kapur hospital yang sintetik tu.



Fungsi Ostematrix Shaklee Untuk Ibu Hamil

🔹 mendapat kalsium yang secukupnya untuk ibu dan anak.
🔹 mengoptimumkan pengambilan kalsium dengan formulasi Vit D dan magnesium yang memastikan serapan yang bagus untuk tulang
🔹 menghilangkan lenguh-lenguh dan sakit belakang
🔹 bagus untuk sistem penghadaman kerana ia mampu melawaskan - elakkan sembelit
🔹 tiada lagi cramp - kejang masa mengandung

Keistimewaan Ostematrix Shaklee

1. Adanya tambahan Vitamin D.
Kenapa perlu tambahan Vitamin D? Ini kerana vitamin D membantu kalsium disebarkan dari sistem penghadaman ke seluruh darah dan tulang.

2. Terdapatnya kombinasi kalsium karbonat dan kalsium citrat. Ini penting kerana ianya sesuai diambil semasa perut kosong ataupun selepas makan.
Ostematrix Shaklee menyediakan 1000 mg kalsium bersamaan 250mg kalsium dalam setiap kapsul. 

Cara Makan Ostematrix Shaklee Untuk Gastrik

3biji ostematrix sebelum tidur

Fungsi Cara Makan Ostematrix Shaklee Untuk Gastrik Ibu Hamil


Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai produk Shaklee, boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan